Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lesboparin lapsi- kertoako isälle vai ei?

Vierailija
09.06.2010 |

Eli meillä on pitkään ollut haaveissa lapsi, ja mietitty hedelmöityshoitoja vakavasti. Meillä on ns. "vapaa suhde" eli saadaan harrastaa seksiä muidenkin kanssa, kunhan ei ole tunteita mukana. Avovaimoni kohdalla tämä tarkoittaa vain muita naisia, minun kohdalla sekä että.

Pari kuukautta sitten olimme juhlimassa kaverimme synttäreitä yhdessä yökerhossa, ja tapasin sattumalta exäni melkein kymmenen vuoden jälkeen. Meillä oli selvästi vielä vetoa toisiamme kohtaan, ja avovaimoni saikin kännipäissään hyvän idean järkätä meitä yhteen, ja jossain vaiheessa veti mut vessaan ja innoissaan selitti kuinka nyt on mahdollisuus siihen lapseen. No, koska itsekin oin HYVIN kännissä, ja tunsin vahvaa vetoa exääni kohtaan, päädyimme harrastamaan seksiä. Mitään hormonaalista ehkäisyä minä en tietenkään käytä, ja miehelle ei tullut mieleenkään ehdottaa kortsua, joten annoin olla, tuntui siinä tilanteessa hyvältä ajatukselta.

Nyt siis olen raskaana, niin uskomattomalta kun se tuntuukin, että kerrasta tulin. Tautitesteissä olen käynyt, ja sillä saralla kaikki ok, vaikka olisi voinut käydä huonostikin. Minä ja avovaimoni olemme onnellisia lapsesta, olemmehan me kauan sitä halunneet, mutta huono omatunto on valtava, ja kaduttaa suunnattomasti että piti tällätavalla se lapsi pistää alulle.

Alussa pidimme itsestään selvänä, että isälle ei kerrota. Mies ei ole isällistä tyyppiä, emmekä halua yhtään ylimääräistä henkilöä "perheeseen".. Nyt olen kuitenkin alkanut miettiä onko se ihan väärin jos ei kerro. Avovaimolleni en ole uskaltanut näistä ajatuksista edes kertoa, hän on nin ehdoton, ettei kerrota.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
09.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätän paasaamatta siitä, mitä mieltä olen vapaista suhteista ja niiden toimivuudesta.

Vierailija
2/26 |
09.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo teidän meno kuulostaa siltä, että ette viiden vuoden päästä ole enää yhdessä, josko kahdenkaan. Pikkulapsivaihe on mille tahansa suhteelle haaste. En kyllä tiedä, onko pitkä suhde teille edes tavoite.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
09.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 ei osaa numeroitakaan. ;)

Vierailija
4/26 |
09.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä ihmisillä on oikeus tietää, missä mennään, etnekin isojen asioiden äärellä.

Kantakaa vastuunne, ja kertoakaa sille miehelle.

Vierailija
5/26 |
09.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan oltu yhdessä 8 vuotta nyt, ja on toiminut ihan hyvin.

Meillä on vapaa suhde alunperin ihan siksi, että minä olen enemmän miehiin suuntautunut, ja olen kaivannut seksiä miehen kanssa. Tähän täytyy vielä lisätä, että ennen tätä tapausta edellinen kerta muun kuin naiseni kanssa oli yli kolme vuotta sitten, ja hän on koko suhteen aikana pannut muita vain kaksi kertaa, nekin ihan alkuaikoina. Lähinnä tuo vapaa suhde on niitä villin nuoruuden peruja, jota ei ole viime vuosina enää käytetty hyväksi, kun minäkään en enää sellaista kaipaa.

Vierailija
6/26 |
09.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kumppanisi aidosti iloinen tapahtuneesta, vai onko jokin muuttunut?

Isälle kyllä ehdottomasti kerrottava.

Vierailija
7/26 |
09.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta exää kohtaan kyllä tunsin vetoa tuolloin, ja lapsi oli mielessä enemmän kun muna.

Avovaimoni on oikeasti onnellinen tapahtumasta. On jo aiemmin ehdottanut tätä vaihtoehtoa (että ei mentäisikään hedelmöityshoitoihin,vaan hoidettais asia luonnollisesti joko jonkun tutun, tai sitten tuntemattoman kanssa. Tällöin kyllä puhui, että kysytään vapaaehtoisia)

ap

Vierailija
8/26 |
09.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mitä sitten teette, jos mies haluaakin tunnustaa isyytensä ja osallistua lapsen kasvatukseen... Kannattaa kysellä jurdisistakin seikoista joltain, joka niistä oikeasti tietää.

Lapsellakin on mielestäni oikeus tietää.

Vierailija
9/26 |
09.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tilanne noin muutoin on? Tiesikö hän, että sinulla on avovaimo ja onko tällä isällä kenties lapsia ennestään..?

Pahalle tuntuu, että näin "kusetetaan", mutta kummasti osa ihmisistä tuntuu olevan täällä sitä mieltä, että mies ei saisi naiseen luottaa vaan aina pitää kumimies muistaa itse pukea.

Vierailija
10/26 |
09.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ellei ole joltain muulta kuullut, enkä tiedä hänen tilanteestaan mitään, en usko että olisi vaimoa tai lapsia, mutta en tosiaan tiedä.

ap

Vierailija
11/26 |
09.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap mitään kautta hieman "vakoilemaan/taustoittamaan" tuota isän tilannetta? Onko Teillä yhteisiä tuttavia, joilta voisit kautta rantain kysellä mitähän sillekin mahtaa nykyään kuulua? Jos oikein rohkaistut niin mitäs jos soittaisit ja kyselisit kuulumisia? Jos saat siitä sitten enemmän sitä pohjaa päätöksellesi kertoako vai ei?

Vierailija
12/26 |
09.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapselle voit kertoa, että hän on saanut alkunsa tuntemattoman luovuttajan siittiöistä, ettekä tiedä sen enempää.

Vierailija
13/26 |
09.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hänellä on lain mukaan oikeus 18-vuotiaana saada selville siittiöiden luovuttaja

Lapselle voit kertoa, että hän on saanut alkunsa tuntemattoman luovuttajan siittiöistä, ettekä tiedä sen enempää.

Vierailija
14/26 |
09.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

suomessa käytetään myös tuntemattomien luovuttajien siittiöitä, kun suomalainen tavara ei riitä. Joten ihan hyvin voi sanoa että luovuttaja on tuntematon.

Minusta on oma asianne kerrotteko vai ette, mies on joka tapauksessa antanut vain siittiöt eikä häneltä muuta odotetakaan.

Vierailija
15/26 |
09.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat anonyymeja. Suomalaiset taas ovat sitoutuneet tuohon henkilötietojensa antamiseen.

Vierailija
16/26 |
09.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

suomessa käytetään myös tuntemattomien luovuttajien siittiöitä, kun suomalainen tavara ei riitä. Joten ihan hyvin voi sanoa että luovuttaja on tuntematon.

Syyskuussa 2007 tuli voimaan laki jonka mukaan luovuttajat on rekisteröitävä Valviran ylläpitämään rekisteriin.

Vierailija
17/26 |
09.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiedon. Ei kännissä vessassa napatuista. Mua kiinnostaa ainoastaan ja vain lapsen oikeus isään. Ei muu. Voitte avovaimon kanssa miettiä lopun ikää, onko moraalisesti oikein vai väärin kertoa isälle tai olla kertomatta. Tärkeintä on lapsen oikeus myös isään. Kaksi äitiähän hänellä jo onkin.

Vierailija
18/26 |
09.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimenomaan Suomessa ei ole enää tuntemattomien luovuttajien siittiöitä, ainakaan jos klinikan kautta hommat hoitaa.

Klinikat menettää toimilupansa jos tuntemattomia käyttää. Laki luovuttajien rekisteröityspakosta aiheutti suomalaisten luovuttajien kadon ja sen takia monet klinikan käyttävätkin ulkomaalaisten mm. Tanskan spermapankkien tavaraa. Ja myös näiden ulkomaalisten luovuttajien tulee olla rekisteröityneitä!

Vierailija
19/26 |
09.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos isä tunnustaa isyytensä lapsi saa paitsi isän, isovanhemmat, sukujuuret ja perinnön (henkisen ja taloudellisen). Ehdottomasti kertoisin, lapsen takia.

Eri asia on sitten haluaako isä olla aktiivisesti isä vai pysyä loitommalla. Siitä hänen on päätettävä itse.

Vierailija
20/26 |
09.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isän pitäisi tosiaankin tietää, ehdottomasti !! Miettikää nyt itseänne, kai kaikki haluais tietää tollasesta. Ehkä mies on kuitenkin olettanut että nainen käyttää jotain hormoniehkäisyä tms, tai miettinyt sitä ainakin myöhemmin, jos kondomiakaan ei käytetty. Mutta tietenkin tästä pitää kertoa, eihän sille nt enää mitään mahda ja miehen ei kannata siitä lapsesta huolehtia tai eihän se hänen vika ooo tavallaan enää, koska ootte lapsen päättäny pitää, mutta isällä oikeus tietää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kaksi