Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kokemuksia raskausmahaa tukevista liiveistä/vöistä?

Vierailija
08.06.2010 |

Odotan toista pienellä ikäerolla (1v2kk) ja ekaa odottaessa mahanahka repeili kovasti. Ajattelin, että tokalla kerralla niin ei kävisi, mutta nyt taas sitten joudun kantamaan esikoista ja se tuo oman paineensa mahaan.

Äiti ehdotti semmoista tukiliivia, mutta missä välissä semmoisen voi tai kannattaa hankkia, ja mihin kaikkeen siitä on apua? Nyt raskaus on viikolla 15 mutta maha on aika iso kun ei ehtinyt kunnolla palautuakaan. En kyllä ihan vielä liiviä hankkisi, mutta en tiedä koska kannattaa. Kokemuksia?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
08.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin tarjoilijana silloin ja tukiliivi helpotti kummasti selkävaivoja

Vierailija
2/6 |
08.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

selkäkipujen vuoksi töissä. Auttoi ainakin niihin!

Raskausarpiin auttaa uskoakseni parhaiten rasvaus... itselläni ei ole nuoremmilta tullut raskausarpia lainkaan, vaikka painoa tuli enemmän kuin esikoiselta. Rasvasin tosi ahkerasti oikein rasvaisilla voiteilla!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
08.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla tuli selkä kipeäksi ja kävin lääkärissä. Lääkäri ehdotti moista ja enhän mä esikoisen kanssa edes moisesta tiennyt.

Ostin niitä ekaks yhden, mutta kun pidin sitä päivin ja öin, ostin aika nopeasti toisen.

Kummankin ostin käytettynä, toisen täältä ja toisen huutiksesta.

Niitä saa ihan alan kaupoistakin, maksaa 40 eurosta eteenpäin, käytetyn saa n 10 eurolla.

Tärkeintä on se että jos olet s-koon ihminen, ostat oikeesti s-koon jne. Liian pienellä ihmisellä ei ole mitään hyötyä liian isosta.

Halvimmilla pääset, jos menet jonnekin liikkeeseen kokeilee malleja ja ostat huutiksesta sen. Niitä siellä piisaa.

Tai sitten ostat sellaisen ns tuubitoppimallisen, se on varmaan ihan ok vielä tässä vaiheessa, kun vatsa ei paina paljoa. Sitten kun painaa, ostat toisen, joka tulee lisäksi paljon. Kesällä tuubi on kivempi.

Vierailija
4/6 |
08.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli käytössä Anita Baby Belt, joka tuki mielestäni hyvin vauvamahaa. En tiedä oliko vaikutusta, mutta itselläni ei tullut raskausarpia. Mukavalta kuitenkin tuntui, etenkin töissä.

Vierailija
5/6 |
08.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tuosta mahanahkan repeilystä en pelkää niitä arpia vaan sitä kipua. Ekassa olin lopussa välillä tosi huono kävelemään kun mahanahkan venyminen sattui niin paljon. Tunnen sitä samaa nytkin välillä kun nostan lasta syliin ja se tekee painetta alamahalle, jotenkin kun esikoinen 8kk "istuu" vähän mahan päällä. Rasvat ei auttaneet siihen viimeksikään. Missä vaiheessa aloitte käyttämään liiviä? Mistä hankitte ja minkälaisen, eikö niitä ole monenlaisia?

ap

Vierailija
6/6 |
08.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt odotan toista lasta ja käytän samaa tukivyötä, kuin esikoista odottaessa. Juurikin tuota Anita Baby Beltiä. Tukee hyvin ja on napakka. On auttanut todella hyvin selkäkipuihin. Raskausarpien ehkäisyyn auttaa kyllä kaikkein parhaiten rasvaus! =)