Onko sinulta leikattu nielu- tai kitarisat? Oliko
kamalaa? No ei varmaan itse leikkaus ollut jos nukutuksessa tehtiin, mutta sen jälkeinen aika?
Kommentit (11)
leikattiin kitarisat, mikä on pienempi operaatio kuin nielurisojen leikkaus. Oli kipeä viikon verran ja pari ekaa päivää kuumettakin taisi olla. Särkylääkkeillä ja jäätelöllä selvisi ja lopputuloksen vuoksi kannatti. Karmea kuorsaaminen on historiaa ja korvatulehdukset taakse jäänyttä elämää.
Olihan kurkku alkuun hirmu kipeä ja kun nielin haavoista vuotavaa verta, aloin oksentamaan - Se teki kipeää! Itselläni pääsi haavat tulehtumaan, joten kipeä olin pari viikkoa + sain heti antibiootit.
Mutta toipumisen jälkeen, olen ollut tyytyväinen. Tulehduskierre katkesi siihen!
kipulääkkeitä säännöllisesti eikä vain silloin kun kipu alkaa tuntua. Lääkkeiden ottamatta jättäminen on suurin virhe minkä useimmat potilaat tekevät. Suomessa kun on sellainen mentaliteetti ettei kipulääkkeitä oteta kun niihin ei olla totuttu tms. On hieman eri asia ottaa lääkkeitä muuten vaan kuin tarpeeseen eli siis leikkauksen jälkeiseen kipuun.
Aikuisilta leikataan vain nielurisoja, kitarisa surkastuu iän myötä.
tässä. Minulta leikataan myös kitarisa, kun on kuulemma jäänyt isoksi. Jännittää hirveästi ne kivut kun itken jos pelkästä angiinasta tai nielutulehduksesta kun se on niin tuskallista.. :/
verrattuna nielurisoihin. Relax, hyvin se menee.
ei ole paha, nielurisaleikkaus on. eli ei niin suurta hätää!
kunnon satsit. Välillä niitä on pakko ottaa ihan maksimiannoksillakin. Ja tärkeää on myös riittävä nesteen saanti.
verrattuna nielurisoihin. Relax, hyvin se menee.
Sorry, sulta siis molemmat.
Mä olin vietävän kipeä nileurisaleik. jälkeen, mutta syy oli ehkä siinä, että mulla oli ollut pitkään nielupaise, joka oli pesiytynyt toisen risan taakse ja sitä oli ollut vaikea saada irti, oli siis jouduttu ns. repimään.
Leik. jälkeen mulla meni verta mahaan, mikä aiheutti sairaan kauheen olon. Lisäksi korvia särki liikaa heti, kun lääkkeen vaikutus alkoi vähentyä. Oli 17-vuotias silloin.
Pari vuotta sitten. Viikon verran olin kipeä ja siitäkin huolimatta koulussa. Nestelinjalla ja särkylääkkeen voimin. Mutta mielestäni parani nopeaa. Ja eipä ole tarvinu enää kärsiä kipeistä tulehuksista kurkussa. Eli mielummin leikkauksen jäkienen kipu ko jatkuva paise kierre.
sen, kun heräsin ja sain syödä jäätelöä varovasti. Siihen se muistikuva sitten loppuukin :/