" Pettynyt" tulokkaan sukupuoleen?
Saatiin joku aika sitten tietää, että tyttö on tulossa. Poikaa olisin kovasti toivonut ja niin mieskin, vaikkei pettymystään suoranaisesti näytäkään, lapsia ei ole entuudestaan. Tiedän toki, että lapsen terveys on kaikista tärkeintä ja totta kai olen tytöstäkin ihan onnellinen. tällä hetkellä täytyy kuitenkin myöntää, että hieman harmittaa...
Kommentit (47)
On hienoa että yleensäkin tulee raskaaksi. Ystäväni on yrittänyt lasta 15 vuotta. Itselläni on yksi poika, toista lasta ei meille ehkä tule, eikä koskaan ole ollut sellaista oloa että pitää vielä se tyttö saada. Olen iki onnellinen tästä yhdestä lapsesta joka on minulle suotu....tuntuu siltö että suurin osaa haluaa 2 lasta, tytön ja pojan, vaaleenpunaisen ja sinisen lastenhuoneen jne. Mulla ei koskaan ole ollut tuollaisia ajatuksia. Tiedän että eräs ystäväni on pettynyt koska odottaa toista tyttöä...pettynyt..haloo
Siis mikä tekee vauvasta niin erityisen, jos hän on juuri poika tai tyttö. Tätä en ymmärrä.
Minä kyllä pahoittaisin mieleni, jos saisin tietää, että vanhempani ovat olleet pettyneitä sukupuolestani. VAIKKA eivät olisi sitä koskaan näyttäneet.
Sinulle on vain tärkeää lapsen sukupuoli. Mieti ny vähäsen... On ihmisiä jotka eivät koskaan saa lapsia tai saavat vaikeamman kautta. Eli mua suoraan sanoen ketuttaa tollainen käytös. Mihinkään ei olla tyytyväisiä ku kaikki saadaan niin helpolla. T: lapsettomuutta keskenmenoja ja todella vaikeita raskauksia kokenut terveiden tyttölasten äiti
koskaan poikavauvaa, niin tuntui, että en vaan osaa kasvattaa poikaa.
Nää on ihan vaan samanlaisia epärealistisia mielikuvia (siis puhun lähinnä omasta itsestäni), jotka eivät sitten vastaa todellisuutta. Ihan sama kun ajattelee, kuinka kauheaa olisi saada vammainen lapsi, kuinka raskasta ja vaikeaa elämä olisi. Kuvitelmat eivät vastaa todellisuutta.
TYTTÖLAPSIVASTAINEN KETJU. MIKÄ TEITÄ NAISIA OIKEIN VAIVAA?????
Vierailija:
Eli mua suoraan sanoen ketuttaa tollainen käytös.
vaan inhimillisistä tunteista! Onhan elämässä muitakin esimerkkejä tunteiden ja käytöksen eroista: joku voi ihastua naapurin mieheen, mutta ei aio tehdä mitään edistääkseen asioita. Kyseessä on tunne, ei käytös.
Ja mitä helpolla saamiseen tulee; eikö sinua koskaa harmita ollenkaan, jos menet ainoaan auki olevaan kauppaan ostamaan ruisleipää vieraita varten ja se onkin loppunut? No harmittaahan se, vaikka joillakin tässä maailmassa ei ole ruokaa ollenkaan...
Poikahan sieltä tuli, ensi kohtaamiselta lähtien maailman suloisin, fiksuin ja ihanin :). Nyt kun toinen on haaveissa, toivon hänestäkin poikaa. Jotenkin kaupoissa roikkuvat Barbie-topit ja glitterit eivät nappaa yhtään. Nyt tuntuu siltä, että juuri poikaa on nyky-yhteiskunnassa helpompi kasvattaa. Yhteiskuntamme on niin tyttö- ja naiskielteinen edelleen. Uskoisin että olisin tyttölapsen kanssa koko ajan puolustuskannalla kuin naarastiikeri ja puolustaisin häntä sovinismilta ja muilta negatiivisilta ilmiöiltä, jotka tyttöjä uhkaavat. Mutta nämä ovat kaikki mielikuvia, ja käytäntö onkin sitten aina ihan toinen. Eräs ystäväni sanoi esikoistaan odottaessaan kun kysyin kumpaa hän toivoo, että eiköhän se aina ole niin, että äiti toivoo tyttöä ja isä poikaa. Täällä av:lla aina törmää päinvastaiseen ajatteluun. Ehkä täällä porukka on keskimääräistä konservatiivisempaa? Ainakin tuntuu siltä että poikia arvostetaan täällä enemmän. Minusta kaikki lapset ovat yhtä arvokkaita ja ihania, mutta kieltämättä poikataaperot ovat minusta ehkä keskimäärin suloisempia :). Kivittäkää vain...
Nyt en ymmärrä yhtään hyökkäävää kommenttiasi. Yöks vaan itsellesi!
t. 24
Ihan ohimeneviä haaveita jommasta kummasta sukupuolesta on ollut odotusaikana. Mutta kun on elänyt elämää lastensa kanssa ja kasvanut heidän mukanaan, ei tässä arjen hulinassa mieti, että tuo tyttö tuossa tai tuo poika...
Minusta tuntuu että aika ajoin pojat kiukuttelevat ihan samoin kuin tyttökin ja he tappelevat keskenään ja tyttö kiljuu ja välillä isompi poika huudattaa nuorempaa poikaa jne. Ihan samanlaisia ovat monessa asiassa.
Toivoisin että lapseni kasvaisivat reippaiksi, omatoimisiksi ja pärjääviksi. Ja toivon että kun sisarukset kasvavat keskenään, niin he oppisivat ymmärtämään toinen toistaan ja ottamaan huomioon toisen sukupuolen.
Ja kun katson meidän tyttö-taaperoa, joka kantaa nukkeaan ja pärisee traktoreille ja autoille, niin hän on ehdottomasti maailman suloisin pikku tyttö.
oletko kenties jakomielitautinen:)
miten niin monille aikuisille ihmisille on niin tärkeä se lapsen sukupuoli. Itse olen ihan vilpittömästi halunnut joka kerta LASTA (kolmas tulossa). Ärsyttää kun jotkut sitten mullekin vakuuttavat suu vaahdossa että kyllä kaikki aina toivoo sitä tai tätä vaikka eivät tunnustakaan tai että kyllä kaikki miehet toivovat ainakin yhdestä lapsesta poikaa. On varmaan hienoa tietää mitä kaikki maailman muut ihmiset haluavat, itse voin ihan myöntää etten tiedä. Sen sijaan tiedän mitä itse toivon tai en toivo, ja minulle oikeasti EI OLE VÄLIÄ KUMPI TULEE.
Vierailija:
oletko kenties jakomielitautinen:)
Ilmeisesti olen joo. Ei nimittäin ollut tarkoitus kaivaa verta nenästäni, kun en mielestäni siihen aihetta antanut. Se nyt oli vaan sellainen heitto... Eriäviä mielipiteitä ymmärrän mutta en yökkäilyjä. Pyydän anteeksi rajoittuneisuuttani.
Käytin sanoja " hieman harmittaa" ja " pettynytkin" oli lainausmerkeissä, en todellakaan väittänyt ettenkö haluaisi/odottaisi tätä lasta AIVAN yhtä paljon sukupuolesta riippumatta.
Joku puhui ns. mielikuvavauvasta; jokaisellahan on oma mielikuvansa syntymättömästä lapsesta, ei siinä se sukupuoli ole aina se keskeinen tekijä. Joku voi haaveilla punatukkaisesta työstä tai ruskeasilmäisestä pojasta. Nämä ovat kaikki vain mielikuvia, joilla ei ole MITÄÄN tekemistä sen kanssa, kuinka paljon tulevaa vauvaa toivoo tai rakastaa.
Kaveripiirilläni on paljon pieniä tyttöjä ja poikia, jotenkin olen vain aina pitänyt niistä pienistä pojista enemmän ja tullut heidän kanssaan paremmin toimeen - ehkä poikien suoraviivaisempi ajattelumalli sopii paremmin minun mentaliteetilleni, mene ja tiedä. Kysymys ei siis ole siitä, että arvostaisin poikasukupuolta enemmän. - AP
kun äiti arvostaa vain sukupuolen takia...
kai olet provo??
lapset ovat murrosikään asti melko sukupuolettomia olentoja. miten se voi olla niin tärkeä saada juuri se tietty sukupuoli?
tajuan ehkä jos on tulossa joku viides lapsi kaikki samaa sukupuolta, että ehkä jonkinlaista surutyötä voi käydä läpi. mutta ensimmäisestä tai toisesta??
uskomatonta...
vihje: menkää te poikalasten suosijat Kiinaan, saatte takuuvarman abortin jos osoittautuu tytöksi, eikä edes muut ihmiset tuomitse!!
Jos toivoo jompaa kumpaa sukupuolta, se EI tarkoita, että
a) arvostaisi lasta vain sukupuolen perusteella
b) toinen sukupuoli ei olisi tervetullut ja aivan yhtä rakas
c) kyseessä on koko elämää hallitseva arvostus tai sen puute jompaa kumpaa sukupuolta kohtaan
d) kyseessä ei ole vakaa mielipide, vaan inhimillinen TUNNE
Miten tämä voi olla niin vaikea ymmärtää?
Pelotti ihan hirvittävästi miten osaan olla pojan äiti, kun en ymmärrä miehistä/pojista ja heidän ajatusmaailmastaan yhtään mitään. Mulla ei ole veljiä eikä poikaserkkuja, että miesten maailma olisi tullut tutuksi. Oma mieheni on ensimmäinen miespuolinen jonka paremmin tunnen :)
Lisäksi minua ärsyttää poikien äitien (ei kaikkien tietenkään) tapa antaa poikien elää kuin pellossa koska " pojat on poikia" , pelotti että alan liian tiukaksi tulijalle.
Nyt tuo " pelottelija" on jo 3,5-vuotias pikkumies ja näyttää sitä oppivan olemaan pojan äiti siinä missä tytönkin.
lapset ovat murrosikään asti melko sukupuolettomia olentoja
Tai siitä, että tämä asia olisi minulle jotenkin jumalattoman tärkeä? -ap
Sain kerralla sekä tytön että pojan ja molemmat mussukat ovat terveitä!
Vierailija:
Paitsi että " pääasia että on terve" -kommentit vasta nostavatkin karvat pystyyn... Totta kai jokainen toivoo tervettä lasta, mutta nuo kommentit kuulostavat siltä, että sairas tai vammainen lapsi ei ole tervetullut. Grrr........