Omasta halusta lapseton
Alempana olevan ketjun innostamana tämä. Joku kyseli miksi lapsettomuudesta kysyminen on niin arka asia, miksi ei voi vain vastata että pitää lapsista mutta ei halua omia.
No jos ei tosiaan pidä lapsista! En siis tietenkään lapsia inhoa tai kohtele huonosti. En vain pidä niistä samaan tapaan kuin en pidä kesäkeitosta. Eli lapset eivät kuulu elämääni.
Ikää minulla 32 ja elän parisuhteessa, onko tällainen elämäntapa tosiaan mielestänne niin outo?
Ja ai niin, vastaus miksi olen Vauvalla on Google, joku kuitenkin kysyy ja ihmettelee!
Kommentit (26)
meillä on 5 omaa
ei kenenkään ole pakko hankkia lapsia, mutta ei kenelläkään myöskään ole velvollisuutta selitellä, miksi lapsia haluaa tai ei
Ei vaan, vakavasti ottaen: ihmettelen lähinnä sitä, miksi teillä vapaaehtoisesti lapsettomilla on kova tarve puolustella valintaanne nimenomaan meille "lapsellisille".
Olen huomannut myös tietynlaista oman elämäntavan ylikorostamista, ainakin ne vapaaehtoisesti lapsettomat joita tunnen, huutelevat aina kovaan ääneen sitä etteivät lapsia halua.
Ehkä kohtaatte ennakkoluuloja?
Joskus myös vahvistatte niitä omilla puheillanne ja käytöksellänne.
Minulle henkilökohtaisesti on ihan sama, hankkiiko joku lapsia vai ei. Se on henkilökohtainen asia, enkä kysele kenenkään lapsisuunnitelmia, jos kyseinen henkilö ei itse ota niitä puheeksi.
Lapsivihaajia en ymmärrä, kuten en ymmärrä minkään tietyn ihmisryhmän vihaajia (kukaan ei esim. koskaan sano vihaavansa vanhuksia, joten miksi kukaan vihaisi kaikkia lapsiakaan).
Itse pidän joistain lapsista enemmän, toisista vähemmän.
Kaikkia kohtelen kuitenkin siten kuin toivon omia lapsiani kohdeltavan, eli ystävällisesti.
Ihan sama, onnea valitsemallesi tielle. Sama se minulle mitä kukakin tekee, en itsekään koe tarvetta selitellä lapsellisuuttani kenellekään.
Miksi kivi on kengässä?
Ei lapsista tarvitse pitääkään, mutta eikö ole outoa, että kokee kaikki nuoret ihmislajin edustajat samaksi massaksi? Siis miten nykyään lapset ovat joillekin niin outoja? Ovathan kaikki meistä olleet itsekin lapsia, ja niitä näkee nyt kaikkialla muutenkin. Joskus joutuu jopa olemaan vuorovaikutuksessa niiden kanssa. Kesäkeiton kanssa ei ole näin tarvis.
jos joku on omasta vapaasta halustaan lapseton. Kyllä maaillmaan ihmisiä mahtuu. Mutta kyllä muakin kummastuttaa - kuten edellistä kirjoittajaa - se, että joku voi sanoa inhoavansa lapsia. Miten "lapsia" voi inhota? Ovatko ne kaikki samanlaisia? Ei kait kukaan sano inhoavansa aikuisiakaan?
Ei kaikista ihmisistä tarvitse pitää, mutta kyllä se minusta jonkinlaisesta yksisilmäisyydestä kertoo, jos kuittaa joka ikisen lapsen kategoriaan "ei tarvitse tykätä, koska on liian nuori".
joku oikea varikkoböönä varmaan.
Sori, oli pakko.