Aikuiskoulutus.
Mihin ihmeeseen sitä lähtisi? Nyt olen 8v tehnyt hommia samalla työnantajalla. 2v erityisavustajana ja 6v kouluavustajana.
Koulutus kiinostaisi. Joko koulun penkille tai sitten oppisopimuksella. Ei tässä ole muuta ongelmaa, kuin se ettei minulla ole peruskoulun päättötodistusta. Ja pakko myöntää, että tällä hetkellä ei ole intoa sitä edes hankkia. Halu saada jonkinlainen tutkinto kuitekin, ettei ihan tyhjän päällä olisi. Toistaiseksi en tiedä jatkuuko työsuhteeni syksyllä kka:na. Päätöksiä ei ole vielä tehty.
Kommentit (15)
Eli ei taida apuja tulla täältäkään. Nyt on mentävä sieltä missä aita on matalin.
ap
joten mihin sä meidän apua tarvitset?
jos sulla ei ole peruskoulun päästötodistusta? Mua kovasti kiinnostais tää.
Silloin, kun olin peruskoulun ysillä (sen mitä olin) ei kiinnostanut opiskelu. Ikää sellaista 15-16v silloin. Nyt ikää hieman alle nelkyt. Ajat muuttuu, ikä kartuttaa tietoa ja älyäkin.
Et voi verrata nuorta teiniä kypsään aikuiseen.
Luulenpa, että siellä virkailijat on perillä työmahdollisuuksia parantavasta koulutuksesta (ihan kaikesta, en puhu työllistämiskursseista vaan oikeista tutkintoon johtavista koulutuksista):
Helposti voit vielä opiskella ja parantaa mahdollisuuksia työelämässä. Ei ole mitenkään myöhäistä.
Osasi sentään joku neuvoakin:) Hienoa. Menen sinne heti huomenna. Iso kiitos.ap
mahdollista mennä ilman peruskoulun päättötodistusta. Sinuna ottaisin yhteyttä Työvoimatoimistoon, siellä osaavat neuvoa opintopolkujen kanssa. Tai jos tiedät alueellasi aikuisopetusta antavan oppilaitoksen, niin sinnekin voisit soittaa ja kysyä.
Luultavasti voisit opiskella esim. koulunkäyntiavustajan tai lasten iltapäivätoiminnan ohjaajan paperit, tai sitten ihan lähihoitajan tutkinnon. Siis jos tykkäät tähänastisesta työstäsi ja haluaisit jatkaa samankaltaisella alalla.
Silloin, kun olin peruskoulun ysillä (sen mitä olin) ei kiinnostanut opiskelu. Ikää sellaista 15-16v silloin. Nyt ikää hieman alle nelkyt. Ajat muuttuu, ikä kartuttaa tietoa ja älyäkin.
Et voi verrata nuorta teiniä kypsään aikuiseen.
nythän sulla on siis älyä käydä se peruskoulu loppuun, jos muuten ei ole mahdollisuutta saada tutkintoa. Ei se tutkinnon opiskelukaan käy käden käänteessä.
Vastaan tulee myös taloudellinen puoli. Siksi oppisoppari on yksi mikä olisi likimain ainoa vaihtoehto kai.
Aikuiselle tarkoitetut opintotuet ovat aika minimaaliset. Asuntovelallisia tässä kuitenkin ollaan. Mikään pakkohan ei ole tässä opiskella, mutta talouspuoli pitää myös ottaa huomioon.
Ja asunnon myynti ei todellakaan ole vaihtoehto.
ev - 7.6.2010 19:01:33
Ei ole peruskoulun päättätodistusta. Miten päästä aikuisena opiskelemaan ilman sitä?
Vastaukset
Otsikko ja kirjoittaja Vast Pvm Klo
Työkkäri auttaa, yritä pääsä suorittamaan Koulunkäyntiavustajan ammattitutkinto... - ev 7.6.2010 19:04:16
no suorittaa sen ensin - ev 7.6.2010 19:02:43
Aita on sitten matalin onlinella:D - ov 1 7.6.2010 19:02:29
minua ainakin vaivaisi keskenjäänyt peruskoulu. Eikö sinulla ole tarvetta saada jotain keskeneräistä loppuun?
asuntovelan voi laittaa koroille ym..
Sinä se eri epeli olet