Miksi olen niin riippuvainen miehistä?
Oon jo vuoden verran ollut masentunut erään on off- säädön vuoksi, sitä ennen olin kolme vuotta masentunut erään toisen epäsuhteen takia. Siis en toimintakyvytön- masentunut, vaan sillä lailla, etten pysty seurassakaan ajattelemaan muuta kuin sitä miestä ja mitä tein väärin tai mitä mies teki jne. Skippaan tärkeät opiskelut ja kaiken, jos vaan on tilaisuus tavata tätä nykyistä miestä, joskus pelkäsin mulla olevan syövän ja ajattelin vain, että ehkä se nyt rakastuu minuun. En siis oikeastaan pysty ajattelemaan kuin miehiä. Miksi olen tällainen?
Kommentit (29)
Olen ollut tosi epätoivoinen ja roikkunut surkeissa suhteissa, joissa mua on kohdeltu huonosti. Nyt en enää tajua miksi ihmeessä niitäkin tyyppejä katselin päivääkään. Toisaalta mulla on yksi suhde meneillään, jolla ei silläkään ole tulevaisuutta, vaan enpähän saa lähdettyä. Tosin tämä mies ei kohtele mua huonosti, onpahan muuten vaan vaikeaa.
Tavallaan kuitenkin pelkään, että jos jättäisin hänet, luisuisin ennen pitkää taas siihen epätoivoiseen miehen etsimiseen. Nyt mulla kuitenkin on sentään joku ihminen, jonka kanssa jutella (ja tapella), ja olo on periaatteessa hyvä. Mulla ei muitakaan ihmisiä ole, ei kavereita enkä sukulaisten kanssa ole yhteyksissä.
Myös itsellä on ahdistavia kokemuksia suhteista, joissa sidoin itseni ahdistavalla tavalla kiinni mieheen. Nyt olen ollut vapaa kuin taivaan lintu pian 4 vuotta, enkä hetkeäkään vaihtaisi pois!
yhdessä suhteessa poikaystävä sanoi koko ajan, että kaverit kehottavat häntä joka päivä eroamaan, mutta hän nyt pysyy kanssani, toisessa mies oli umpikännissä kolme päivää viikosta ja loukkasi mua jotenkin joka kerta tavatessamme jne jne, ja aina ne pelkäävät, että haluankin jotain vakavaa, mutta kuitenkin loukkaantuvat, jos olen jonkun toisen miehen kanssa..mistään suhteeseen liittyvästä en uskalla heille puhua, kun pelkään että he pelästyvät ja jättävät. Tosin tähän mennessä jättäminen on tapahtunut muutenkin, pitkän roikkumisvaiheen jälkeen. Mä jään aina kaipaamaan. Mutta nytkin tuo on off mies on myöskin liki ainoa, joka edes joskus haluaa nähdä, kavereita ei ole ikinä ollut paljon ja nykyään vielä vähemmän. Mikään muu ei myöskään tunnu miltään paitsi miehen yhteydenotto joten hän on ainoa elämänsisältö. En edes usko, että joku voisi olla minusta tosissaan kiinnostunut, joten onpa edes jotain.
Eikä sitä korjaa se, että etsit taas uuden miehen. Kyllä ensin sun pitäisi löytää oma itsesi ja oma elämäsi. Sun pitäisi saada jotain muutakin kivaa / hienoa / innostavaa sisältöä elämääsi ja oppia tietämään kuka sinä oikeasti olet.
Aikamoiset itseanalyysit on edessä, jos haluat muuttaa tilannetta. Ulkopuolinen keskusteluapu ei varmasti olisi pahasta.
Eikä sitä korjaa se, että etsit taas uuden miehen. Kyllä ensin sun pitäisi löytää oma itsesi ja oma elämäsi. Sun pitäisi saada jotain muutakin kivaa / hienoa / innostavaa sisältöä elämääsi ja oppia tietämään kuka sinä oikeasti olet.
Aikamoiset itseanalyysit on edessä, jos haluat muuttaa tilannetta. Ulkopuolinen keskusteluapu ei varmasti olisi pahasta.
terapiassa kolme vuotta, joka nyt loppuu, tästä aiheesta en ole niin paljon jutellut koska minulla on miehiä kuitenkin niin harvoin ja suhteet kestää korkeintaan muutaman kuukauden. Ehdin niiden välissä aina unohtaa miten käyttäydyn suhteessa. Viimeksi olin murehtimatta miesasioita kolmisen vuotta sitten kun ei ollut miestä, mutta olin muuten onneton. Tässä tilanteessa on edes vähän iloa silloin tällöin jos se mies joskus suvaitsee ottaa yhteyttä. Mutta muistan pienestä pitäen aina haaveilleeni, että mulla olisi joku, enkä silloinkaan voinut täysillä keskittyä tilanteisiin, koska ajattelin sitä mielikuviusmiestä tai sen puutetta.
Sieltä voi löytyä jotain vinkkiä sulle.
suhde kesti noin 4 kk ja kaatui siihen kun yksi päivä ärsyynnyin mieheen valtavasti ja pistin poikki, enkä tiedä miksi hänen kanssaan olinkaan. Toinen suhde oli sellainen, että olin ihastunut kovasti yhteen mieheen, mutta hän halusi vain panosuhteen, ja samaan aikaan olin suhteessa toiseen mieheen, joka olisi halunnu oikean suhteen, mutta hänkin oli niin ärsyttävä, että pistin poikki sen. Sen panokaverin kanssa "suhde" jatkui pari vuotta, mutta näin kyllä häntä vain muutaman kerran, kovasti kuitenkin ajatelin häntä koko ajan. Kolmas suhde loppui myös miehen ärsyttävyyteen, neljäs kaatui mustasukkaisuuteeni ja tämä nykyinen siihen, no en tiedä mihin, jotain vikaa mussa miehen mielestä on. Olen kuitenkin hänenkin kanssa harrastanut seksiä suhteen loppumisen jälkeen ja haaveilen, että hän haluaisikin oikean suhteen kanssani.
Eli perinteisesti ne joista itse olen vakavammin kiinnostunut, eivät ole kiinnostuneita minusta ja päinvastoin.
Mitä siltä mieheltä haluaisit?
Jos lähdet tyrkylle meikattuna ja seksiä haluten, niin ei kukaan kunnollinen mies sua kyllä halua kuin seksiin. Ja kunnolliset miehet eivät juurikaan käy baareissa.
Oletko netistä koittanut löytää jonkun, joka ajattelee samoin kuin sinä?
Silloin suhde voisi olla kestävä.
Itse erosin 5 vuotta sitten, sen jälkeen löysin itseni, mutta lapset vielä keskenkasvuisia, enkä koe itseäni valmiiksi suhteeseen. Ei sillä, että ikinä koskaan enää omistautuisin miehelle kokonaan, mutta entinen mies ei jättänyt lapsillemme ollenkaan tilaa ja siksi ehkä ajattelen näin.
Eka mies oli liian ärsyttävä, tokakin oli ärsyttävä, kolmaskin suhde kaatui siihen, että mies oli ärsyttävä....
Ja tuohan voi tarkoittaa ihan mitä tahansa maan ja taivaan välillä. Yritäpä kuule vähän enemmän miettiä sitä miksi suhteet kaatui!
Sieltä voi löytyä jotain vinkkiä sulle.
hirveästi ole yhteistä, ne ärsyttävät miehet ovat kukin eri syistä ärsyttäviä mutta ehkä he ovat minusta jotenkin yksioikoisia, vaikka eräs oli testien mukaan huippuälykäs, mutta joku nokkeluus ja ajatuksen eri tasot heistä puuttuu. Minua kiinnostavat miehet ovat olleet ulkonäöllisesti ihan erilaisia, mutta heidän seurassaan en turhaudu ajatuksellisesti enkä ala inhota heitä missään vaiheessa, kuten noita ärsyttäviä. Joo, kuulostan varmaan 12- vuotiaalta.
Eka mies oli liian ärsyttävä, tokakin oli ärsyttävä, kolmaskin suhde kaatui siihen, että mies oli ärsyttävä.... Ja tuohan voi tarkoittaa ihan mitä tahansa maan ja taivaan välillä. Yritäpä kuule vähän enemmän miettiä sitä miksi suhteet kaatui!
Ehkä ap:n pitäisi ottaa peili käteen, eikä mikä tahansa peili vaan sellanen sielunpeili:)
Eka mies oli liian ärsyttävä, tokakin oli ärsyttävä, kolmaskin suhde kaatui siihen, että mies oli ärsyttävä....
Ja tuohan voi tarkoittaa ihan mitä tahansa maan ja taivaan välillä. Yritäpä kuule vähän enemmän miettiä sitä miksi suhteet kaatui!
tämä ylimalkaisuus johtuu siitä, että olen ryhtynyt suhteisiin heidän kanssaan vain etten olisi yksin, joten suhteet kaatuvat siihen, kun turhaudun minulle sopimattoman ihmisen seurassa. Ei siihen sen kummempaa analyysia minusta tarvita, ei sitä voi pakottaa itseään olemaan kenen kanssa tahansa.
hoida itsetunto yms. muut asiat kuntoon, opettele arvostamaan itseäsi ja nauttimaan elämästä ihan itsenäsi. Tottakai jokainen mies on ärsyttävä, jos sulla ei muuten oo elämän perusasiat kunnossa. Ja jos et itse arvosta ja kunnioita itseäsi ja ajattele, että ansaitset jotain tosi huippua, luuletko, että joku muu voisi niin tehdä. Sitten kun itse tykkäät ja rakastat itseäsi, joku muukin voi sen tehdä.
että tyhmempikin mies vaistoaa epätoivon... Ja epätoivoista on vaikea kohdella hyvin. Siis ne miehet, ketkä epätoivoiseen lankeaa, fiksut miehet kiertää kaukaa, vaikka olisivat kiinnostuneitakin. Ja epätoivoinen olet niin kauan, että saat elämäsi sellaiselle mallille, että olet onnellinen ja tyytyväinen ilman miestä.
Ensin täytyy osata olla onnellinen yksin, että voi olla onnellinen yhdessä.
hoida itsetunto yms. muut asiat kuntoon, opettele arvostamaan itseäsi ja nauttimaan elämästä ihan itsenäsi. Tottakai jokainen mies on ärsyttävä, jos sulla ei muuten oo elämän perusasiat kunnossa. Ja jos et itse arvosta ja kunnioita itseäsi ja ajattele, että ansaitset jotain tosi huippua, luuletko, että joku muu voisi niin tehdä. Sitten kun itse tykkäät ja rakastat itseäsi, joku muukin voi sen tehdä.
tämän neuvon ennenkin kuullut, mutta kai ne (minuakin kiinnostavat) miehet olisi kiinnostuneita, jos olisin nätimpi tai älykkäämpi tai hauskempi, vaikken itse pitäisikään itseäni sellaisena? Koska olisihan ne ominaisuudet kuitenkin todellisuudessa olemassa. Tai siis näköjään jotkut (väärät) miehet ongelmistani huolimatta olisivat valmiita suhteeseen kanssani, mikäköhän heitä sitten vaivaa..
olen yrittänyt kyllä esittää, että minulla on muutakin elämää, ja että olen itsevarma ja itsenäinen ja onnellinen, koska tiedän epätoivoisuuden ja roikkumisen olevan vastenmielistä. Muta en kai ole sitten tarpeeksi hyvä näyttelijä.
tuli mieleeni, että tämän jatkuvan esityksen vuoksi en sitten aina tiedä, mitä oikeasti ajattelen tai tunnen eri tilanteissa, ja jälkeenpäin aina mietin, miten minun olisi pitänyt reagoida. Ja voin vaikuttaa kai etäisemmältä tai epäkiinnostuneemmalta kuin mitä oikeasti olen, koska en osaa yhdistää rooliminää ja oikeaa minää.
miksi sinun pitäisi esittää jotain muuta mitä olet? Mikä saa aikaan ärsyyntymisen suhteessa? Ei ole hyvä olo itsen eikä toisen kanssa....?
Syytä en tiedä. Mutta on se pikkuhiljaa helpottanutkin. Ehkä sun täytyy vaan hankkia uus mies, joka oikeesti on myös tosi kiinnostunut susta, eikä vaan toisinpäin?