Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

huoltajuuskysymys erotilanteessa

Vierailija
08.06.2010 |

Olemme eroamassa. Mies on joskus riitojen aikana huutanut että jos ero tulee, hän haluaa vuoroviikoin lapsen. Tähän en ikinä kyllä tule suostumaan, en halua lastani riepoteltavan sadan kilometrin väliä vuoroviikoin. Ero on nyt tosiasia. Vauva on 8kk, imetän ja olen siirtymässä hoitovapaalle. Mies lähti riidan päälle lätkimään, koska kaverit ja ryyppääminen menivät edelle koska minä en voinut hyväksyä monen yön kännäysreissuja.

Itse en käy baareissa, elän rauhallista perhe-elämää, jota olisin mieheltäkin halunnut. Minulla on ennestään yksi lapsi edellisestä liitosta. mMehellä ei ole aikaisempaa kokemusta perheestä tai lapsista ja hänen menneisyytensä on täynnä viinanhuuruisia kännibileitä hänen asunnollaan. mukana monesti myös parikymppisiä jopa alle pimatsuja joiden kanssa hän on "nuohonnut".

Mies itse on 37v. Ehdimme olla vain muutaman vuoden yhdessä.

Isänä hän on ollut hellä ja huolehtiva ja siksikin olen todella surullinen, että hän ei kyennyt sitä napanuoraa entiseen elämään katkaisemaan ja elämään tätä perhe-elämää. ( Tosin hänen mielestään syy on minussa koska olen liian omistushaluinen kun en halua päästää häntä näille ryyppäysreissuille yms.)

Nyt mietin, että jos mies lapsen vuoroviikoin haluaisi, mitkä mahdollisuudet hänellä olisi siihen?

En kestä ajatusta...

Miten nämä tilanteet yleensä ratkaistaan?

Onko kokemusta?

Minä en voi kuvitellakaan vielä antavani lasta edes yöksi mihinkään, on täysin kiinni minussa, eikä kukaan muu kelpaa iltaisin syliksi johon nukantaa. Tai jos yöllä herää, ei rauhoitu kuin minulle. Minä olen aina hänet nukuttanut ja päästänyt miehen aiemmin nukkumaan.

Sydämeni särkyy ajatuksestakin että lapsi itkee erossa äidistään ennen kuin edes tajuaa olevansa erillinen yksilö äidin kanssa... ei ole ikinä ollut muun kuin minun tai miehen hoidossa muutaman tunnin.

Surkeita nämä tilanteet...

:-(

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
08.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

asuu takuuvarmasti toisen vanhemman ja tässä tapauksessa äitinsä kanssa. Mistä se 100 km tulee, kumpi teistä meinaa muuttaa? Ota yhteyttä lastenvalvojaan ja juttele, myös Eroneuvo (googleta) auttaa.

Vierailija
2/3 |
08.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

asuu takuuvarmasti toisen vanhemman ja tässä tapauksessa äitinsä kanssa. Mistä se 100 km tulee, kumpi teistä meinaa muuttaa? Ota yhteyttä lastenvalvojaan ja juttele, myös Eroneuvo (googleta) auttaa.

Tai no, itseasiassa lähti samantien sen riidan päätteeksi viime viikonloppuna, keräsi tärkeimmät tavaransa ja häipyi. (varmaankin ryyppäämään :-( )

Kiitos tuosta eroneuvosta, minäpä googletan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
09.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsenne on siihen liian pieni ja välimatka liian suuri. Tärkein syy on kuitenkin se, että vuoroviikon onnistuminen edellyttää vanhemmilta sopuisia välejä (tämä on vallitseva käsitys) ja sen takia oikeus ei voi niitä määrätä. Se, jos joudutaan menemään oikeuteen, tarkoittaa, ettei ole pystytty sovussa ratkomaan lapsen asiaa ja näin ollen siihen ei ole riittäviä edellytyksiä myöhemminkään.

Vuoroviikkoon voidaan siis käytännössä päätyä vain vanhempien yhteisellä sopimuksella.

käy sivuilla eroperhe.net ja etenkin heidän keskustelupalstallaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yksi