Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tultiin Roomasta missä ravintolasyöminen on 40 prosenttia halvempaa kuin Helsingissä ja siellä saa myös palvelua

Vierailija
08.06.2025 |

Itsepalvelua ei ole juuri missään vaan aina joku tulee pöytään kysymään mitä saisi olla, myös vaatimattomissa pikkukahviloissa. Suomen junttilandiameininki veetuttaa=Rosson raastepöydästä suapi aloitella.

Kommentit (154)

Vierailija
1/154 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pannut saman merkille keskieuroopan reissuilla viinipullo pöytään yleensä n.20 euroa, Hesarissa 49e

Vierailija
2/154 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen pannut saman merkille keskieuroopan reissuilla viinipullo pöytään yleensä n.20 euroa, Hesarissa 49e

Entä se ruoka? Jos joskus puhuttaisiin siitä eikä viinistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/154 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rooma oli itsellenikin yllätys, hyvässä paikallisten suosimassa ravintolassa litra talon viiniä 7 euroa ja ruokakin paljon edullisempaa kuin Suomessa. En enää käy ravintoloissa täällä ollenkaan, surkea hinta-laatusuhde.

Vierailija
4/154 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä ravintoloissa ihmiset täällä käy, kun kyllä mä ainakin aina saan palvelua? Jopa Rossossa, ei kai kukaan sielläkään itse keittiössä ruokaansa käy laittamassa? Ja ihan on pöytään asti tarjoiltu. 

Vierailija
5/154 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö matkat maksa mitään. Pitää seki ottaa huomioon. Tuskin kukaan lähtee yhden ruokailun takia lounaaksi Italiaan. Tietty luuta tai kopterilla ehtii. 

Vierailija
6/154 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai ymmärrätte että ravintolahinnat liittyy maan hintatasoon yleensä? Ei siellä palkatkaan ole samalla tasolla kuin Suomessa.

Vierailija
7/154 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muualla Euroopassa pidetään tärkeänä sitä, että ihmisiä on töissä. Täällä palvellaan itse itseämme enenevässä määrin. Ja maksetaan tosiaan vielä siitäkin lystistä enemmän!

Vierailija
8/154 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestäni Roomassa on osa ravintoloista aivan surkeita hinta-laatusuhteeltaan.

Vierailija
9/154 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä ravintoloissa ihmiset täällä käy, kun kyllä mä ainakin aina saan palvelua? Jopa Rossossa, ei kai kukaan sielläkään itse keittiössä ruokaansa käy laittamassa? Ja ihan on pöytään asti tarjoiltu. 

Kokeille pancho villaa.

Vierailija
10/154 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai ymmärrätte että ravintolahinnat liittyy maan hintatasoon yleensä? Ei siellä palkatkaan ole samalla tasolla kuin Suomessa.

Ja tässä kun nyt puhuttiin Italiasta, vero käsittääkseni ruoassa 4%, ravintoloissa 10%. 

Vierailija
11/154 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

6. Italiassa keskipalkka on noin 60 000 euroa per nuppi. Tuskin se Suomessa parempi on, vai onko?

Lähde:

https://www.averagesalarysurvey.com/fi/palkka/italia

Vierailija
12/154 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

(kaappi)homot

Vierailija
13/154 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö matkat maksa mitään. Pitää seki ottaa huomioon. Tuskin kukaan lähtee yhden ruokailun takia lounaaksi Italiaan. Tietty luuta tai kopterilla ehtii. 

eihän sitä normaalia eurooppalaista hintatasoa pääse toteamaan jos ei matkusta paikan päälle. Suomalainen market-karja maksaa kiltisti keskusliikkeiden kiskurihinnat kun saavat muutaman roposen plussaa tai s-bonusta tilille.

Vierailija
14/154 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäys italialaisten keskipalkkaan: Tietenkin kyse on keskimääräisestä vuositulosta.

Vierailija
15/154 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on surkeat palkat, kallista ja huono palvelu.

Vierailija
16/154 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä se ruoka? Jos joskus puhuttaisiin siitä eikä viinistä.

Pasta 😁

Vierailija
17/154 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokeille pancho villaa.

Miks ihmeessä? Kävin kerran Raisiossa. Odotteettin ovella 15 min, että ohjataan pöytään. Paikka oli lähes tyhjä. Kun sen jälkeen istahdin oven vieressä olleelle tuolille kipeän polven takia, niin mulle tultiin huutamaan täysillä kaikkien kuullen, että: "sun ihan oikeesti tarvii odottaa siellä ovella!!" Lähdin pois, enkä toista kertaa ole mennyt.

Vierailija
18/154 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärtäkää nyt hyvät ihmiset, että jos olet maassa jossa ihmiset tienaa huonommin, kuin Suomessa, niin hinnat on yleensä halvemmat. Italissa ihmiset tienaa yleisesti huonommin, kuin Suomessa. 

Suomessa BKT on 48 686 dollaria ja Italiassa 33 190 dollaria asukasta kohden.

Vierailija
19/154 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset
20/154 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs siellä on niiden tarjoilijoiden palkkataso? Entä asuntovuokrat?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yksi