Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsen ope sanoi lapselle läksiäisiksi, että on pettynyt tähän.

Vierailija
07.06.2010 |

Ei nyt ihan todistusta jakaessa vaan edellisenä päivänä. Lapsi tuli itkua vääntäen kotiin ja oli paha mieli loppupäivän.

Olisi kai pitänyt soittaa sille opelle mutta en sitten soittanut kun se ei onneksi enää ensi vuonna ole lapseni opettaja mutta ihmetyttää vaan saavatko opettajat minkäänlaista koulutusta kun noin tyrmääviä lausuntoja jakelevat oppilailleen.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
07.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata kitistä, jos ei ole valmis tekemään mitään asialle.

Vierailija
2/26 |
07.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsesi tod näk alisuoritti tai oli kuriton

millä luokalla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
07.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosin, olen itsekin lapselle moista sanonut, eli että ole häneen pettynyt.

Riippuu toki syistäkin, oliko ok sanoa vai ei.

Vierailija
4/26 |
07.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä, että lapsi on ymmärtänyt asian vähän väärin tai jättänyt jotain kertomatta.

Vierailija
5/26 |
07.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siihen pettymykseen? Ettei taas olisi ylireagointia ja penska ymmärtänyt asian väärin... jotkut (niin lapset kuin vanhemmatkin henkilöt) ottavat herneen nenään, kun mainitsee sivulauseessa jotakin, jota ao. ei ehkä edes itse huomannut. Lienee periytyvää ;) Eli ennenkuin haukut operaukan pystyyn, kannattaa varmaan selvittää, mistä on kyse. Eikä vaan luottaa siihen oman pikkukultamussukan versioon...

Vierailija
6/26 |
07.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettaja on ilmaissut oppilaalleen tyytymättömyytensä. Oppilas ei ole tehnyt työtään ja yrittänyt parastaan. Opettajilla on tapana nähdä mihin oppilas oikeasti kykenisi, mikäli ei pelleilisi. Opettaja näkee vähän enemmän asioita kuin vanhemmat.

Eli nyt otat lapsesi harjoitukseen. Käytte kirjoja läpi ja luette läksyjä uudestaan.

Vierailija
7/26 |
07.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettaja on ilmaissut oppilaalleen tyytymättömyytensä. Oppilas ei ole tehnyt työtään ja yrittänyt parastaan. Opettajilla on tapana nähdä mihin oppilas oikeasti kykenisi, mikäli ei pelleilisi. Opettaja näkee vähän enemmän asioita kuin vanhemmat. Eli nyt otat lapsesi harjoitukseen. Käytte kirjoja läpi ja luette läksyjä uudestaan.

mutta lapselle kyllä voi puhua koulunkäynnin merkityksestä, alisuoriutumisesta jne.

Vierailija
8/26 |
07.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

se opettaja sanoi olevansa pettynyt? Vai onko lapsesi käyttäytynyt koko vuoden kuin herranterttu, tehnyt useimmiten läksyt, lukenut kokeisiin jne? Kai sillä joku syy sanomiseensa oli. Ja jos lapsi vääntää siitä itkua, että häneen ollaan pettyneitä, niin ehkä ensi vuonna jaksaa käyttäytyä sen mukaisesti.

Vierailija
9/26 |
07.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettaja on ilmaissut oppilaalleen tyytymättömyytensä. Oppilas ei ole tehnyt työtään ja yrittänyt parastaan. Opettajilla on tapana nähdä mihin oppilas oikeasti kykenisi, mikäli ei pelleilisi. Opettaja näkee vähän enemmän asioita kuin vanhemmat.

Eli nyt otat lapsesi harjoitukseen. Käytte kirjoja läpi ja luette läksyjä uudestaan.

Jopa korottanut niitä numeroita, jotka aiemmin olivat huonompia.

Jos minä äitinä olen tyytyväinen lapseni suoritukseen miten voi opettajalla olla otsaa ruveta haukkumaan? Varsinkin kun lukuvuosi on jo lopussa eikä asioille enää voi mitään tehdä. Ihmeellisen syyllisyyden tunteen vaan halusi laittaa lapselle mukaan kesälomalle.

t. ap

Vierailija
10/26 |
07.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

se opettaja sanoi olevansa pettynyt? Vai onko lapsesi käyttäytynyt koko vuoden kuin herranterttu, tehnyt useimmiten läksyt, lukenut kokeisiin jne? Kai sillä joku syy sanomiseensa oli. Ja jos lapsi vääntää siitä itkua, että häneen ollaan pettyneitä, niin ehkä ensi vuonna jaksaa käyttäytyä sen mukaisesti.

Ei siis suoritukseen, ei koulumenestykseen vaan lapseen itseensä.

t. ap

Vierailija
11/26 |
07.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi otat tämän niin henkilökohtaisesti?

Vai oletko syyllinen lapsesi ongelmiin?

Jopa korottanut niitä numeroita, jotka aiemmin olivat huonompia.

Jos minä äitinä olen tyytyväinen lapseni suoritukseen miten voi opettajalla olla otsaa ruveta haukkumaan? Varsinkin kun lukuvuosi on jo lopussa eikä asioille enää voi mitään tehdä. Ihmeellisen syyllisyyden tunteen vaan halusi laittaa lapselle mukaan kesälomalle.

t. ap

Vierailija
12/26 |
07.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siis suoritukseen, ei koulumenestykseen vaan lapseen itseensä. t. ap

Vierailija
13/26 |
07.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siis suoritukseen, ei koulumenestykseen vaan lapseen itseensä. t. ap

eli ei minusta lainkaan huonosti. Eikä kyseessä ollut mikään riehuntatilanne.

Vierailija
14/26 |
07.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

missä asiassa oli pettynyt lapseen itseensä? Lapsi taitaa olla sen verran pieni, ettei osaa antaa oikeaa kuvaa tilanteesta, ei kai se ope tarkoittanut, että on pettynyt lapseen totaalisesti ihmisenä ja lajinsa edustajana. Lapsi ei varmaan kotona kerro, jos on pelleillyt tunnilla liikaa tai kiusannut jotakuta, mutta kuitenkin niin vähän, ettei ole kotiin mitään lappuja pistetty.

Vierailija
15/26 |
07.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap:n lapsen takia. Hän on myös mahdollisesti villinnyt muita oppilaita vallankumoukseen yms. Tämä voi tulla vanhemmille yllätyksenä.

Vierailija
16/26 |
07.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rehtori tuli haukkumaan minut, vaikkei ollut opettanutkaan minua kuin pari kertaa koko opiskelun aikana.

Omien opettajieni mielestä olin lahjakas, ahkera, ja innostunut oppilas. Todistuskin oli kiitettäviä ja erinomaisia täynnä. En tiedä edelleenkään mitä henkilökohtaista siinä rehtorin paukuttelussa oli(haukkui laiskaksi, saamattomaksi, ja lopuksi totesi ettei oppilaitos olisi minua koskaan tarvinnutkaan). Eipä sen tilanteen muistelu tunnu vieläkään mieltä ylentävältä, mutta halusin vain kertoa tämän siksi, että noita moukkia on kai muitakin, jotka puhuvat mitä sylki suuhun tuo.

Vierailija
17/26 |
07.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

missä asiassa oli pettynyt lapseen itseensä? Lapsi taitaa olla sen verran pieni, ettei osaa antaa oikeaa kuvaa tilanteesta, ei kai se ope tarkoittanut, että on pettynyt lapseen totaalisesti ihmisenä ja lajinsa edustajana. Lapsi ei varmaan kotona kerro, jos on pelleillyt tunnilla liikaa tai kiusannut jotakuta, mutta kuitenkin niin vähän, ettei ole kotiin mitään lappuja pistetty.

Ei kai lapsi muuten niin pahoillaan olisi ollutkaan jos siihen olisi ollut joku selkeä syy. Minusta tuollainen "olen pettynyt sinuun" on erittäin paha lause. Erityisesti luokan opettajan suusta. Vai oletteko ihan eri mieltä mun kanssani tästä?

t.ap

Vierailija
18/26 |
07.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai lapsi muuten niin pahoillaan olisi ollutkaan jos siihen olisi ollut joku selkeä syy. Minusta tuollainen "olen pettynyt sinuun" on erittäin paha lause. Erityisesti luokan opettajan suusta. Vai oletteko ihan eri mieltä mun kanssani tästä? t.ap

Vierailija
19/26 |
07.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos noin on sanottu niin muu viestintä on kai lapseltakin mennyt ohi.

Vierailija
20/26 |
07.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ellei sitten ole pettänyt opettajaa tahallisesti. Opettajahan tässä on pettynyt ja lohdutuksen tarpeessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi viisi