Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tatuoinnit on korneja.

Vierailija
09.06.2010 |

Mikä ihme siinä on, että kukaan ei sano tätä edes ääneen? Eikö ihan vakavastikin ottaen tarvittaisi jotain julkista keskustelua tatuoinneista, ettei nämä lapsi- ja aikuisparat menisi hakkaamaan ihoonsa toinen toistaan kornimpia, rumempia ja epäseksikkäämpiä tatskoja.

Onko kokonaan unohtunut, että se ei TODELLAKAAN ole mikään tyylitajun symboli, jos mies/nainen hakkaa jonkun typerän ja lapsellisen kliseen milloin mihinkin paikkaan ja kuvittelee, että se on jotenkin "coolia", hahahahahahahaha...

Voi tyttöparkoja. Niitä on nähty pimpslooran yläpuolella. Alaselässä. Yläselässä. Rumia, isoja, korneja, naurettavia, lapsellisia - ja joista ei vanhoilla päivillään pääse eroon kuin ihoimplantilla ja sitten se vasta oksettavalta näyttääkin.

Tatuoinneista on tullut koko kansan junttimuoti-ilmiö. Kumma miten harva on huomannut, että niillä oikeasti seksikkäillä idoleilla noita ei juuri näe. Ja ne rokkarit joilla näkee - voi kuinka säälittäviltä ne näyttävätkään kauhtuneine tatskoineen jo nelikymppisinä - siitä ylöspäin puhumattakaan.

Kun opettaisi näitä tolloja? Vai onko vaan niin, että tyylitaju on valitettavasti asia, jota ei voi edes opettaa?

Kommentit (79)

Vierailija
1/79 |
09.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikilla on oikeus mielipiteeseen. Osa ihmisistä jopa pitää tatuoinneista.

Vierailija
2/79 |
09.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen takia ei viitti isoon ääneen siitä kuvotuksen tunteesta puhua.

Mutta kieltämättä jotkut 45-vuotiaan naisen tissivaon yläpuolelelle hakatut tatskat feisbuukissa julkaistuna ja kehuskellen saa itseä kiittämään, ettei ole sille tielle lähtenyt.

Mikä ois sitten kaunista? En tiedä. Mutta ei mitkään piikkipensas-oka-ketju-tribaali-hässäkät ainakaan...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/79 |
09.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ne kuuluu kantajansa persoonaan.

Vierailija
4/79 |
09.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, kun TATUOIDAAN omaan KEHOON joku typerä muotivillityshässäkkä, jonka "coolius" haihtuu ilmaan jo seuraavan vuodenajan myötä.. On symboleja, joista ei edes ymmärretä mitä ne symboloi. Kirjoitetaan vierailla kirjaisimmilla sanoja, jotka saa kieltä äidinkielekseen puhuvat nauramaan katketakseen. Otetaan jotain säälittäviä hevipääkalloja jotta oltaisiin "hurjia", hahahahahaha, tai pahimmillaan tatuoidaan jopa joku lempibändin logo, hyi helvetti soikoon. Festareilla sitten näkeekin vasta sen alimman kuran, kun joku paikkakunnan "paras" "piirtäjä" on päässyt sotkemaan kaverinsa hipiän kuvalla, jonka ydinidea jo sinällään on naurettava puhumattakaan toteutuksesta, joka on korkeintaan säälittävä.

Ja kaiken lisäksi siitä tehdään ihan liian ISO. Niin iso, että vaikka se olisi tyylikkäästi toteutettu, niin se vaan olisi ihan liian ISO.

No, jos jotain hyvää asiassa on, niin mahtaa olla aikaan saattokodeissa mummuilla ja papoilla hauskaa, kun yrittävät venytellä ruttuista ihoan sileämmäksi, jotta kollegat voisivat sitten tihrustaa, että minkä typeryyden kukin on itseensä nuorena ja tyhmänä hakkauttanut - siis toki sillä edellytyksellä, että järkeä olisi edes tuohon ikään mennessä sen verta karttunut, että tajuaa vihdoin oman totaalisen typeryytensä...

5/79 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo huomattu on että tatuoinneista on tullu muotivillitys, mutta on edelleenkin niitä ihmisiä jotka eivät ota tatuointia muodin vuoksi vaan että kokevat että se on se "oma juttu". Ja eikö se niin mee että hän joka on ottanut sen tatuoinnin niin häpee sitä sitten ihan ite joskus jos häpee, kaikkihan toki ei ala sitä häpeämään vaikka olisivatkin jo vanhoja.

Vierailija
6/79 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mies ja kyllä minua harmittaa tyttöjen/naisten puolesta jotka ovat tatskan ottaneet. Eivät ehkä ole nuoruuden huumassa kovin kauas osanneet katsoa.

Joidenkin mielestä varmasti menettelevät, mutta itse pidän ällöttävinä. Luonnollinen nainen on paras. Mieluummin seurustelisin selvästi lihavan naisen kanssa ilman tatuointeja, kuin hyväkroppaisen jolla tatuointeja.

Mistähän tämä kammo tatuointeja kohtaan oikein kumpuaa, en tiedä.

Vierailija
7/79 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki lähtee siitä, että ihmiset on laiskoja. Laiskoja muodostamaan omia mielipiteitä ja etenkin laiskoja tekemään töitä, jotta heille muodostuisi omia mielipiteitä. Ja kun ajalle on luonteenomaista että riittää miltä näytät, niin toki esim. tatskan ottaminen on harvinaisen helppo toimenpide saadakseen osakseen sitä latteuksiin perustuvaa kunnoitusta, jota tämä aika on opettanut ihmiset kerjäämään.

Mutta samalla se on osoitus siitä, kuinka yhteiskunnassa ihmiset jakautuvat aina kolmeen luokkaan: työväenluokkaan, keski- ja yläluokkaan.

Sinällään huvittavaa, että tatskat, jotka on aina olleet työväenluokan juttuja, lisääntyvätkin nyt keskiluokan parissa. Älykkäimmät ja oikeasti tyylitajuisemmat ihmiset eivät tietenkään moiseen hölmöilyyn lähtisi edes.

Ajatelkaapa vaikka Jorma Ollilaa, Sauli Niinistöä, Lenita Airistoa, Tarja Halosta, Sinnemäkeä, Kataista, Maarit Tastulaa ottamassa tatuointia.

Kukaan heistä ei olisi niin tyylitajuton ja lattea.

Vierailija
8/79 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tatskat on tosi härskin näköisiä keski-ikäisillä oli sitten nainen tai mies. Katsokaa nyt itse. Kauempaa tarkastellen ei nahkassa näy kuin sinertävä ihomuutos, joka vaikuttaa ihan ruusulta tms. taudilta. Typerä junttivillitys etenkin nuorilla naisilla.

Vierailija
9/79 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin pullamössöllä, karkilla ym sipseillä lihotettu ihramaha, josta on aiheutunut raskausarvet. Hyvällä maulla teetetyt ja piirretyt tatskat ovat urheilullisesa kropassa ihan ok. Ketä kiinnostaa, miltä tatskat näyttää 6-8-kymppisenä? Nekin kertoo ihmisestä vain jotain. Sen ikäisenä kroppa ja iho ei ole muutenkaan kaunis katseltava joten so what! Pitäkää huoli omista asioistanne.

Vierailija
10/79 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollain heistä voi olla vaikka nänni- tai klitoriskoru. ja sitä paitsi hekin ovat olleet nuoria joskus. kaikkien nuoruudessa tosin tatskat eivät olleet sellainen muotijuttu mitä 90- ja 2000-luvulla.

Ajatelkaapa vaikka Jorma Ollilaa, Sauli Niinistöä, Lenita Airistoa, Tarja Halosta, Sinnemäkeä, Kataista, Maarit Tastulaa ottamassa tatuointia. Kukaan heistä ei olisi niin tyylitajuton ja lattea.

Vierailija
11/79 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin pullamössöllä, karkilla ym sipseillä lihotettu ihramaha, josta on aiheutunut raskausarvet. Hyvällä maulla teetetyt ja piirretyt tatskat ovat urheilullisesa kropassa ihan ok. Ketä kiinnostaa, miltä tatskat näyttää 6-8-kymppisenä? Nekin kertoo ihmisestä vain jotain. Sen ikäisenä kroppa ja iho ei ole muutenkaan kaunis katseltava joten so what! Pitäkää huoli omista asioistanne.

"Ketä kiinnostaa miltä tatskat näyttää 6-8-kymppisenä?". Niinpä. Siinäpä koko asian ydin. Toisia kiinnostaa, toisia ei. Onnitteluni niille joita kiinnostaa.

Vierailija
12/79 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei luulisi ulkopuolisia häiritsevän. Jos häiritsee, niin miksei ruma naama häiritse? Tai ruma tukka? Kyllä munkin mielestä lihava vartalo näyttää todella naurettavalta, mutta toisaalta sitten näytän itse entistä komeammalta. Ei siis haittaa minua!!! :)

Niinpä. Siinäpä koko asian ydin. Toisia kiinnostaa, toisia ei. Onnitteluni niille joita kiinnostaa.

Vierailija
13/79 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatelkaapa vaikka Jorma Ollilaa, Sauli Niinistöä, Lenita Airistoa, Tarja Halosta, Sinnemäkeä, Kataista, Maarit Tastulaa ottamassa tatuointia.

Ja sulla on siis varma tieto, että kenelläkään heistä ei ole tatuointia?

Vierailija
14/79 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

rumia.

Vierailija
15/79 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lihavuus myös ällöttää. Kyllä mä tykkään lihaksikkaista tatuoiduista kunnon tosi miehistä, en mistään tylsistä insinööri nössyköistä. Ei vaan kiinnosta. Harrikat miehet esimerkiks ovat cooleja ja haluan itsekkin olla cool tatskoineni ja kuulua alakulttuuriin. Ei todella kiinnosta muiden "yläluokkaisten" tylsimysten mielipiteet. Blaah.

Vierailija
16/79 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

...jos nyt yksikin tatuointi häiritsee, niin mitäs siihen sanomaan, kun kyseessä on joko makuasia tai sitten AP:n vitutus siitä, että joku tatuointeja omannut on saanut enemmän huomiota kuin hän itse (lue=suomalainen perikateellisuus). Itselläni miehenä on kaksi tatuontia, molemmat itse suunniteltuja kuvia tatuoijan kanssa, toinen olkapäässä, toinen vasemmalla puolella rintaa. Ainoastaan kehuja olen kuullut tähän saakka.

Sen sijaan en pidä esteettisinä niitä valtavan suuria törkeän huonosti tehtyjä vedoksia vaikkapa naisen rinnoissa, miehen selässä, käsivarsissa, säärissä jne. Tribaalit sun muut muotivillitykset eivät myöskään itseäni kiinnosta saati jonkun hölmön rockbändin kuva tai niiiiiiiiin pelottavat päkallot, käärmeet tms. Muotitatuoinnissa kyse on samanlaisesta en-osaa-itse-ajatella -syndroomasta kuin vaikkapa Che Guevara T-paidan pitämisessä (kun luulee olevansa joku "vapaustaistelija" -aatteen kannattaja). Ei tatuoinneissa tarvitse mitään "aatetta" olla taustalla vaan jotain omaa persooallisuutta korostavaa.

M40

Vierailija
17/79 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

...jos nyt yksikin tatuointi häiritsee, niin mitäs siihen sanomaan, kun kyseessä on joko makuasia tai sitten AP:n vitutus siitä, että joku tatuointeja omannut on saanut enemmän huomiota kuin hän itse (lue=suomalainen perikateellisuus). Itselläni miehenä on kaksi tatuontia, molemmat itse suunniteltuja kuvia tatuoijan kanssa, toinen olkapäässä, toinen vasemmalla puolella rintaa. Ainoastaan kehuja olen kuullut tähän saakka.

Sen sijaan en pidä esteettisinä niitä valtavan suuria törkeän huonosti tehtyjä vedoksia vaikkapa naisen rinnoissa, miehen selässä, käsivarsissa, säärissä jne. Tribaalit sun muut muotivillitykset eivät myöskään itseäni kiinnosta saati jonkun hölmön rockbändin kuva tai niiiiiiiiin pelottavat päkallot, käärmeet tms. Muotitatuoinnissa kyse on samanlaisesta en-osaa-itse-ajatella -syndroomasta kuin vaikkapa Che Guevara T-paidan pitämisessä (kun luulee olevansa joku "vapaustaistelija" -aatteen kannattaja). Ei tatuoinneissa tarvitse mitään "aatetta" olla taustalla vaan jotain omaa persooallisuutta korostavaa.

M40

Vierailija
18/79 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei juuri salilla käy. Tatuoidut liivihemmot harrikkoineen ja tikkukäsineen/jalkoinen on jotain wannabe-outlaw jenkkityyppejä. Ei mitään persoonallisuutta. Joukossa on myös paljon insinöörejä, jotka haluavat juurikin eroon tästä "tylsä insinööri" -stereotypiasta. Harrikat on laiskoja, kalliita ja epäluotettavia paskoja moottoripyöriksi.

Kyllä mä tykkään lihaksikkaista tatuoiduista kunnon tosi miehistä, en mistään tylsistä insinööri nössyköistä. Ei vaan kiinnosta. Harrikat miehet esimerkiks ovat cooleja ja haluan itsekkin olla cool tatskoineni ja kuulua alakulttuuriin. Ei todella kiinnosta muiden "yläluokkaisten" tylsimysten mielipiteet. Blaah.

Vierailija
19/79 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkökulmia on monia. Mutta ohi se menee tuokin villitys. Seuraavaksi porataan tatuointien poistamisen kalleutta.

Ja mitä hiton lässytystä se on, kun pari-kolmekymppinen väittää tatuoinnin olevan osa kantajansa persoonaa. Sitten on tosiaan paukutettu jokin kuvatus ihoon. Eikä mene kymmentä vuotta, kun a) kuva on kauhtunut ja venynyt ja b) kuvan aihe ei liity elämään mitenkään muutoin kuin että muistuttaa takavuotisesta lapsellisuudesta. Onneksi minun nuoruuteni julisteet tuli otettua seiniltä jo 20 vuotta sitten... se oli helppo homma. Ja siellä ne ovat varastossa tallella, jos haluan Metallica- tai Laserjolla-julisteen jostain syystä takaisin.

Vierailija
20/79 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tatuoinnit ovat yhtä vanhoja kuin ihmisen historia. Jäämies ötzistä on löydetty tatuointeja ja kaveri on 5300 vuotta vanha, joten ei tatuoinnit varsinaisesti ole mikään "uusi muotivillitys" joka menee nopeasti ohi....

On totta, että esimerkiksi tribaalit, kiinalaiset merkit, yms... Ovat muotivillitys, jota moni katuu myöhemmin.

Sitten on niitä tatuointeja, jotka kertovat kantajastaan tai tämän historiasta tai luonteenlaadusta.

Tässä hyvä esimerkki, jossa kaveri ei takuulla ole ottanut muodin vuoksi tai hetkenmielijohteesta tatuointia:

http://i115.photobucket.com/albums/n315/summerleestars24/tattoos.jpg

Se onko kaveri täysjärkinen on oma asiansa...

Toisaalta osa tatuoinneista on puhdasta taidetta. Nettiä kun hivenen selaa niin löytyy kuvia aivan uskomattoman hienoista piirustuksista, jotka nyt vaan on satuttu tekemään musteella ihmiskehoon.

Minä en mistään hinnasta ottaisi "jotakin" tatuointia, jos joskus päädyn tatuointiin pitää sen ehdottomasti olla jotakin aivan erityistä.