Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsen ope sanoi lapselle läksiäisiksi, että on pettynyt tähän.

Vierailija
07.06.2010 |

Ei nyt ihan todistusta jakaessa vaan edellisenä päivänä. Lapsi tuli itkua vääntäen kotiin ja oli paha mieli loppupäivän.

Olisi kai pitänyt soittaa sille opelle mutta en sitten soittanut kun se ei onneksi enää ensi vuonna ole lapseni opettaja mutta ihmetyttää vaan saavatko opettajat minkäänlaista koulutusta kun noin tyrmääviä lausuntoja jakelevat oppilailleen.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
07.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ellei sitten ole pettänyt opettajaa tahallisesti. Opettajahan tässä on pettynyt ja lohdutuksen tarpeessa.

Vierailija
22/26 |
07.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

se ope olla toki hullu, onhan niitäkin, mutta missä tilanteessa tämä pettymys ilmaistiin? Kai sitä jonkin sortin kommunikaatio edelsi? Jos ei lapsi osaa syytä sanoa, niin tuosta sen voisi päätellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
07.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

opettajahan tässä on loukkaantunut ja pettynyt-

Vierailija
24/26 |
07.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että on pettynyt minuun, koska tietää että pystyn vielä parempaankin suoritukseen. Olin antanut numeroiden laskea ja opettajan muistutus tuli tarpesseen.

Vierailija
25/26 |
07.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja luultavimmin vielä liioittelee opettajan sanomista, kenties jopa ymmärtänyt se osittain väärin.

Varsinkin alakouluikäiset usein eivät täysin tiedosta omaa osuuttaan, ymmärtävät väärin ja monet eivät edes uskoalla kotona kertoa koko totuutta.

Olen monia kertoja oppilaan vanhempien kanssa setvinyt tilannetta, jossa olen saanut oppilaan kiinni koulussa itseteosta ja oppilas on asian suoraan minulle vielä myöntänyt. Myöhemmin saan vanhemmilta puhelun, että miksi lapsi on saanut puhuttelun/jälki-istunnon/huomautuksen, kun lapsi kertoo, ettei ole tehnyt mitään -kaverin tekivät, mutta opettaja syyttää lasta. Kun sitten vanhemmalle kerron, että minä, opettaja, sain lapsen kiinni itseteosta, kuulin /näin tilanteen ja lapsi minulle vielä oman osuutensa hienosti tunnusti niin tulee luurin toisessa päässä aika hiljaista. Ja useimmissa tapauksissa myöhemmin illalla vielä anteeksipyyntö :)

Suurimmassa osassa tapauksissa nämä kotona esitetyt "en minä mitään, olen täysin syytön, mutta silti rangaistiin" tarinat oat aika kaukana todellisesta tapahtumien kulusta.

Vierailija
26/26 |
07.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jotain probleema olisi niin siitä olis syytä ottaa yhteys vanhempiin hyvissä ajoin. Ei mollata lasta tai pahoittaa lapsen mieltä. Taitaa olla tuossa ope ihan väärällä alalla. Ajattelematonta suoltaa noin. Itselle tuli mieleen, että onkohan tahallaan halunnut loukata jos lapsesi tai perheenne ei "miellytä" opettajaa. Olkoonkin, että hän ei ole jatkossa ope lapsellesi.

Itse laittaisin, vaikka mailia opelle ja samantien rehtorille kopio maileista. Luultavasto toki pomo pitää open puolta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kaksi