Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletteko lentäneet Ryanair:lla?

Vierailija
08.06.2010 |

Varattiin liput Ryanair:lta Tampere-Malaga. Ei olla aiemmin tuolla lentoyhtiöllä lennetty. Kertokaahan onko jotain olennaisia eroja jotka kannattaisi etukäteen tietää. Tiedämme toki että esim. matkalaukuista maksetaan erikseen. Meitä on kaksi aikuista ja kaksi alle 4v lasta.

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
05.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mittanauhan kanssa ole, mies lensi Vilnaan, ja laukku heitti mitoista pari senttiä, ja käsimatkatavarana meni ja tuli takaisin :)

Vierailija
22/42 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meiltä oli jäänyt päinvastoin lennettäessä eli Malaga--Tampere lähtöselvitys netissä kotona kesken, olimme kai tehneet sitä liian aikaisin. 70€/ lärvi lisämaksua kentällä kun he sen tekivät. Minulla oli kuitenkin se paperi, jossa oli passitiedot, matkatavarat , istumapaikat..... mut pienellä lopussa mas tarde= myöhemmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
08.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai onko jonkun mielestä esim. suklaapatukka tai patonki nestettä? Juomia ei tietenkään saa turvatarkastuksen läpi.

Vierailija
24/42 |
08.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryanairilla ei voi varata paikkoja etukäteen, vaan koneeseen mennään järjestyksessä

1. Priority boarding -lipun ostaneet

2. Muut

Lapsiperheet eivät pääse ennen muita, elleivät osta priority boardingia.

Eväitä saa tieteysti viedä ihan vapaasti turvatarkastuksen läpi, paitsi jos ovat nesteitä tai esim. vauvanruokia. Leipä ei ole neste.

Vierailija
25/42 |
08.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ne on otettava yleensä turvatarkastuksessa esille ja niitä olen joutunut joskus maistelemaankin siinä. Samoin maitoa saa viedä vauvalle.

Kaikki yli 2 v saavat tosiaan viedä ison käsimatkatavarakassin ihan koneeseen sisään. 2 v:t maksavat jo aikuisen lipun hinnan ja saavat samat oikeudetkin.

Vierailija
26/42 |
08.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime kesänä lennettiin ryanairilla lyhyt lento.

Matkustamisessa ei tosiaan muita eroja juuri ollut, kuin että paikkoja ei ollut. Lisähinnan maksamalla silloin kyllä pääsi menemään ensimmäiseksi koneeseen. Ja olemalla röyhkeä, takaisin päin tullessa eräs nainen kahden n. 5-6 vuotiaan kanssa ohitti koko jonon ja tuli viereemme sanoen " me oltiin lähtöselvityksessäkin heidän kanssaan..."

Ruokia ei tosiaan ollut ja se minulle pakollinen lentopelkolääke konjakki, oli pussissa joka hajosi ja valui pitkin poikin...

Suomea ei lennoilla tietenkään puhuneet, sen paremmin lentokapteenit, kuin emotkaan.

Lentokoneen pienuus yllätti, vaikka siitä etukäteen tiesinkin:D

Vierailija
27/42 |
08.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samoja koneita Ryanair käyttää kuin muutkin. Ellet sitten oo aina lentänyt jumbojetillä...

Vierailija
28/42 |
08.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niiden suosima Boeing 737 on varmaan maailman yleisin lentokone... Ihan normaalikokoinen.

Bonuksena vielä upouusi kalusto. Ryanairilla on tietääkseni koko Euroopan uusimmat koneet, niihin panostavat ihan tosissaan.

Ihan samoja koneita Ryanair käyttää kuin muutkin. Ellet sitten oo aina lentänyt jumbojetillä...

Vierailija
29/42 |
08.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lasten kanssa ensimmäisenä, mutta ei enää.

Jonoon vaan ajoissa, niin pääsee ensimmäisten joukossa. Minä olen yleensä parin-kolmen pikkulapsen kanssa matkustaessa parkkeerannut ajoissa tiskin eteen rattaiden kanssa, ja pitänyt siinä paikkaa.

Suomalaiset on äärettömän epäkohteliaita, ja tunkevat kyllä myös jonon ohi. Ennen kun lapsiperheet sai mennä ensin, usein minun ja alle koulu ikäisten lasten eteen jonossa tunki keski-ikäinen pariskunta ja pari teiniä. Mutta mikäs siinä, ehdittiinhän me odotella ;)

Matkatavaroiden kanssa tosiaan saa olla tarkka. Yksi laukku (paitsi jos on venäläinen, niillä tuntuu aina olevan enemmän kuin 1, eikä kukaan sano mitään, mutta auta armias, jos olet Suomalainen tai esim. Britti..) käsimatkassa, minulla on yleensä joko lentolaukku tai reppu.

Eväät minulla on aina mukana lapsille, ja itsellenikin, leivät voi tehdä valmiiksi, myslipatukat, keksit, banaani jne. saa ottaa mukaan koneesen.

Tyhjän vesipullon vien myös aina läpi turvatarkastuksessa, ja täytän vessassa sen jälkeen, niin ei tarvitse ostaa.

Koneet on yleensä aina ajoissa, kerran olen joutunut odottamaan muutaman tunnin kentällä, kun oli niin huono sää, mutta se nyt ei ole lentoyhtiön vika, ihan samalla tavalla finnairinkin koneet oli sinä päivänä myöhässä. Parempi katsoa kuin katua, hyvä, että tämä pätee myös halpalentoyhtiöilläkin.

Vierailija
30/42 |
08.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

- nestesääntö koskee kaikkia lentoyhtiöistä, ei vain Ryanairia, eli kiintetätä ruokaa saa viedä koneeseen, myös Pirkkalassa voit ostaa Tripin/limsapullon/vesipullon mukaan turvatarkastuksen jälkeen

- koneeseen pääsee ensimmäiseksi Priority Boarding -lipun ostaneet matkustajat (lisämaksullinen palvelu, sama mm EasyJetillä), sen jälkeen kaikki muut, ihan sama ootko lapsiperhe, vanhus yms yms, jos et maksa, et ensin pääse

- käsimatkatavaran kokorajoitus on 55x40x20 cm (hattuhylly on tuon kokoinen) ja 10kg /matkustaja, koskee kaikkia yli 2 v matkustajia, ja lentoyhtiön sääntö on, että KAIKKI mahduttava yhteen laukkuun, siis myös läppäri, vyölaukku, kameralaukku yms. Jos olette joskus koneessa olleet, niin tiedätte, mikä show alkaa niiden käsimatkatavaroiden pakkaamisesta hattuhyllylle. Sitä yritetään välttää.

- Kaikki Ryanairin koneet ovat Boening 747 800-sarjan koneita, eli 189-paikkaisia koneita.

Jos vielä kysyttävää, olen hetken linjoilla :):D

Vierailija
31/42 |
08.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

- nestesääntö koskee kaikkia lentoyhtiöistä, ei vain Ryanairia, eli kiintetätä ruokaa saa viedä koneeseen, myös Pirkkalassa voit ostaa Tripin/limsapullon/vesipullon mukaan turvatarkastuksen jälkeen

- koneeseen pääsee ensimmäiseksi Priority Boarding -lipun ostaneet matkustajat (lisämaksullinen palvelu, sama mm EasyJetillä), sen jälkeen kaikki muut, ihan sama ootko lapsiperhe, vanhus yms yms, jos et maksa, et ensin pääse

- käsimatkatavaran kokorajoitus on 55x40x20 cm (hattuhylly on tuon kokoinen) ja 10kg /matkustaja, koskee kaikkia yli 2 v matkustajia, ja lentoyhtiön sääntö on, että KAIKKI mahduttava yhteen laukkuun, siis myös läppäri, vyölaukku, kameralaukku yms. Jos olette joskus koneessa olleet, niin tiedätte, mikä show alkaa niiden käsimatkatavaroiden pakkaamisesta hattuhyllylle. Sitä yritetään välttää.

- Kaikki Ryanairin koneet ovat Boening 747 800-sarjan koneita, eli 189-paikkaisia koneita.

Jos vielä kysyttävää, olen hetken linjoilla

Vierailija
32/42 |
08.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kuraa. Istuinvälit on liian pieniä jos olet yli 170 pitkä ja koneessa istuttaessa tuntuu kuin kone tippuisi ihan minä hetkenä tahansa. En enää ikinä lennä sillä. Ja olen useamman kerran lentäny ryan airillä ja joka kerta sama juttu.

Vierailija
33/42 |
08.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meitsi on vapaalla, ja muutaman siiderin nauttineena päädyin unelmoimaan jumbojeteistä :) Mutta siis siihen kommenttina, että joku väitti Raikun koneiden olevan pieniä, heitän, että 189-paikkaisia ovat kaikki, eli Boening 737-sarjan koneita ovat kaikki Raikun koneet. Sitä, ovatko ottaneet muutaman penkkirivin pois, en lähde kommentoimaan :)

Vierailija
34/42 |
08.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat kaikki :)

t se joka edelleen on Pirkkalassa töissä :)

Vierailija
35/42 |
08.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riikaan siis matkustettiin.

Vissiin meille sattuneet pienet koneet

Vierailija
36/42 |
08.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerran ovat yhtä isoja kuin Finnairilla reittilentokoneet, niin pyydän anteeksi. Lienee kalustesijoittelu, rumat värit tms. tekevät ahtaan/ pienen tunnelman

:D

Vierailija
37/42 |
08.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, kuinka kiihkeästi lähdettiin virhettä korjaamaan;)

Vierailija
38/42 |
08.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska KAIKKI Ryanairin koneet on samanlaisia. Ootteko mahdollisesti matkustaneet AirBalticilla, jolla pieniä potkurikoneita, jotka Tampereella lähtee terminaali 1:stä? Koska kaikki Ryanairin koneet on samanlaisia, ja yhtä isoja. Eli just Boeing 737 -koneita, ja 189 -paikkaisia.

Vierailija
39/42 |
08.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan oikeesti Boeing 737 800- sarjan koneita, joissa Ryanairin käytössä on 189 paikkaa. Jos joitain paikkoja on lisätty koska koneissa ei ole Finnairin tapaan mm business-luokan paikkoja, on se Finnairin tappio, ei Ryanairin :) Sitäpaitsi se lyyra on ihan kauniin värinen, kun se näkee luonnossa :) t se, joka Pirkkalassa töissä

Vierailija
40/42 |
08.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

... pikkasen vaan ärsyttävät...

Finnairilla on muuten käytössä vaikka minkäkokoista reittilentokonetta. Itse olen lähes aina joutunut niihin vanhempiin MD-80 (??) -malleihin, jotka ovat tosi pitkulaisia ja hirveän kapeita. SAS käyttää niitä myös.

Kanarialle mentiin sitten isolla koneella.