Rv 41+0 ja synnytyksen pakkokäynnistyksen ahdistus
Siis haluaisin niin, että tämä alkaisi itsestään, luonnollisesti... mut ei puhettakaan mistään saapumisesta. Siellä se kellii ilmeisen tyytyväisenä.
:(
Kommentit (15)
Mulla pari pv laskettuun aikaan ja ei kyllä sitten mitään merkkejä ole että mitään tapahtuisi..
Mulla synnytys käynnistettiin kun viikkoja 42 + jotain.. Sekä minä että lapsi voitiin oikein hyvin ennen käynnistystä, lapsella ei ollut mikään kiire syntyä. Myös synnytys meni hyvin, vaikka oli älyttömän pitkä, koska mun keho vaan ei ollut valmis synnyttämään.
Keskity asioiden myönteisiin puoliin; käynnistyksessä olet koko ajan osastolla hyvässä hoidossa. Ota sellainen asenne että sä et voi, eikä sun tarvitse yrittääkään hallita sitä tilannetta. Ota osastolle mukaan jotain joka vie sun ajatukset pois siitä tilanteesta siltä varalta että menee vähän pitempään - musiikki on hyväksi, samoin vissy ja pieni naposteltava ettei tule nestehukka ja nälkä jos mikään oikea ei mene alas ja synnytys venyy.
että en naisena saa tätä elämää pihalle itse vaan pitää oikein lääketiede tuoda siihen peliin mukaan.. ihan kuin olisin epäonnistunut.
En tarkoita todellakaan, että asia välttämättä niin olisi tai tahtoisin teidän 'käynnistettyjen' loukkaantuvan höpinöistäni... tällainen pöljä olo vain tullut. Toiset pelkää sektiota, minä ilmeisestikin käynnistystä.
Ja kiitos vinkeistä, jos käynnistykseen mennään, niin hyvä kuulla teidän kokemuksia asiasta. On totta, että silloin ainakin on koko ajan huolenpidon alla.
ap
varsinkin kun kaikki vauvalehdet on täynnä noita supersynnyttäjiä, joiden muksu pulahti maailmaan ripeässä aikataulussa. :) Synnytyksestä annetaan sellainen kuva että sitä pitäis voida hallita - vaikka jokainen ymmärtää pohjimmiltaan että synnytys on yksi niistä asioista, joita todellakaan ei voi hallita.
Viimeiset päivät ennen synnytystä voi oikeastikin olla aika hankalia, ja on tärkeää keksiä muuta ajateltavaa kuin kököttää kotona odottamassa että milloin mä synnytän. Mä kävin ahkerasti kaupungilla ja kavereiden luona vielä päivää ennen käynnistystä, retkeilin koiran kanssa metsäpolkuja suppareitten toivossa ja yritin muutenkin olla paljon pois kotoa jossa heti iski ahdistus että tää ei synny ikinä. Raskausaikana synnytys on päämäärä joka korostuu ehkä liian tärkeäksi - kun lapsi on sylissä niin alkaa tuntua aika samantekevältä miten ja minä päivänä synnytti.
Nyt tämä mitä mä sanon seuraavaksi on ihan vaan arkitietoa enkä tiedä onko tätä tutkittu, mut käynnistetyn synnytyksen jälkeen (varsinkin jos synnytys venyy) voi maito nousta vähän myöhemmin kuin luomusynnytyksessä. Jos sulla nyt on aikaa ja energiaa niin voit jo miettiä imetysjuttuja, sekä stimuloida rinnapäitä pumppaamalla ja nipistelemällä niitä varovasti. Kuulostaa ehkä nyt vähän turhalta, mut voi auttaa sit synnytyksen jälkeen.
eli kyllä se voi vielä luomustikin käynnistyä! Tsemppiä kärvistelyyn. :)
käynnistykseen jos et halua. Eikä sillä lapsella ole sieltä mikään kiire pois jos kaikki on kunnossa.
Ota 1rkl parafiiniöljyä...
ÄLÄ MISSÄÄN NIMESSÄ OTA! Tää on oikeasti todella vaarallinen neuvo, vaikka sillä synnytyksen saattaaki saada käyntiin! Vauva voi kakata lapsiveteen ja siitä ei välttämättä hyvä seuraa.
olin jo valmistautunut siihen.Noh kävelylenkin jälkeen 24 maaliskuuta ihmettelin kun jotain lirahteli housuun,lapsivettähän se sitten oli ja synnytin tytön 24 päivä.Onneksi ei tarvittu käynnistystä.Tsemppiä ap!
(joo, en taida parafiiniin koskea kuitenkaan)
Jotenkin olo vähän rauhoittui tässä. Käy miten käy, vaikka olo alkaa kyllä olemaan aikamoinen...
ap
Samalle aamulle oli yliaikakontrolli, mutta synnytys käynnistyi yöllä spontaanisti supistuksilla.
Aika monen yliaikaisen synnytys on lähtenyt käyntiin ihan yliaikakontrollissa, kun lääkäri vähän manipuloi (=ronkkii) kohdunsuuta ja kalvoja.
Sitten on nämä vanhat konstit kirjahyllyn siivoamisesta seksiin ja akupisteisiin. Koita, niistä ei ole ainakaan haittaa (kuten siitä risiini-/parafiiniöljystä)!
Jorvista perinteisesti lähetetään liian aikaisin tulleet Ikeaan ostoksille, Naistenklinikalla kiivetään portaita ylös alas, jne.
Joten tuo shoppailemaan kaupungille voisi olla ihan hyvä vinkki!
Älä turhaan huolehdi, tähän mennessä kaikki lapset ovat tulleet maailmaan tavalla tai toisella! Mukavaa synnytystä.
mä ite pelkäsin hysteerisesti käynnistystä helmikuun alussa. mun käynnistys tapahtui viikoilla 42+1 ja oli maailman helpoin synnytys! jännitin ihan turhaan. synnytys käynnistettiin tipalla ja parin tunnin päästä puhkastiin kalvot, sain spinaalipuudutuksen ja siitä pari tuntia niin vauva oli maailmassa ilman kipuja!!
synnytys oli senkin takia helppo ja hallittu, koska siinä oli synnytyssalissa myös koko ajan 1 kätilö, lopussa myös 2 kätilöö, ja lääkäri kävi useasti paikalla!
ennen kun olen synnyttänyt, olen joutunut olemaan synnytyssalissa tuntejakin ihan kahden mieheni kanssa!!
tsemppiä ja kohta se kaikki on ohi!! jeee
Olen synnyttänyt 3 lasta ja kaikki syntyneet käynnistyksen kautta. Käynnistys on varma keino saada lapsi syntymään.
ole käynnistys ainoa keino.
Minä olen kanssa synnyttänyt 3lasta ja ILMAN käynnistystä ovat kaikki tulleet ulos.
no eihän tuossa lukenut, että ainut tapa...
Olen synnyttänyt 3 lasta ja kaikki syntyneet käynnistyksen kautta. Käynnistys on varma keino saada lapsi syntymään.