Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

pienituloiset vanhemmat ja vauva

Vierailija
09.06.2010 |

Kokemuksia, kuinka pienellä budjetilla olette vauvan kanssa pärjänneet? Oletteko tietoisesti tehneet lapsen huonoon rahatilanteeseen?

Minulla on ihan järkyttävä vauvakuume, mutta olemme molemmat opiskelijoita. Olemme kesän töissä ja koulun ohellakin välillä ja mies valmistuu reilun vuoden päästä, mutta onkohan mahdollisuutta vauvaa elättää? Osaako kukaan heittää arviota paljon ensimmäisen vuoden aikana olisi mennyt rahaa vauvaan?

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

johon olemme (kahelit) hankkineet peräti kolme lasta köyhiin oloihin. Olemme eläneet vuosia alle minimitoimeentulon, mutta toimeentulotukea emme ole kehdanneet hakea.

Lapsemme eivät taida edes tietää olevansa köyhiä. Meillä on käytettynä hankittuja harrastusvälineitä, käytettynä hankittuja tai itse tehtyjä vaatteita, vauvansoseet on tehty itse ja imetetty niin pitkään kuin maitoa on riittänyt. Maksullisia harrastuksia ei lapsillamme ole, mutta olemme kirjaston suurkuluttajia ja lisäksi käymme ilmaistapahtumissa tai ruokkimassa sorsia joella.

Elämäämme ei kuulu laisinkaan esim. tupakka, meikit, parturikäynnit tai ravintolareissut.

Vähälläkin pärjää. Ei ne suuret tulot vaan pienet menot.

Vierailija
42/44 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai siis hyvin vähän. Ensimmäiset puoli vuotta se syökin vain rintamaitoa ja äitiyspakkauksella ja kirpparikamoilla pärjää. Mutta vauvahan kasvaa. Meillä on nyt lapset 4 ja 2 ja ollaan havahduttu siihen että oho, rahaahan menee entistä enemmän. Kohta lapset haluavat tiettyjä vaatteita, harrastusvälineitä ja alkavat syödä enemmän kuin vanhempansa.

että se vauva kasvaa! Ei mene kuin muutama vuosi, niin siitä vauvasta on kasvanut oma persoonansa, ihminen jolla on tarpeet ja joista hänen vanhempansa ovat velvollisia huolehtimaan. Viimeistään kouluiässä lapsi tarvitsee harrastuksia, lehtitilauksia ja matkoja. Mitäs sitten kun lähdetään luokkaretkelle jne?

ainakin olen hyvin ymmärtänyt, että vauva kasvaa ja sitten myöhemmin menee rahaa myös enemmän. Tosiaan mies valmistuu viimeistään puolentoista vuoden päästä ja vauvan tuloonhan kestää vähintään se 9 kk, jos tulisi heti ensimmäisestä kierrosta.

Itselläni valmistuminen venähtää kun aion jäädä kotiin, mutta minullakin on jo yksi ammatti. Pikkulapsi- tai kouluikä ei huoleta, ainoastaan vauva-aika. :)

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

me oltiin molemmat opiskelijoita ku lapsi syntyi minulla jäi koulu kesken eikä meillä ollu rahasta tiukkaa.. vauvalle saa niin paljon kaikkee käytettynä MUTTA sitä kannattaa miettiä että kuhan se vauva kasvaa niin sit se tarviikin jo enemmän rahaa, tai siis ei lapsi tarvii rahaa mutta vaatteita on vaikeampi löytää käytettynä kun kuluvat puhki niin eipä ole paljon kierrätettäväksi enää ja isompana tarvii jo lelujakin yms... meillä onneksi mies valmistui ja sai heti töitä kun lapsi tuli sen vuoden... mutta eka vuos oli helppoa ja halpaa tietysti joitakin isompia hankintoja tuli joihin sitten saatiin apua kuten turvaistuin jota en ainakan minä käytettynä ostaisi

Vierailija
44/44 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en saanut isovanhemmilta yhtään mitään(avioton lapsi kun on heille niin suuri häpeä), vaunut sain 20 mk:lla kirppikseltä ja äitiyspakkauksesta saa hyvin vaatteet sun muita tarvikkeita.

Suurin osa noista "pakollisista" hankinnoista nyt on melko turhia, tai sitten ne kyllä saa halvalla kirppiksiltä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi seitsemän