Neuvokaas mua kuntoilijat ravintoasioissa, miten pitää syödä?
Eli oon saanut itseäni laihdutettua, kaikki raskauskilot kolmesta lapsesta on nyt sulatettu. Alkupaino oli 73kg ja nyt puntari näyttää 61kg. Kiinteytyä tarvis vaan nyt lisää ja haluaisin lihaksia kehooni. Eli miten niitä lihaksia sais näkyviin? Kuntosalikortti mulla on ja vuoden olen käynyt jo salillla säännölliststi, käyn kyllä vaan jumpissa, kiertoharjoittelussa, vatsapakaratunneilla, bumpissa spinningissä tms yleensä neljä kertaa viikossa.
Luulen ett suurn haaste mulla on tuossa ruokavalossa, eli mtä okein pitäs syödä. Mies sano ett rahkaa, tonnikalaa, raejuuustoa, kasviksia, lihaa, kevyitä maitotuotteita. Lihaa kans mutt leipää ja perunaa kannattas syödä melko vähän. Eli millä ruokavaliolla sais lihakset kasvamaan?
Kommentit (4)
Eli sokeritonta ja rasvatonta proteiiniä. Jos tuntuu hankalalta laskeskella tavallisesta ravinnosta, niin osta lisäravinteita.
Proteiini on lihasten rakennuspalikka. Sitä saa lihasta ja maitotuotteista, ja noista kannattaa valita hyvälaatuisia. Sokeria (tai hiilareita yleensä) tarvitaan polttoaineeksi, mutta niitä tulee yleensä yli oman tarpeen, jos ei nyt jotain maratoonareista puhuta.
jos haluat lihasta, kannattaa tuo voimaharjoittelu tehdä tosiaan voimien rajalla, eli rautaa tankoon niin, että tuntuu, niin kropan kuine rityisesti raajojen treeniin. 2x10 toiston jälkeen pitää olla niin väsynyt, että kolmatta sarjaa ei edes uskalla ajatella. Ja tekniikka kohdalleen, ettet riko itseäsi.
ap ole jo sen rasvan laihduttaessaan aika lailla polttanut. Jos haluaa lihaksia pitää käydä salilla puntteja nostamassa.
Syö paljon proteiinipitoista ruokaa ja hiilareita kohtuudella. Treenipäivinä voi hiilareita syödä enemmän ja lepopäivinä vähemmän.
Maitorahka, raejuusto ja vähärasvainen liha ovat hyviä proteiinin lähteitä
Eli pitää tehdä jotain rasvaa polttavaa, esim. Pitkä reipas kävely tai hölkkä. Itse käyn 3xvk 10km reippaan kävelylenkin, aikaa menee n. 1,5tuntia. Syö enemmän proteiinipitoista ruokaa, eli kanaa,kalaa,lihaa,raejuustoa,rahkaa ja lisänä reilusti kasviksia ja vettä.