Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kohteleeko teillä mummi samoin kaikkia lastenlapsiaan?

Vierailija
02.05.2005 |

Meillä ei niin tee, vaikka aina väittääkin niin tekevänsä.Pikkusiskon mukula on siellä hoidossa arjet, välillä iltaisin ja viikonloppuisinkin. Olen jo vuoden asunut kauempana ja kysynyt parina yönä hoitoapua, mutta ei ole sopinut, kun oli jo siskolle luvattu. Lapset ovat jo yli 3v. joten ei mitään vauvoja. En, kyllä tajua moista.

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
02.05.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä vähän sama tilanne. mutta muuttui kun tajuttiin että heti jos vaikutti siltä että hoitotarvetta olis niin kysyttiin. nyt on varattu aikaa meidänkin lapsille. harvoin tosin ja usein yli kuukauden päähän, mutta kumminkin.

Vierailija
2/41 |
02.05.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

isä on sairaalassa, huonossa kunnossa ja oltais menty pariksi päiväksi sinne (minä ja 5kk ja 3v), mutta äiti oli sanonut siskolle, että toivottavasti ne eivät tule tänne taas moneksi päiväksi " nuohaamaan" , hän ei jaksa. Vaikka itse olen lapseni pessyt, syöttänyt ja juottanut, aina kun on siellä käyty..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
02.05.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummeli voi viettää kuukausia ees ottamatta meidän perheeseen yhteyttä, mutta tyttären mukulat hakee vaikka taksilla sadan kilometrin päästä.. Asumme noi 20km päästä anopista, mieheni sisko n.100 km. Et näin. Paska ämmä.

Vierailija
4/41 |
02.05.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Meillä ei niin tee, vaikka aina väittääkin niin tekevänsä.Pikkusiskon mukula on siellä hoidossa arjet, välillä iltaisin ja viikonloppuisinkin. Olen jo vuoden asunut kauempana ja kysynyt parina yönä hoitoapua, mutta ei ole sopinut, kun oli jo siskolle luvattu. Lapset ovat jo yli 3v. joten ei mitään vauvoja. En, kyllä tajua moista.

Vierailija
5/41 |
02.05.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi ikävää tommonen. Mun äidille on kans mun siskon lapsi ihan selvästi rakkaampi,kun meidän lapsi,mutta mua ei haittaa - pidän siitä pikkuisesta itsekkin ja oma lapseni on mulle koko maailma. Siskon lapsi on paljon hoidossa mummon luona,meidän ei juuri koskaa,sekin varmaan syy. Mutta jos tarvitsen apua,sitä myös äidiltäni saan,onneksi. Ei voi oikein sinua auttaa mitenkään tässä asiassa - mutta jos yhtään lohduttaa,niin et ole ainoa saman ongelman kanssa. Voimia siis teidän koko perheelle...

Vierailija
6/41 |
02.05.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

äiti hoitaa siskon lapsia ihan viikottain ja useamman kerran. Kun mä olen joskus kysynyt, et voisko tulla sinä tai sinä päivänä hoitaan meidän lapsia, niin äiti vastaa et tulee JOS häntä ei tarvita siskon lapsien hoitajana. eli äiti ei edes ole tiennyt tarvfitaanko häntä siskon luona, vaan jättää sen varauksen, et tulee meille ellei sisko tarvitse.. jep, jep, ei kovin tasapuolista. no en valita. äiti tekee niinkuin tykkää, eikä sen ole pakko hoitaa kenenkään kersoja, mutta ei pitäis mainostaa sitten että kaikki lapsenlapset on yhtä rakkaita kun ne eivät ole.

Vierailija
7/41 |
02.05.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

isän vointi on todella huono. Ja taitaa koko perhe olla vähän sekaisin tästä...jotenkin tuntuu niin pahalle..ja sisko vielä kertoi, että äiti menee hänen lapsensa kanssa lastentapahtumaan grillailemaan.

Vierailija
8/41 |
02.05.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen siskon lapsi on anoppilassa vähintään pari päivää viikossa, oma vanhempi lapseni saa jäädä sinne joskus seuraksi, mutta nuorempaa anoppi ei jaksa ottaa (vaikka tätä siskon lasta hoiti heti vauvasta saakka).

Pienet asiat ärsyttävät: nytkin anoppi antoi minulle mukaan paidan, jonka appi oli ostanut tuolle lastemme serkulle, kun se oli vahingossa liian iso... Eli meidän lapsille jämäpalat :(

Oma äitini taas... Häntä ei kiinnosta ilmeisesti kukaan lapsenlapsistaan; hiukan sellainen " kylmä ihminen" . Halii kyllä kovasti lapsia ja yrittää ainakin esittää tykkäävänsä silloin kun käydään (tai kai tykkääkin), muttei jaksa hoitaa lapsia oikeastaan koskaan koska lapset ovat tosi vilkkaita, ja heihin täytyy siis jaksaa kiinnittää edes vähän huomiota.

Olisi ihanaa, jos olisi sellaiset isovanhemmat jotka oikeasti itse haluaisivat viettää aikaa lastenlastensa kanssa!

Vierailija
9/41 |
02.05.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen siskolla on 2 lasta ja meillä kaksoset.

Jos anoppi ostaa tyttärensä lapsille 20¿ lahjan niin meidän muksut saa 10¿ lahjan.

Tyttären lapset saa pitkin vuotta lahjoja ilman että on merkkipäivä, meidän lapsille ei sellaisia osta.

Sukset, polkupyörät, vaatteet yms. anoppi ostaa tyttären lapsille, nyt ovat ostamassa mikroautoakin. Me ei niitä romuja saada edes käytettynä tyttären lasten jäljiltä. Anopin siskolta saatiin sitten käytettyjä vaatteita.

Vituttaa...

Onneksi oma äitini on toista maata.

Vierailija
10/41 |
02.05.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole vielä viittäkymmentäkään! Harmittaa niin vietävästi, kun muutenkin käydään siellä harvoin ja toisaalta asutaan kaupungissa jossa ei ole muita sukulaisia eikä ystäviä, joten lapsikaan ei saa oikein kontakteja kehenkään. On vielä kyllä alle 1 v.

Vierailija
11/41 |
02.05.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset ovat heillä lähes joka viikonloppu hoidossa ja usein myös pidempiä jaksoja (pari viikkoakin) kerrallaan. miehen sisko on vähän saamaton lastenvaateasioissa ym. niin anoppi ostaa sitten kaikille kolmelle lapselle aina talvivaatteet ja kengät ym. kun kerran ovat heillä hoidossa. samoin kaikki turvaistuimet ja muut isot hankinnat lapsille hoitaa anoppi.

meidän lapsia muistetaan aina välillä kun anopille tulee huono omatunto ja silloin ryntää meille ja yrittää olla niin rakastavaa mummoa kuin ikinä. silloin lupailee vaikka mitä lapsille, että vie heidät uimaan tms. mutta ikinä ei ehdi lupauksiaan lunastaa kun taas tulee kälyn lapset hoitoon. materiaalista hyvää ei meidän lapsille heru, anoppi vaan kehuu kuinka hyvä äiti olen kun aina ostan lapsille kaikki ulkovaatteet itse...

Vierailija
12/41 |
02.05.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun meidän esikoinen sitten joku päivä itse kysyy miksi mummi ostaa serkkupojalle kaikenlaista, mutta ei muista häntä edes syntymäpäivinä, niin mummi saa ihan itse vastata kysymykseen.

Esikoinen on meillä nyt 5v.

Vierailija
13/41 |
02.05.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kälyn mukulat saa kaikkea mahollista ja meidän lapselle tulee joskus jotain.. Aina on kälyn lapsilla joku uus lelu kourassa minkä anoppi osti.. Lellii ne pennut ihan piloille, rasittavia onkin!

Vierailija
14/41 |
02.05.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

etenkin kun lapset alkavat tajuta meiningin. No, eipä sille mitään mahda, täytyy hakea se mummi jostain toisesta läheisestä. Meillä ei edes anoppi ole kiinostunut, kuin " velvollisuudesta" , itsepähän menettävät jotain tosi arvokasta.

Vierailija
15/41 |
02.05.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskoni lapset ovat äidilläni olleet hoidossa kumpainenkin useaan otteeseen, meillä esikoinen (nyt 4 v) ollut kaksi kertaa äidilläni yökylässä, joista toisena kertana oikein soitti, että tulkaa nyt jo pois hakemaan. Sukujuhlissa jää meidän lapsi aina sivuun, kun serkkupoikaa sylitellään. Nuorempi ei ole koskaan ollut äidilläni hoidossa. Hoitoapua ei myöskään saa, vaikka pyytäisi.

Anoppini taas ei pidä lapsista, enkä sinne kyllä siitä syystä hoitoon veisikään. Mutta omapahan on menetyksensä. Olisi kyllä kiva, jos jostain löytyisi varamummo, ihan vain vaikka leikkimään lasten kanssa eikä lapsenvahdiksi.

Vierailija
16/41 |
03.05.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsenlasta.. Meidän isommalle ostelee vaatteita ja ottaa yökylään mutta tätä meidän pienempää ei pyydä koskaan yöksi.

Vierailija
17/41 |
03.05.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta anoppi, vaikka onkin tosi mukava, huomioi kylläkin toisen poikansa lasta enemmän kuin meidän. Tavaraa taitaa tulla saman verran, mutta se muu huomio. Osittain johtuu kai siitä, että anopin mielestä sen lapsen vanhemmat ei osaa sitä hoitaa. Anoppi sen lapsen sit onkin melkein hoitanu ja kasvattanu. Meen muksut on kerran ollu anopilla 5 tuntia hoidossa. Toisaalta hyvä vaan, että sekin lapsi on saanu mummon joka on siitä huolehtinu!

Vierailija
18/41 |
03.05.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollaan nähty viimeksi lokakuussa. Emme aio ottaa yhteyttä, jos ei mummi itse vaivaudu niin tekemään. Eipähän tarvitse enää pahottaa mieltään anoppilassa.

Vierailija
19/41 |
03.05.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin samantyylinen sisko, välit olen laittanut poikki aika vasta, alkoi riittää tuo oma avun saamisen julki tuominen.

Muuten meillä ei isovanhemmat ole vielä oikeen näyttäneet " kynsiään" kun meidän tyttö on kaikille eka lapsenlapsi. Anoppi ja appi tosin ovat saamassa toisen lapsenlapsen syyskuussa, mutta uskon ja toivon ettei tilanne muutu, vaikka heidän oma tyttärensä on nyt lasta saamassa. Siis toivon toki, että kälyn lapsi saa kanssa huomiota mutta että meidän tyttö saa sitä myös jatkossa.

Vierailija
20/41 |
03.05.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehen veljen lapset, jotak asuvat naapurissa, ovat hänen luonaan vakituisesti hoidossa, ja tottakai saavat vähän väliä jotain pientä kaupasta ja tottakai mummonsa seuraa ja huolenpitoa.

me, jotka asutaan kauempana jäädään tästä paitsi. mummo tulee meille kylään n. 1krt vuoteen, koska hänellä oli ennen työt, nyt lasten ja miehensä hoito.(ukki sydäntoipilas).

meidän lapset saavat siis mummon hellää huolenpitoa vain silloin kun pääsemme itse sinne. eivät vielä oikein puhu puhelimessakaan, eikä me osata jotenkin soitellakaan kovin ahkerasti.

lisäksi, koska me vanhempina emme tykkää tavarapaljoudesta, eikä haluta lapsen syövän mitään turhia makeisia jne. ovat nämä " lahjoittamisetkin" eri luokassa. minä jo ilmotinkin, ettei sitten jouluna saa ostaa turhia paketteja vain tasapuolisuuden nimissä.

mutta meillä on sitten oma " lähimummo" tässä meidän lähellä, ja häneltä lapset saavat taas vastaavia asioita kuin serkut kauemman mummon kanssa.

oma mielipiteeni siis on: isovanhemman ei tarvitse ollakaan tasapuolinen vaan sopeuttaa toimintansa sopiviksi eri perheille. lisäksi olen sitä mieltä, että jos on jatkuva hoitosopimus päällä toisen kanssa niin varatkaa mummo ajoissa teille, joilla hän käy vain satunnaisesti. perheellä on silloin aikaa etsiä sijainen mummon tilalle hoitamaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kolme