Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapseni sai Hymypatsaan, toisten äitien reaktio ??

Vierailija
06.06.2010 |

Ensimmäistä kouluvuottaan lopetteleva tyttöni sai hymypatsaan, josta äitinä olin todella iloinen. Muiden tyttöjen äidit eivät millään tavalla ottaneet kontaktia juhlan jälkeen, eivät edes moikanneet. Tuntuu, että he olivat pettyneitä. Itse en osannut patsasta edes odottaa. Tiedän kyllä, että tyttöni on sosiaalinen ja tulee kaikkien kanssa hyvin juttuun mutta ei laisinkaan mitenkään suosittu tai johtaja -tyyppi.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
06.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei vain merkinnyt yhtä paljon kuin sinulle - tietenkään.

Älä viitsi ladata ylimääräisiä merkityksiä sinne, missä niitä ei ole.

Vierailija
2/29 |
06.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäistä kouluvuottaan lopetteleva tyttöni sai hymypatsaan, josta äitinä olin todella iloinen. Muiden tyttöjen äidit eivät millään tavalla ottaneet kontaktia juhlan jälkeen, eivät edes moikanneet. Tuntuu, että he olivat pettyneitä. Itse en osannut patsasta edes odottaa. Tiedän kyllä, että tyttöni on sosiaalinen ja tulee kaikkien kanssa hyvin juttuun mutta ei laisinkaan mitenkään suosittu tai johtaja -tyyppi.

Mutta ei välttämättä ollut kyse mistään kateellisuudesta. Mun pojan hyvä kaveri sai stipendin ja mulle se oli ihan ok. Mä en nähnyt missä vaiheessa hänen vanhempansa tulivat luokkaan ja kun todistusten jaon jälkeen päästiin kesälomalle, niin oli pikkasen muut asiat mielessä kuin se stipendin saaja. Lähinnä katseltiin pojan todistusta ja juteltiin meidän pojan kanssa.

Muutenkin kauhee hässäkkä koulunkäytävillä, en mä ainakaan kiinnittänyt puoliinkaan mitään huomoita eikä ne meihin. Ihan normaalia!

Huomenna uusi päivä uudet kujeet!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
06.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun todistusten jaon jälkeen päästiin kesälomalle, niin oli pikkasen muut asiat mielessä kuin se stipendin saaja.

Vierailija
4/29 |
06.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis pitääkö nykyään käydä onnittelemassa lapsen vanhemmatkin?

Mä voin onnitella lasta kun sopiva aika koittaa ja se ei välttämättä ole juuri siellä koulussa. Mutta ei mulle ole tullut mieleenkään että mun pitäisi vielä erikseen käydä lapsen vanhempia onnittelemassa tai jotain.

Vierailija
5/29 |
06.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai pitää shinua onnitella "hienoshti kashfatetushta tytöshtä" ja tuoda kukkia ja shuklaata.

Vierailija
6/29 |
06.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

se ei ole mikään kehun aihe. Meidän koulussa useana vuonna on saanut luokan pahin häirikkö ja kiusaaja hymypatsaan, koska on pelotellut toiset äänestämään itseään.

Vierailija
7/29 |
06.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kontaktia muutenkaan, mutta koska tyttösi sai patsaan, tulkitsit sen kateudeksi. Onnea silti patsaasta.

Vierailija
8/29 |
06.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

luokan häirikölle, kiusaajalle tai "johtajalle".

Ehkä moni vanhemmista ajatteli näin tai jopa tiesi asian olevan näin.

Vierailija
9/29 |
06.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun tyttäreni luokassa (ekaluokka) jaettiin myös hymypatsaat. Patsaan sai mukava ja kiltti tyttö. En tajunnut onnitella tytön äitiä. Jotenkin sitä oli vain kesä fiiliksissä.

Aiemmin kyllä vaihdoimme äidin kanssa muutaman sanan.

Jos nyt satut olemaan se sama äiti niin olen pahoillani, en tarkoittanut loukata!

Ei tuollaisesta kukaan ole kade... :D

Mukavaa kesää!

Vierailija
10/29 |
06.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsen luokassa vanhemmat eivät kyllä edes moikkaile keskenään. Jos jotenkin tuntevat toisensa, niin moikataan ja vaihdetaan pari sanaa. Lasten vanhemmat ovat aivan vieraita. Olen heitä pari kertaa vuoden aikana nähnyt, mutta ei ne kaikkien kasvot ole painunut edes mieleen.

Meillä poika sai hymypatsaan, enkä vieläkään edes tiedä miltä pojan vanhemmat näyttävät. Eikä tullut mieleen alkaa etsimään heidän vanhempiaan pienessä tupatussa luokassa, joka täynnä ihmisiä, jotta olisin tullut onnittelmaan hymypatsaasta.

Olin tietysti iloinen pojan puolesta että sai hymypatsaan, en edes tiennyt moisia jaettavan.

Vierailija
11/29 |
06.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitäisi jotenkin erikseen huomioida:-O

Musta noita patsaita ei pitäisi jakaa ollenkaan, mutta en mä myöskään ala karttaa sen saanutta tai hänen perhettään.

Vierailija
12/29 |
06.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muiden tyttöjen äidit eivät millään tavalla ottaneet kontaktia juhlan jälkeen, eivät edes moikanneet.

Aika epäkohteliasta. Kyllä itse ainakin olisin ohimennen onnitellut tai sanonut jotain nättiä. :)

Vierailija
13/29 |
06.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyttösi sai patsaan??

ei minua ainakaan.minua kiinnostaa oma lapseni ihan ilman patsastakin....

Vierailija
14/29 |
06.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei saanut stipendiä, ei hymypatsasta, eikä kukaan vanhemmista ottanut muhun kontaktia. Mistäs tässä sit on kyse?

Vierailija
15/29 |
06.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai "onnitella" on ehkä väärä sana - otin osaa iloon! :)

Vierailija
16/29 |
06.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka totesivat että lataat nyt tähän jotain ihme merkityksiä, joita sitä ei siinä varmastikaan ole. Kaikilla on varmaan ekaksi ne omat lapset, niiden todistukset ja kesäsuunnitelmat mielessä, eivätkä jaksaneet sinua ajatella. Tietysti on kohteliasta moikata, mutta tuommoista se valitettavasti Suomessa usein on, ilman mitään hymypatsaitakin...

Vierailija
17/29 |
06.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä sitä edes odottanut. Tuttuja naamoja moikattiin kun luokkaan mentiin.

Mä en edes tiedä mitä mä olisin sanonut jos joku olis mua tullut erikseen onnittelaan mun lapset stipendistä. Kai sitä olis jotain keksinyt, mutta ajatuksena jo jotenkin outoa että joku odottaa onnitteluja itselleen jostain lapsen itse aikaansaamasta hyvästä.

Vierailija
18/29 |
06.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiasia on se että harvaa ihmistä kiinnostaa toisten mukulat ja niiden saamat stipendit.

Vierailija
19/29 |
06.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä tajunnut, että olisi pitänyt juosta teidän perään vielä erikseen onnittelemaan.

Alkoi siinä lopussa olla jo yleistä hälinää muutenkin. En usko kenenkään ajatelleen patsaan menevänä väärälle henkilölle, päin vastoin!

ONNEA nyt sitten äidille ja tytölle jälkikäteen.

Älä muistele pahalla.

Vierailija
20/29 |
06.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

saamisen jälkeen vaan on sellainen olo että kotiin ja oman perheen luo. En itse ainakaan erityisesti puhunut kenellekään mitään en niille jotka sai stipendin tai niille jotka ei saanut. Itseasiassa meidänkin lapsi sai stipendin ja kyllä kaverin vanhemmat sanoivat hyvää kesää. Että ei mennyt puhevälit ainakaan meillä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kolme