Miksihän kohta 5-v lapsi
haukkuu ja solvaa aina käydessään joko minut,lapseni tai kaikki paikalla olijat? Jossain vaiheessa siis,kun suuttuu jostain. Esim.kun komennan jostain kun äitinsä ei sitä tee. Eikö kestä pettymyksiä vai mikähän on? Todella harmittaa lapsen puolesta että tälle ei opeteta miten ihmisille saa puhua. Kohta on edessä eskarit ja koulut ja pahaa pelkään että helppoa ei tule olemaan. Onko teillä vastaavia kokemuksia ja miten menee vanhemmiten?
Kommentit (4)
solvaamisen lisäksi myös lyö. Siis myös minua naapurin tätiä. Vanhemmat kyllä pitävät kuria. Ei normaalia mun mielestä.
Kerro lapselle mitä pitää tehdä seuraavalla kerralla. Älä kiellä vaan sano MITÄ/MITEN toimia.
Ei vaan osaa muutakaan?
puhua lapselle mutta mä en meinaa saada suunvuoroa kun lapsi huutaa ja laittaa korvat tukkoon ettei kuule mun puhetta. Ei varmaan osaa toimia muutoinkaan. Mun kieltäminen/komentaminen ei ole kovin pahaa,mutta jos lapsi puhuu rumia pöydässä sanon kyllä ettei meillä puhuta noin. Ihan tosta voi sit vetää hirveen raivarin. Säälin välillä lasta ja välillä tekis mieli antaa tulla yhtä lapsellisesti.Mut en sitä tietty tee. On kova väittään vastaan aikuisille ja lasten keskenkin ja jos tulee riitaa lapsille haukkuu kyllä aika pahasti. Joskus puhui vihaamisesta,en kuullut ketä tai mitä mutta tuli mieleen et ei meillä lapset ton ikäisenä varmaan edes tiennyt mitä tarkoittaa vihata..
vuoden älynväläys:) siis niinhän sen täytyy olla! Mitenhän en sitä ite keksiny:) Tää ei ole siis piruilua,vaan oikeesti nyt tajuan. ap