Lapseni sai Hymypatsaan, toisten äitien reaktio ??
Ensimmäistä kouluvuottaan lopetteleva tyttöni sai hymypatsaan, josta äitinä olin todella iloinen. Muiden tyttöjen äidit eivät millään tavalla ottaneet kontaktia juhlan jälkeen, eivät edes moikanneet. Tuntuu, että he olivat pettyneitä. Itse en osannut patsasta edes odottaa. Tiedän kyllä, että tyttöni on sosiaalinen ja tulee kaikkien kanssa hyvin juttuun mutta ei laisinkaan mitenkään suosittu tai johtaja -tyyppi.
Kommentit (29)
palkinnon, 8 ja9 luokkalaiset tekivät valinnan. Ei olisi tullut mieleenkään, että äitini asiaa olisi lähtenyt paisuttelemaan tai kertomaan eteenpäin ympäri kyliä. Vähän outoa käytöstä sinulta tulla asiasta tänne kirjoittamaan. Leveilyn makua vaikkakin piilotettu ihmettelyksi.
En minäkään näe syytä onnitella lapsen vanhempia. Miksi ihmeessä? Tosin lasten luokkakavereita kyllä onnittelin hymypatsaasta.
Voi olla että olivat tosiaan keskittyneitä siihen omaan lapseensa ja omiin touhuihinsa.
Meillä lasten luokilta hymypatsaat meni kyllä ansaituisti niille lapsille, jotka ne saivat ja ovat menneet aikaisemminkin. Kyseessä eivät ole koskaan olleet lasten joukossa suosituimmat tai johtaja-tyypit ja ikinä eivät ole olleet mitään kiusaajia. Kyseessä olleet herttaiset ja mukavat lapset, mutta kaveripiirissä ei välttämättä niin "suvereenit" lapset, joskus mietin ovatko nämä jopa niitä liiankin kilttejä lapsia.
Mulle kaikki on samaa massaa. En tiedä, ketkä heistä ovat hymypatsaan saaneen vanhemmat, mutta vaikka tietäisinkin, en näe mitään syytä onnitella siitä vanhempia. Muakaan ei eilen onnitellut kukaan, kun mun yo-tyttö sai stipendin. Kaikki pari tuhatta paikalla olijaa sen kuulivat, mutta ei siitä mua onniteltu, vaan mun tyttöä, niin kuin asiaan kuuluukin.
se ei ole mikään kehun aihe. Meidän koulussa useana vuonna on saanut luokan pahin häirikkö ja kiusaaja hymypatsaan, koska on pelotellut toiset äänestämään itseään.
Myös meillä aikoinaan kiusaajatyttö sai hymypatsaan. No, eipä hänen elämänsä ole ollut yhtä hymyä aikuisena...
Piti vielä kirjoittaa, että opettajat eivät puuttuneet tämän tytön tekemisiin... kiusasi muita pitkän aikaa.. ja tästä kaikesta sai palkinnoksi hymypatsaan. :)
Jokainen ajattelee vain itseään ja omia juttujaan. Sinä ajattelet lastasi ja hänen hymypatsastaan ja muut äidit ajattelivat omia lapsiaan ja kesälomaansa.
Täällä on tuosta johtuen minusta yleensä aika kalsea ilmapiiri, mutta suurin osa suomalaisista varmaan pitää sitä ihan normaalina eikä käsitä, että se on aika itsekästä.
kuin ei merkitse sulle itsellesikään? Taidat vain toivoa ja luulotella, että sulle ollaan kateellisia.
Muutaman kaverin äiti onnitteli tyttöä kun satuttiin kotiin kävelemään samaa matkaa, mutta en todellakaan kuvitellut itse saavani onnitteluja. Enhän minä sitä saanut! Enkä kyllä odottanut, että kukaan olisi perässä juossut onnittelemaan :)
Olin kyllä todella onnellinen tyttöni puolesta, koska hän on hyvin arka ja hiljainen. Mutta minusta osoittaa, että luokassa hyvä henki kun lapset äänestivät hiljaisempaa lasta, eivätkä sitä luokan "johtaja"tyyppiä, joka kyllä todella mukava hänkin.
Enpä usko, että luokan toisten poikien äidit olisivat olleet kamalan kateellisia. Poikani sai sen patsaan varmaan osittain sen takia, että on ollut tarhalaisesta lähtien tyttöjen keskuudessa suosittu. Hän on puhelias ja kivalla tavalla sosiaalinen ja varsin söpö muidenkin kuin minun mielestä. (Minäkin olen edelleen niiden tyttöjen mielestä jotenkin tosi vau, kun olen sen äiti. Huvittavaa! Ja ne pääsi jo kolmannelta.) Joten tytöt äänestivat ja pojista ne hyvät kaverit. Lapseni osaa käyttäytyä koulussa asiallisesti ja kavereiden vanhemmat kehuvat häntä aina kovasti. Kotona tuo on välillä pikkuveljelleen ihan kamala, tosi epähymypoika-ainesta. Viime vuonna patsas meni luokan kunkulle, josta opettaja ei erityisemmin tykännyt. Tunnelma oli hieman jäätävä. Tänä vuonna patsaan sai sellainen kiltti ja rauhallinen poika, joka on oman poikani kavereita ja hyvä koulussa. Patsaan saaneet tytöt ovat sellaisia reippaita ja puheliaita.
on varmasti hirveen vaikeeta aina. Jotenkin säälittävää että näkevät asioissa aina piilomerkityksiä vaikka niitä ei todellisuudessa edes ole.
Varmaan kauhean stressaavaa?