Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Odotan kolmatta - miten voin tehdä tän kakkoselle?!

Vierailija
06.06.2010 |

Kakkosesta tulee nyt väliinputoaja. Ei ole kyllin vanha ison (5 v.) kanssa leikkimään ja vauva-aikakin loppuu ennen kuin täyttää kaksi, koska äiti halusi "uuden vauvan".

Keskimmäiset lapset etsivät elämässä aina itseään, heistä tulee myös hyvin itsekkäitä. He eivät kykene parisuhteeseen, pysyvään sellaiseen, he vaihtavat puolisoa ei nyt ehkä usein, mutta elämänmitassa ainakin 3 kertaa.

Miten voin tehdä tämän rakkaalle lapselleni? Voiko painaa jarrua? En halua, että kakkonen tulee koskaan olemaan yksin ja sen vääjäämättä tälle teen. En halua, että mulla ei tuu koskaan olemaan enää aikaa hänelle. Hän on ollut mun halipusi kaveri.

Ajatuksilleni ei ole tieteellistä tutkimuspohjaa. Perustan havaintoni täysin lähipiiriin, perheisiin joissa on kolme lasta ja kuulemiini juttuihin.

Haluaisin kuulla teidän perheestä joissa kolme lasta, vaikka olisivat jo kuuskymppisiä.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
06.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä keskimmäinen kyllä tasan tarkkaan osaa ottaa huomionsa meiltä ja on kyllä vaativin lapsi perheessä, kolmas lapsi sen sijaan on lähestulkoon kasvattanut itsensä ja on 2-vuotiaana itsenäisempi kuin keskimmäinen 4-vuotias.

Vierailija
2/6 |
06.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä olen meidän sisarussarjassa se itseni parhaiten tunteva ja parhaimmalla itsetunnolla varustettu. Olen myös pisimmälle koulutettu ja parhaiten palkattu. Ja työssäni olen menestynyt hyvin. Minulla on hyvä vaikituinen parisuhde, nuoremmalla sisarellani ei ole miestä ollenkaan, mutta vanhemmalla on, tosin siitä onnellisuudesta en ole ihan varma. Ja mitä itsekkyyteen tulee, niin kyllä minun sisarukseni minua itsekkäämpiä ovat, itse taidan olla tervellä tavalla itsekäs, mutta silti osaan ottaa muut huomioon. Minulla on paljon ystäviä ja tutustun helposti ihmisiin.

Minusta on hauskaa ja mukavaa, että on sekä itseäni nuorempi että vanhempi sisar. Minulla on molempiin läheiset välit, mutta sisareni keskenään eivät ole niin läheisiä keskenään, aina on vertailua ja kinaa, minä sitten diplomaattina siinä välissä.

Tässä hieman tsemppiä sinulle, että keskimmäinen lapsesi ei välttämättä joudu hunnigolle, pikemminkin olisin huolissani siitä kolmannesta. Omassa lähipiirissäni juuri perheen nuorimmaisella/kolmansilla tai neljänsillä, on elämän eria alueilla helpoiten ongelmia, ja he vasta itsekäitä ovatkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
06.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

keskimmäinen. Kuvaksesi kuvastaa minua täytin. Edellisellä kirjoittajalla täysin päivnvastaiset kokemukset, joko lopputulos on, että joko tulee tai ei tule kuvailemasi kaltaisia ihmisiä. Minusta tuli, mutta se ei tarkoita sitä, että kaikista tulee.

Vierailija
4/6 |
06.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen se keskimmäinen. Ja ainoa sisaruksista jolla menee hyvin. Enkä ole vaihtanut miehiä, kerrasta löysin sen oikean. Olin ensimmäinen joka on valmistunutkin. Itsetunnossa ei ole mitään vikaa :)

Vierailija
5/6 |
06.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla lapset 8v,7v,4v ja 11kk,ja viidettä odotan.Enkä koskaan ole ajatellut että kukaan ois "väliinputoaja" tai jäis jossain asiassa muita huonommalle....tai ehkä toi 4 vuotias ku hän on ainut poika meidän perheessä..."joutuu"leikkiin aina tyttöjen kans...mut muuten kyl kaikki on iha samanvertasia ollu

Vierailija
6/6 |
06.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelet tosi voimakkaasti. Itse olen keskimmäisenä ollut sellainen diplomaatti ja sovittelija, halunnut, että kaikilla osapuolilla on kaikki hyvin. Kolmesta sisaruksesta olen korkeimmin koulutettu, opiskelu on aina kiinnostanut minua enemmän kuin sisaruksiani. Ja parisen vuotta nuoremman pikkuveljenkin kanssa löytyi lapsena yhteisiä leikkejä ihan hyvin.

Älä turhaan huolehdi, ap.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kuusi