Anteeksi nyt vain, mutta mitä helvetin hyötyä on PERHETYÖNTEKIJÖISTÄ,
jos eivät hoida lapsia tai tee kotitöitä?
Eikös entiset ns. kodinhoitajat ole kunnissa korvattu näillä perhetyöntekijöillä?
Jos perheen ainoa ongelma on äidin VÄSYMYS, niin mitä tekee kunta, kun äiti pyytää apua?
Lähettää paikalle perhetyöntekijän, joka ei kuitenkaan tee mitään, vaan keskustelee!
Voi luoja, mitenkähän se lässyttäminen sen äidin jaksamiseen auttaa, jos ongelmana on unenpuute??
Lisäksi nämä perhetyöntekijät ovat pelkkiä lähihoitajia, eivät mitään psykologeja.
Tällaiset sitten antavat arvioita ja suosittelevat huostaanottoja.. Hohhoh.
Kommentit (69)
itse duunarin (perhetyöntekijä) vika,
että järjestelmä ja koneisto on täysin
p----ä!
Eli jos kuntaviranomainen on omassa suuruudenhulluudessaan korvannut lakisääteiset peruspalvelut ja lapsiperheistä ollessa kyseessä konkreettisen työn tekijät
näillä istuksijoilla ja korvapalvelijoilla ja puoskarointia harjoittavilla kouluttamattomilla pikkupsykologeilla
niin eihän se pt. tekijän vika ole.
Ei suinkaan vaan vika on koko he...in järjestelmässä, jossa on mm. korvattu lain vastaisesti sosiaalihuollon alaiset ja jopa terveydenhuollon alaiset peruspalvelut
näillä lastensuojelun -alaisilla palveluilla eli pääasiassa siis korvilla.
Tarjotaan lapsiperheeseen korvia, puoskarointia, kun tarvitaan tekeviä käsiä tai terveydenhuoltoa.
Viisaita ovat tämän maan ......
Jos duunari itse haluaa leikkiä kouluttamattomana pikkupsykologia ja olla mukana tässä huostahulluuden riivaamassa lastensuojeluketjussa, niin siitä vaan. Jokaisella omalla henkilötasolla se lopullinen ja myös perustuslaillinenkin vastuu tekemisistään, virkamiehenä.
kun on univelkaa.
Kokeilepa itse oikeasti joskus. Siis sitä aitoa väsymistä - joka kuuluu jokaisen sairaan lapsen äidin arkeen.
Tule sitten huutelemaan!
suoraan veronmaksajien pussista. Siitä että istut kaffella ja juoruilet.
Ennen vanhaan tuo oli ihan vapaaehtoispohjalla - ei siitä ämmille rahaa tarvinnut maksaa. Lämpimikseen tekivät.
kun kärsin kolmoishermosärystä, valvoin sen takia yöt ja päivät meni kipuillessa. Edes kovat lääkkeet ei auttaneet, enkä olis mitään morfiinijohdannaisia edes ottaa kovin paljoa, jos jouduin olemaan yksin lasten kanssa kotona... Välillä sisko oli mun apuna, välillä äiti, mutta kun niidenkin oli välillä käytävä töissä, niin apua sain ehkä kerran viikkoon. Mies ei voinut mitään kuukauden palkatonta ottaa, kun sit ois tullut konkurssi meidän huusholliin...
Mä olin lopulta ihan sekaisin kivusta ja väsymyksestä. Lapset sain juuri ja juuri syötettyä ja juotettua, ei juuri muuta. Soitin itkien neuvolaan, että eikö ihan oikeasti MITÄÄN apua saa mistään. Sieltä voivottelivat vaan, että kuulemma on ihan kamala kipu se kolmoishermosärky, mutta mitään konkreettista apua ei saanut. Ei edes mulle sitä vahtia, että en tuuperru kanveesiin kesken päivän... Neuvoivat soittamaan maksullisiin lapsenvahtipalveluihin. Ainoo vaan, että meillä ei nyt ihan ole varaa pistää muutamaa satasta viikossa. Mä olen hoitovapaalla ja mies ihan peruspalkkainen...
Aivan turhia...
Itse olen perhetyöntekijä ja teen työtäni sydämestäni ja yritän parhaani mukaan auttaa perheitä... Hoidan lapsia ja koko perhettä siinä samalla. Tässäkö on sitten arvostus??
koko ammattiryhmä leimataan muutaman osaamattoman, haluttoman tai vääränlaisen työntekijän/ohjeistuksen vuoksi. Sanon sinulle, kuten sanoin yhdelle työkaverilleni, kun hän kertoi tuntemuksistaan arvostuksen suhteen (tosin, olen eri alalla): Arvostetaan ensin itse itseämme ja tehdään työmme hyvin. Ehkä jonain päivänä...
jaksamisia sinulle arkeesi, joudut varmasti kohtaamaan monenlaista asiakasta ja vaatimustasoa!
t.kohta neljän lapsen äiti
Ei se ole mitään armeliaisuutta tai vähäväkisten pelastamista, jossa saa huidella miten sattuu ja sitten kiitokseksi pitää saada palvontaa.
Se on TYÖTÄ, josta maksetaan palkkaa ja jossa olennaisinta on AMMATTITAITO.
Ei mitään raamatullista samariatyötä tai muuta lapsellista - ja vaarallista.
kun kärsin kolmoishermosärystä, valvoin sen takia yöt ja päivät meni kipuillessa. Edes kovat lääkkeet ei auttaneet, enkä olis mitään morfiinijohdannaisia edes ottaa kovin paljoa, jos jouduin olemaan yksin lasten kanssa kotona... Välillä sisko oli mun apuna, välillä äiti, mutta kun niidenkin oli välillä käytävä töissä, niin apua sain ehkä kerran viikkoon. Mies ei voinut mitään kuukauden palkatonta ottaa, kun sit ois tullut konkurssi meidän huusholliin...
Mä olin lopulta ihan sekaisin kivusta ja väsymyksestä. Lapset sain juuri ja juuri syötettyä ja juotettua, ei juuri muuta. Soitin itkien neuvolaan, että eikö ihan oikeasti MITÄÄN apua saa mistään. Sieltä voivottelivat vaan, että kuulemma on ihan kamala kipu se kolmoishermosärky, mutta mitään konkreettista apua ei saanut. Ei edes mulle sitä vahtia, että en tuuperru kanveesiin kesken päivän... Neuvoivat soittamaan maksullisiin lapsenvahtipalveluihin. Ainoo vaan, että meillä ei nyt ihan ole varaa pistää muutamaa satasta viikossa. Mä olen hoitovapaalla ja mies ihan peruspalkkainen...
Kun olisitte vaan tienneet
(yleensä kun kunnat eivät enää sosiaalihuollon alaista kodinhoitaja/kotipalvelua edes mainosta niin eipä ole sosiaalihuollon lapsiperheiden kotipalveluluukulla kysyjiäkään...)
olisitte laittaneet kirjallisen pyynnön kuntanne SOSIAALIHUOLTOON kotipalvelusta eli konkreettista työtä tekevästä kodinhoitajasta.
Kunnan sosiaalihuollon olisi pitänyt nämä kodinhoitajan työtä tekevät käsiparit teille, perheellenne järjestää Sosiaalihuoltolaissa mainittujen syiden (mm. sairaus, vamma, perhetilanne, rasittuneisuus jne) perusteella.
Jos eivät olisi järjestäneet olisi sosiaalihuollosta pitänyt tehdä valituskelponen päätös asiassanne.
Yleensä kun sen päätöksen kierrättää läänin eli nykyisen aluehallintoviraston kautta (saattaa kyllä kestää ....) niin jo alkaa kunnan/kaupungin sosiaalihuollossa kodinhoitajan palveluita lapsiperheillekin olla. Uhkana kun on mm. kunnan valtionosuuksien menetys, uhkasakko jne.
Etelä-Suomen lääninhallituksen suorittaman kantelun jäljiltä on monessa
(jos ei jo suurimmassa osassa E-S läänin kuntia ja kaupunkeja) alkanut kunnan palkkalistoille ja kuntien kotisivuille ilmestynään
että mistä tätä SOSIAALIHUOLLON,
EI SIIS LASTENSUOJELUN, alaista ja konkreettista työtä tekevää kodinhoitajaa voi kotiinsa kunnasta pyytää ja anoa.
Kuntien laiton/rikollinen toiminta lapsiperheiden kotipalvelun osalta
ei tässä maassa muutu jos asiaan ei kansalaistenkin taholta tartuta ja puututa. Tietenkin, kun on jo akuutti tarve eli sairaus, perhetilanne on vaikea tai perheessä on vammaa, synnytys tms ns meneillään ja päällä
ei mihinkään hallintokanteluihin ole aikaa eikä edes voimiakaan.
Eli oman kuntansa tilanteeseen kannattaa tutustua silloin jo, kun tarvetta ei vielä perheessä ole ja haluaa kuitenkin,
että tilanne ei kaatuisi omassa
eikä edes naapurinkaan perheessä ns. päälle
kun todellinen konkreettisen avun tarve tulee.
Voimassa oleva Sosiaalihuoltolaki siis velvoittaa kunnan sosiaalihuollon järjestämään lapsiperheelle kodinhoitajan/kotipalvelua laissa mainittujen syiden perusteella.
Laki on siis laki myös kuntaviranomaiselle.
http://www.poliisi.fi/lh/etela/bulletin.nsf/9e5fbc22e706069bc2256bcc006…
Lähes 60 prosenttia kunnista laiminlyö lapsiperheiden kotipalvelun järjestämisvelvollisuutta
Etelä-Suomen läänin 86 kunnasta yli puolet ei tarjoa riittävästi lakisääteistä kotipalvelua lapsiperheille. Lääninhallituksen selvityksen mukaan 51 kunnassa on puutteellisuuksia palvelun riittävyydessä. Myös päätöksentekomenettely on puutteellista, sillä asiakkaalle ei anneta kirjallista muutoksenhakukelpoista päätöstä. Lääninhallitus on velvoittanut kunnat toimittamaan ensi vuoden tammikuun loppuun mennessä selvityksen toimenpiteistä, joihin kunta on ryhtynyt havaittujen puutteellisuuksien korjaamiseksi. Lisäksi kuntien on annettava ensi vuoden loppuun mennessä seurantaselvitys toteutetuista toimenpiteistä. ...
Ettekai te äitykät ajattele että yhteiskunta tulee hoitamaan teidän väsymyksenu iskiessä.En vähättele väsymystä,mutta keskustelun tarkoitus on kartoittaa niitä keinoja joilla perhe jaksaa omin voimin eteenpäin.Yhteiskunnan palvelut ei voi olla sitä että jokaiseen lapsiperheeseen rientää nany.Peheet ovat liiaksi lähteneet sille ajatukselle että lasu rientää tilanteessa kuin tilanteessa korjaamaan asiat.No väsymys myös kuuluu pikkulaksi perheeseen.tulee jättä kaikki muu sivuun ja otta unia silloin kun pilttikin,tai ratkaista sukulaisten,ystävien tms turvin.
Ainakin tätini on lähihoitaja, perhetyöntekijän vakivirassa.