Miten suhtautua mieheni serkkuun?
Ollaan oltu mieheni kanssa yhdessä 10v ja nyt miehen serkkupoika pyytää miestäni (yksin) lapseleen kummiksi. Tuntuu pahalta! Miten suhtautua asiaan? Mieheni ei aio suostua, koska pitää asiaa myös tökerönä.
Kommentit (49)
Aivan varmasti enemmän kuin sinulla (ja laadukkaampaa)!!! Paljostako sulla on tohtorin hattu kiinni????
Tietenkin tämä serkkupoika on halunnut valita ap:n miehen lapsensa kummiksi, jos kerran ovat läheisiä. Mutta ap:tä ei serkkupojan vaimo halua kummiksi, koska ei tätä edes tunne jos on nänyt vain kerran!!!
Minä tekisin ihan samoin. Todella typerää pyytää kummiksi joku täysin tuntematon tyyppi vain siksi, että hän sattuu olemaan jonkun serkun vaimo tms.
Mutta uskon siis että hän tarkoitti meitä molempia :)
Eli olen tuntenut hänet n. ekaluokkalaisesta asti ja hän kulkenut meillä ja minäkin olen kulkenut mieheni kanssa heillä. Nyt hänellä on tuore tyttöystävä (alle vuoden seurustelleet) jota emme kumpikaan tunne.
tarkotti molempia ja asia selvinnee kun on ajankohtaisempi :) Tottakai pettyy, jos mieheni serkku ja ystävä ja minun ystäväni ei halua minua kummiksi, mutta en usko siihen (kuin 1% verran)
Tiedän tapauksen, jossa kummiksi pyydettiin nimenomaan pariskunnan miesosapuolta, mutta nainenkin luuli pääsevänsä kummiksi, eivätkä vanhemmat hennonneet enää ristiäispaikalla sanoa, että ei me sua haluta. Eli näin tuli vaimokkeestakin kummi..
Vaikka tunnetkin tuon serkkupojan hyvin, niin onhan tällä kummeja tarvitsevalla vauvalla myös ÄITI! Jos äiti, eli serkkupojan vaimo/tyttöystävä ei tunne sinua, miksi _hänen_ pitäisi haluta sinut kummiksi???
Siinähän tutustuu ja voi saada hienonkin kummisuhteen aikaiseksi. Voipí olla että kun ette puolisoita pyydä kummeiksi että jää lahjat ja kyläilyt yms väliin. Miettikää sitä!!
Ja mikä siinä on niin kauheaa ettei haluta toisen puolisoa ottaa kummiksi. Miksei? Jos toinen on hänet kerran puolisokseen ottanut niin mitä kamalaa hänessä voi olla?
Itse en miettisi hetkeäkään jos olisi pariskunnasta kyse että tunnenko hänet vai en vaan hänestäkin tulisi automaattisesti kummi. Ainoa syy olisi jos se puoliso olisi aivan kaamea tyyppi; esim rikollinen tai oikein avoimesti näyttänyt etti meidän lapsesta pidä ollenkaan. Silloin miettisin kahdesti. Muuten en. Avioparit tulkee pakettina.
Eikai siinä sen kummempaa. Mieheni oma asia, jos hän pitää pyyntöä loukkaavana, se ei kuulu minulle, mitä hän päätää ja ajattelee tästä pyynnöstä!
Sain samaa mieltä olevia kommentteja, joten en häpeä sitä, että asia tuntuu minusta pahalta. Olkaa muut mitä mieltä haluatte, mutta välimme ovat niin läheiset olleet (ennen tätä uutta tyttöystävää), että loukkauksena otan! Ja se on minun asiani-yksin minun!
´Ja hyvä ap että sulla on niin hieno mies että kieltäytyy moisesta kunniasta jos eivät kerran osaa käyttätyä kohteliaasti ja pyytää sinuakin kummiksi. Sinulla on täysi oikeus tunteisiisi. Ihan oikein!!
hän ei ole välttämättä ajatellut asiaa sen pidemmälle, etenkin kun kutsu tuli kännissä
Itseäni huvittaa, kun oma mieheni meni kännissä pyytämään kaveriaan kummiksi, kun se tuntui silloin niin hyvältä ajatukselta. Minä en vaan siihen taida suostua, koska tästä kaverista ei todellakaan ole kummiksi.
Mieheni ei siis kännissä keskustellut kanssani, eikä miettinyt asiaa itsekään - tähän johti lähinnä se, että meni pyytämään toisen kaverinsa siinä bestmaniksi ja näin ollen toisellekin piti olla jotain tekemistä.
poika pyysi miestäni kummiksi? Voi olla että kutsua ei edes tule (kummallekaan) :) Mua ihmetyttää, kun tää poika on pyytänyt kerran jo kännissä mun veljeänikin baarissa odotuksen alkuvaiheessa kummiksi. Taitaa se " vaimo" valita ne kummit hieman paremmalla mietinnällä :)
Ihme asioista te jaksatte rutkuttaa.
>Tyhmää suuttua sellaisesta ettei pyydetä kummiksi. Kertoo ihmisestä >jotain.
Jos minä pidän jotain ihmistä mun kaverina, ja se käyttäytyy näin, niin miten olen hänen kanssaan tästä eteenpäin tekemisissä? Mietityttää koko ajan, että mikä mussa ei miellytä sua?
Ihmeellisempää olisi musta olla suuttumatta (jos nyt ei ihan suuttua, mutta loukkaantua)
niin ei ihme, että he valitsevat (serkun suvun puolelta) aviopuolisoista vain sen, joka on lähempänä sulhasta. Jos haluaa lapselle 4 kummia, jotka kaikki ovat sukulaisia, niin miksi ihmeessä ottaa yhdeksi kummiksi jonkun serkun vaimo, joka ei periaatteessa ole sukua kuin avioliiton kautta. (vai olitteko te edes naimisissa?)
No hyvänen aika. Oletko ap ajatellut, että lapsen äidillä voi olla kans tosi paljon läheisiä, joista valita kummi? Ei kaikkia voi miellyttää. Mikä hinku yleensä kummiksi on, ei se ole mikään " sä oot mun kaveri" -juttu...
ottaisinko 4 haluamaani ihmistä, vai 3 haluamaani ja yhden tuntemattoman.
Ja olen sata varma, että viisaampi olen kuin SINÄ, hehe!