Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten oppisin tekemään parempaa ruokaa?

Vierailija
08.06.2010 |

Joka maistuisi niin lapsille kuin aikuisillekin.

Ainut arkimössö mitä teen, on makaronimössö, siis kasvisliemessä keitän makaroneja, isken joukkoon jauhelihaa ja pippuria, aromisuolaa ja yhden pussin jotain vihanneksia. Ja rutkasti ketsuppia päälle.

Mutta eihän sitä kehtaa tarjota vieraille.

Karjalanpaistin väännän tai kesäisin grillataan jotain naudan/possun sisäfilettä (valmiiks maustettu yleensä, kun ei ole aikaa käydä maustamaan)ja sen kaverina jotain salaattia. Mutta normaalit ruoat ei onnistu.

En vaan osaa edes maustaa.

Kaverit loihtii ties mitä gourmet-ruokia arkisinkin, jos niillä käy kylässä yllättäinkin, mutta ne ovat ruokapuolella töissä muutenkin.

Olis kiva kokeilla jotain intialaista, thaimaalaista, kalaruokia ja kaikkea erilaista itse, ei siis purkista. Eikä aina vaan sitä isomummin kananmunakastiketta ja ruskeaa kastiketta valmislihapullien kanssa, kun ei ole aikaa tehdä niitä lihapulliakaan, tai jos olen joskus tehnyt ison satsin, se maustaminen taas on jäänyt, tai sitten lapset ei tykkää, kun ovat tottuneet kaupan valmiisiin.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
08.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kivoja ruokakursseja? Mä olen osallistunut moneenkin sellaiseen. Edullisia ja kivoja.

Vierailija
2/7 |
08.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä siihen oikein muuta tietä ole, kuin vain kokeilla ja tehdä. Minkäänlaisia ruuanlaittokursseja kun ei varmaankaan järjestetä, ellei sitten jossain työväenopistossa...

Itse olen löytänyt kotikokki.netin, josta voi hakea helppoja ja nopeita reseptejä, suosittelen :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
08.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama ohjelma kuin ap:llä. Osaan laittaa lohilaatikon ja muuta en! Mausteita en osaa käyttää, kastikkeita en osaa laittaa jne

Vierailija
4/7 |
08.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta itselleni yritän just kaikkee mitä erikoisempia sörsseleitä tehdä....

esim. ota wok-pannu, laita voita ja currya sinne. sit ota pussillinen jotai mieleisiä wokvihanneksia pakkasesta ja kippaa sinne pannulle. lisää purkillinen herkkusieniä ja ananaksia liemineen. annat muhia tarpeeks kauan, vaik 40minsaa pienellä lämmöllä, ei täysiä!... jos tykkäät niin suurusta jollai suurustusjauhoilla ;) ja sit ku setti on valmis, laita päälle homejuustomurua. nam.

Vierailija
5/7 |
08.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitten leikkaat saksilla palasia paistinpannulle ja loraus öljyä mukaan. Mausta filepalaset currylla, suolalla ja mustapippurilla ja maun mukaan jotain muita mausteitakin voi laittaa. Mutta noilla perusmausteilla pääsee jo alkuun. Mukaan voi laittaa myös paprikan palasia ja sipulia.

Sitten kypsennät kanat mausteineen ja muineen pannulla, lisäät kerman ja annat kiehahtaa. Keitä kaveriksi basmatiriisiä.

Vierailija
6/7 |
08.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Osta keittokirja (vaikka Jamie Oliver)

- mene työväensopiston kurssille

- seuraa jotain ruokablogia. Pastanjauhantaa on kai suomen suosituin ruokablogi

- ala käyttää tuoreita raaka-aineita

- käytä mausteina suolaa, mustapippuria myllystä, sitruunaa ja oliiviöljyä ja salaatteihin balsamicoa

Vierailija
7/7 |
08.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että teet suoraan kopioien esim. mitä tänään syötäisiin-kokin reseptillä jotain. Tieäthän K-kaupan mitä tänään syötäisiin-ohjelmat mtv3:lla, löytyy myös netistä. Reseptit ovat yksinkertaisia, et voi mogata.