TAYSissa synnytys
.. siispä kuulisin mieluusti kokemuksia taysissa synnyttäneiltä.. varsinkin nyt kun siellä on kuulemma ruuhkaa.. ????
Kommentit (6)
Olen synnyttänyt TAYSissa kolme kertaa 2000-luvulla, aikä minulla ole ainakaan mitään moitittavaa. En tosin ole synnyttänyt missään muualla, joten siksi vaikea arvioida. Kaikki sujui, kuten oletin ja lapset syntyivät. Turvallisen oloinen paikka, koska kyseessä kuitenkin yliopistollinen sairaala. Kaikki apu aina lähellä.
Synnytin siellä 2kk sitten. Palvelu oli hyvää.. jostain syystä minulle osui varmaan sairaalan kauneimmat, hoikimmat ja laitetuimmat kätilöt. Minua nuorempia vielä, joten hieman ahdisti kun itse on ruma ja valaankokoinen.. kaikkea he tietysti on nähneet, mutta silti. Liekö syy hormoneissa... :D
Kätilöt olivat tosi mukavia ja kysyivät vointia sekä yrittivät jatkuvasti helpottaa oloa. Lääkärini oli ankea. Yhdellä sanalla.. olen vieläkin hieman näreissäni siitä, miten ankea ihminen se tosiaan oli.
Vuodeosastolla omat hoitajani oli erittäin mukavia. Heiltä sai vinkkejä jatkoa varten ja erittäin paljon tukea. Joitakin hoitajia tapasin (eivät omia), jotka olivat ihmeellisiä moukkia... jotain kysyi ohimennen niin olisi pitänyt palata sänkyyn ja painaa kutsunappia. Ja heille lisämaidon antaminen oli kamala järkytys, kun kävin pyytämässä. Oma hoitaja sentään sitä puolsi..
Eli teknisesti kaikki erittäin hyvin, mutta mulla oli hyvä tuuri hoitajien suhteen :) Toivon samaa onnea sinulle!
liian pieni synnytysosasto kaikille tällä alueella asuville synnyttäjille.. Se on vaan fakta. Tuurista sitten on kiinni miten nopeasti pääsee esim. synnytyssaliin tai synnyttäneiden osastolle. Itse pääsin saliin heti, kun oli tarvis, mutta osastolle pääsyä odottelimme yli 5 tuntia...
TAYS on vallan mainio paikka synnyttää. Kokemusta on myös Jorvin sairaalasta. Molemmat ihania ja henkilökunta mukavaa.
TAYSille erityispisteet siitä, että lisämaitoa ei tuputeta ollenkaan ja jos (esim. keltaisuuden vuoksi) sitä annetaan, niin se on aina luovutettua äidinmaitoa.
Varsinkin henkilökuntaan olen tosi tyytyväinen. Itse pääsin heti saliin ja synnytyksen jälkeen osastolle. Synnytyksen jälkeen niillä oli vähän kiire saada minut pois salista, kun salit olivat täynnä ja sain onneksi viimeisen paikan huoneesta. Täpärälle meni. Aamulla olikin jo porukkaa ylipaikoilla käytävän päässä veto-oven takana.
Tuoreempi helmikuulta. Kumpikaan synnytys ei mennyt ihan putkeen ja oli tosi turvallinen olo, kun apua sai heti. Ekassa päädyttiin sektioon ja tässä jälkimmäisessä itseltäni verenpaineet romahti ja pilvin pimein oli henkilökuntaa heti paikalla, enkä mitenkään hätääntynyt vaan tuntui tosi luottavaiselta olo, kun salissa oli neljä lääkäriä (kaksi synnytyslääkäriä, lastenlääkäri ja anestesialääkäri) ja lauma hoitajia. Kummassakaan synnytyksessä ei voi sairaalaa syyttää ongelmista vaan olen tyytyväinen, että hoitivat tilanteet napakasti ja tuo leikkauskin oli erinomainen ratkaisu, koska monissa pienissä sairaaloissa olisi vaan revitty tarjontavirheinen vauva väkisin ulos. Nyt eivät edes yrittäneet vaan leikkasivat.
Sekin oli kiva, kun täysiaikaiselle ja terveelle vauvalle annettiin luovutettua äidinmaitoa, kun vauva joutui osastolle ekaksi yöksi.
etenkin ahdisti ylimieliset ja ivalliset mokailevat lääkärit.