Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laihdutan. Juoksin aamulla 60 minsaa. Äsken vetelin melkein täyden fitness-murolaatikon. huoh.

Vierailija
06.06.2010 |

Että ottaa päähän. Juoksen sikana ja sitten lankean, aina sama juttu. Mut pitäisi sitoa seinään siteillä.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
06.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli sama homma. Vähitellen olen tajunnut että se on vehnäjauho ja sokeri jotka herättävät ahmimís/makeanhimon. Noita kun välttää niin ei tule niitä ratkeamisia.

Mun laihdutuksen perusta taitaa olla raejuusto - lykkään sitä vähän joka paikkaan proteiinin lähteeksi ja nälkää pitämään.

Jos ahmituttaa niin ahmin vaikka porkkanaraastetta sillä raejuustolla.

Vierailija
2/17 |
06.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikunnallahan on vaikka mitä terveyteen positiivisesti vaikuttavia seuraamuksia, vaikka kulutetut kalorit nyt tulikin murolaatikosta ehkä takaisin :)

Muroista huolimatta kuntosi kohonee, kolesteroli/ rasva-arvot paranee, veriarvot, aineenvaihdunta jne jne. Eli hyvä sinä, hieno lenkki heitetty!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
06.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli ihan oikea proteiinijuoma tai proteiinipatukka. Elä sekoita näitä mihinkään energiajuomiin...

Vierailija
4/17 |
06.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka maitorahkaa, kananmunaa, raejuustoa, tonnikalaa...

Vierailija
5/17 |
06.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tee niin että laitat kaiken aterialle tarjottimelle, jonka viet pöytään. Laitat siihen salaatin, ruoan, jälkkärin, juoman ja leivän. Kun näen kaiken ruoan siinä silmien edessä kerralla, kummasti vatsakin tuntuu täydemmältä kuin että jos hakisin keittiöstä erikseen jutut yksi kerrallaan.

Vierailija
6/17 |
06.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli sama homma. Vähitellen olen tajunnut että se on vehnäjauho ja sokeri jotka herättävät ahmimís/makeanhimon. Noita kun välttää niin ei tule niitä ratkeamisia.

Mun laihdutuksen perusta taitaa olla raejuusto - lykkään sitä vähän joka paikkaan proteiinin lähteeksi ja nälkää pitämään.

Jos ahmituttaa niin ahmin vaikka porkkanaraastetta sillä raejuustolla.

Mun hemppa tipahti 1,5 vuodessa 158-> 109 ja pelkästään runsaiden maitovalmisteiden takia

Joskus repsahtaa, mut uudella tsempillä taas eteenpäin

Vierailija
7/17 |
06.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painoa ylläpitäessä kannattaakin taas siirtyä normaaleihin ruokiin.

Vierailija
8/17 |
06.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

proteiiniahan saa esim. lihasta, munista ja maitotuotteista.

Sokeria tulee hedelmistä, viljatuotteista (hiilihydraatti=sokeri), karkeista ja mehuista.

Vierailija
9/17 |
06.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

päivässä nieltyä esim. 3purkkia maitorahkaa ilman mitään lisukkeita. Heti kun laitat rahkaan vaikka mustikoita, niin saat sokeriakin. Ja ihan rasvattomassa maidossakin on sokeria.

Vierailija
10/17 |
06.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. itse söin välipalaksi juuri kourallisen TalkMuruja;

http://www.taivalkoskenmylly.fi/fi/talkmuru-kevyen-olon-salaisuus

Vierailija
11/17 |
06.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos urheilee paljon ja laihduttaa, niin pitää todella syödä kunnon ruokaa. Tuollaisen urheilusuorituksen jälkeen todellakin jotain palauttavaa ja tosiaan proteiinipitoista. Eihän nälässä voi olla.

Vierailija
12/17 |
06.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanko tosiaan yhtä paljon kuin proteiinia? Ravintokuituakin yli 20g/100g.

Vierailija
13/17 |
06.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talk:

Ravintosisältö keskimäärin 100 g sisältää:

Energiaa 1280 kJ/ 300 kcal

Proteiinia 12,3 g

Hiilihydraatteja 54,4 g

josta sokeria 1,5 g

Rasvaa 4,0 g

josta tyydyttyneitä rasvahappoja 1,2 g

Ravintokuitua 20,7 g

Natriumia 0,38 g

Rahkan:

Ravintosisältö (100 g:ssa)

energiapitoisuus 270 kJ

energiapitoisuus kcal 65 kcal

proteiinia 11 g

hiilihydraatteja 4.2 g

josta sokeria 4.2 g

josta laktoosia 3 g

rasvaa 0.3 g

josta tyydyttyneitä rasvahappoja 0.17 g

ravintokuitua alle 0.1 g

natriumia 0.04 g

Ja proteiinpatukka

Energiaa 550 kJ / 130 kcal

Proteiinia 22 g

Hiilihydraattia 7,2 g

- josta sokereita 5,2 g

- josta laktoosia 1,8 g

Rasvaa 1,6 g

- josta tyydyttynyttä 0,8 g

Ravintokuitua 4,8 g

L-karnitiinia 500 mg

Natriumia 80 mg

Kalsiumia 376 mg

Kaliumia 76 mg

Magnesiumia 8 mg

Pikaisesti huomaa mistä saa eniten rasvaa ja energiaa ja hiilihydraatteja= talk muru.

Vierailija
14/17 |
06.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siihen normaaliruokavalioon kuitenkin jossakin kohtaa. Aloitin alkuvuodesta syömään vaan fiksusti, pienentäen annoskokoja, pitäen lautasmallista kuitenkin kiinni ja näin voin syödä jopa herkkuja silloin tällöin hyvällä omalla tunnolla. Paino on tippunut hiljalleen ja vaaka näyttää nyt 5 kiloa vähemmän (62->57kg) ja mikä parasta, kyse on elämän tapojen muutoksesta eikä hetken kestävästä tiukasta ruokavaliosta, jossa vältellään sitä ja tätä. Suosittelen!

Vierailija
15/17 |
06.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
16/17 |
06.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella todella todella petollista kamaa. Itsellä menee kanssa helposti iso kulhollinen ja vähän päälle ihan vaan "pikkunälkään".

Suosittelen pilkkomaan aina aamupalaa tehdessä ison kulhon hedelmiä ja vihanneksia jääkaappiin. Niitä on kiva napostella kun tulee sellainen tarve.

Eikä se liikunta hukkaan mene vaikka vähän tulisikin ahmittua. Älä ole liian kireä itsellesi :)

Tsemppiä!

Vierailija
17/17 |
06.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun pitää syödä säännöllisesti, ruokailujen väli pitää pitää n. 3 tunnissa. Näin verensokeri ei pääse laskemaan liian alas, eikä ahmimistarvetta tule. Helposti laihduttaessa tulee aliarvioitua tuota kropan tarvetta saada ruokaa tasaisin väliajoin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kolme