Auttaako Terolut pco:hon?
Onko kellekään määrätty teroja monirakkulaisiin munasarjoihin?
Haluaisin säännöllistyttää menkat teroilla, mutta jos ne auttavat pco:hon, niin ehkäisy kärsii...
Kommentit (7)
Hanki kunnon ehkäisyvälineet ehkäisyä varten.
Terolut ei auta pco:hon. Laittaa vaan vuodon mekaanisesti tulemaan, mutta ei aikaansaa ovulaatiota jos sitä ei omasta takaa tapahdu.
sittenhän en tarvitse "oikeata" ehkäisyä.
t: ap
mutta kuten joku jo kirjoittikin, niin saa vuodon tulemaan, jos on ollut pitkäkin tauko, mutta se on sitten ihan eri lääkkeet, joilla ovulaatio saadaan aikaan.
Minulla oli pitkäaikaisesti käytössä e-pillerit, joilla vuodot sitten olivat säännölliset ja ehkäisy kunnossa. Sitten, kun halusin raskaaksi, käytin Clomeja, joilla raskaudet kyllä käynnistyi, mutta päättyi keskenmenoihin.
Nyt ikää 44v ja pari vuotta sitten kierto säännöllistyi itsestään, tuli myös voimakkaat ovulaatiotuntemukset eli ovuloin, kuten kuulemma tapana, kun rakkauloiden määrä iän myötä vähenee "lopun eellä". Enpä hirveästi uskonut raskauden mahdollisuuteen, kun se ei yrittämisen aikana onnistunut, mut nyt raskaana vkolla 20 luomusti!
Joten, jos ehkäisyn tarvetta, niin ehkäistävä on! Jos raskaus saa alkaa jos on alkaakseen, niin sitten ei ehkäisyn tarvetta, mut ovuloida pitää, jotta raskaaksi voisi tulla!
pco autamomaattisesti tarkoita sitä, ettei koskaan ovuloisi. Jännä juttu on se, ettet voi koskaan tietää ;)
Mutta joo, terolut ei paranna pco:ta, joten siitä ei huolta.
Minä en ovuloi ollenkaan, joten ehkäisy on pco:n voimalla hoidettu.
Vuotoja on milloin mitenkin ja haluaisin säännöllistyttää ne.
Ilmeisesti se onnistuisi teroilla.
Emme ole uutta elämää tekemässä, joten ei tarvitsisikaan ovuloida.
(ei se tosin MINUN mielestäni katastrofi olisi jos raskautuisin, mies ei vaan halua).
pco autamomaattisesti tarkoita sitä, ettei koskaan ovuloisi. Jännä juttu on se, ettet voi koskaan tietää ;) Mutta joo, terolut ei paranna pco:ta, joten siitä ei huolta.
ja mitään ei ole tapahtunut ilman clomeja.
mutta mulla ei myöskään clomit auttanut raskautumisessa, joten enpä luottaisi...