Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomalaisten keskimääräinen vedenkulutus on 155l/hlö/vrk, meille tuli vesilasku

Vierailija
18.06.2010 |

ja TADAA, ollaan onnistuttu vedensäästössä paremmin kuin hyvin: 94 l/hlö/vrk! Meillä kuitenkin 2 alle kouluikäistä, joilta pyykkiä tulee.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
18.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

5-henkinen perhe, lapset 10, 8 ja 6v.

Vedenkulutus viimevuodelta 83l/hlö/vrk.

Olemme kaikki kotona, mies etätöissä, minä kotiäitinä ja nuorin lapsi kotona, kaksi isompaa tietysti koulussa.

Ja ei todellakaan säästellä mitenkään erityisesti, pihaa on 1400m2 ja kastelen kasvimaat ja kukkamaat ihan hanavedellä. Kolme koiraakin on joita pestään.

Ihmettelen suuresti miten joku voi saada tuhlattua 155l/vrk :O

Vierailija
2/9 |
18.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

5-henkinen perhe, lapset 10, 8 ja 6v.

Vedenkulutus viimevuodelta 83l/hlö/vrk.

Olemme kaikki kotona, mies etätöissä, minä kotiäitinä ja nuorin lapsi kotona, kaksi isompaa tietysti koulussa.

Ja ei todellakaan säästellä mitenkään erityisesti, pihaa on 1400m2 ja kastelen kasvimaat ja kukkamaat ihan hanavedellä. Kolme koiraakin on joita pestään.

Ihmettelen suuresti miten joku voi saada tuhlattua 155l/vrk :O

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
18.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja käyn suihkussa joka toinen päivä.Mies ku käy pesulla niin sil menee varmaan tuplasti toi mun määrä...ja sillon ku ollaan kahestaan suihkussa,niin hana on päällä tunnin....puol toista :DDD kuinka paljon tommonen kuluttaa vettä???Mä en ite tiedä

Vierailija
4/9 |
18.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän vuosikulutus on 152kuutioo, enkä koe kyllä itseäni mitenkään erityisen ekoksi.

Joten mikä sua harmitti mun kirjoituksessa?

-kakkonen

Vierailija
5/9 |
18.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ei ole omia mittareita. Meillä oli muistaakseni ennen kulutus talossa noin 280 l/hlö/vrk ja mittareiden tultua se aleni yli sadalla litralla.

Vierailija
6/9 |
18.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en myöskään ymmärrä miten joku saa tuhlattua yli tuon keskimääräisen 155litran /päivä.

Luulisi että tänäpäivänä jokainen ihminen olisi jo sen verran ajantasalla että ei ottaisi mitään tunnin suihkuja. Et taida sinä suihkutteliija maksaa itse vesilaskuja?

Vierailija
7/9 |
18.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

suuruutta. Meillä 2 aikuista ja 3 lasta (1-, 6-, 13-vuotiaat), 55 l/hlö/vrk. Ja ihan puhtaita ollaan :) Tosin ollaan kyllä kiinnitetty huomiota sekä sähkön- että vedenkulutukseen todella paljon.

Vierailija
8/9 |
18.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

T.se joka käy miehen kans suihkussa ja hana auki monta tuntia :DDDDDDDD

Vierailija
9/9 |
18.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kans ihmetellyt, että kuinka ihmiset saa enempää tuhlattua, koska me ei juuri vettä säästellä. Siis kaikki meistä esim. saippuoi veden valuessa, pestään kerran päivässä koneella tiskit, tyttö vetää ainakin 20min kuumia suihkuja... Mun mielestä me suorastaan tuhlataan vettä, eli tiedän monta asiaa, josta pystyttäis säästämään, jos muistettais! Esim. sen hanan sulkemisen saippuoinnin ajaksi muistan vasta siinä vaiheessa kun olen jo saippuoinut... Saadaan joka vuosi about kolmasosa vesiennakoista takaisin.