Lesboparin lapsi- kertoako isälle vai ei?
Eli meillä on pitkään ollut haaveissa lapsi, ja mietitty hedelmöityshoitoja vakavasti. Meillä on ns. "vapaa suhde" eli saadaan harrastaa seksiä muidenkin kanssa, kunhan ei ole tunteita mukana. Avovaimoni kohdalla tämä tarkoittaa vain muita naisia, minun kohdalla sekä että.
Pari kuukautta sitten olimme juhlimassa kaverimme synttäreitä yhdessä yökerhossa, ja tapasin sattumalta exäni melkein kymmenen vuoden jälkeen. Meillä oli selvästi vielä vetoa toisiamme kohtaan, ja avovaimoni saikin kännipäissään hyvän idean järkätä meitä yhteen, ja jossain vaiheessa veti mut vessaan ja innoissaan selitti kuinka nyt on mahdollisuus siihen lapseen. No, koska itsekin oin HYVIN kännissä, ja tunsin vahvaa vetoa exääni kohtaan, päädyimme harrastamaan seksiä. Mitään hormonaalista ehkäisyä minä en tietenkään käytä, ja miehelle ei tullut mieleenkään ehdottaa kortsua, joten annoin olla, tuntui siinä tilanteessa hyvältä ajatukselta.
Nyt siis olen raskaana, niin uskomattomalta kun se tuntuukin, että kerrasta tulin. Tautitesteissä olen käynyt, ja sillä saralla kaikki ok, vaikka olisi voinut käydä huonostikin. Minä ja avovaimoni olemme onnellisia lapsesta, olemmehan me kauan sitä halunneet, mutta huono omatunto on valtava, ja kaduttaa suunnattomasti että piti tällätavalla se lapsi pistää alulle.
Alussa pidimme itsestään selvänä, että isälle ei kerrota. Mies ei ole isällistä tyyppiä, emmekä halua yhtään ylimääräistä henkilöä "perheeseen".. Nyt olen kuitenkin alkanut miettiä onko se ihan väärin jos ei kerro. Avovaimolleni en ole uskaltanut näistä ajatuksista edes kertoa, hän on nin ehdoton, ettei kerrota.
Kommentit (26)
Olisitko ap halunnut saada alkusi moisesta ideasta?
Todella alhainen moraali teikäläisillä, ei voi muuta todeta.
kai tiedät, ettei b-hepatiitti, kuppa ja hiv näy vielä verikokeessa? Ainakaan hiv ei näy varmuudella kuin kolmen kk:n päästä mahdollisesta tartunnasta. Voi olla, että b-hepatiitti ja kuppa näkyisi aiemmin, mutta koska verikokeesta nekin otetaan, niin otetaan sen takia vain sitten samaan aikaan kuin hiv eli kolme kk viimeisimmän suojaamattoman seksin jälkeen.
Eli meehän testauttamaan itsesi.
http://edition.cnn.com/2010/HEALTH/06/07/lesbian.children.adjustment/in…
Nämä lapsi tarvitsee isän ja äidin -jutut eivät siis ole kovin vakaalla pohjalla.
Mutta: Minusta isälle pitäisi ehdottomasti kertoa, etenkin kun hän on entuudestaan tuttu. Ei ihmisiä saa tällä tavoin käyttää hyväkseen (tosin tässä on kyllä syytä myös miehessä, aikuisen ihmisen pitäisi tajuta edes tarkistaa, mitä tapahtui, jos erehtyy tuohuamaan exän kanssa ilman ehkäisyä) ja johtaa harhaan.
Miltä tuntuisi ajatus siitä, että sinulla olisi jossain lapsi, josta kukaan ei vaivautunut sinulle kertomaan?
Jos olisitte halunneet tässä mielessä helpon lapsen, olisi pitänyt turvautua spermapankkkin tai luovuttajaan, jonka kanssa asiasta on etukäteen sovittu. Nyt maito on jo maassa eikä parku enää auta.
ja nauttikaa elämästänne ja toisistanne ihanan lapsen kanssa! Käytä tuo kaikki pohtimisen energia itseesi ja lapsesi hyvinvointiin :)
Jos joku moralisoi niin voi voi...
Enkä mitenkään ole "normaalia" ydinperhekuviota vastaan. Tapauskohtaista.
Vaikeaa...
Mutta jos nyt itse tuohon tilanteeseen joutuisin, haluaisin kai hoitaa sisäis-adoptio jutut pois alta.... Kun sitten on jo lapsella kaksi huoltajaa, eikä isä voi ainakaan vaatia lasta itselleen.
Olen ilkeä, tiedän. :,D Mutta en halua ottaa sitä riskiä, että isä haluaisikin lapsen huoltajuutta ja se kariuttaisi minun ja murun asiat...
Vainoharhaisia ajatuksiahan tässä alkoi tulla. Onneksi nyt luotan tohon meijän luovuttajaan aika paljon...