Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kohteleeko teillä mummi samoin kaikkia lastenlapsiaan?

Vierailija
02.05.2005 |

Meillä ei niin tee, vaikka aina väittääkin niin tekevänsä.Pikkusiskon mukula on siellä hoidossa arjet, välillä iltaisin ja viikonloppuisinkin. Olen jo vuoden asunut kauempana ja kysynyt parina yönä hoitoapua, mutta ei ole sopinut, kun oli jo siskolle luvattu. Lapset ovat jo yli 3v. joten ei mitään vauvoja. En, kyllä tajua moista.

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
03.05.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole kiinnostunut pätkän vertaa kenestäkään, joten mitään apua on turha odottaa.

Vierailija
22/41 |
03.05.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat siellä aina, kaikki viikonloput ja viikollakin iltaisin vielä. Meidän tyttöä ei hoida mielellään vaikka on kuin ihmisenmieli noihin kahteen riiviöön verrattuna. No en kyllä halua, että anoppi kasvattaisi lapseni, joten oikeastaan ihan sama, mutta siiten harmittaa kun oma tyttö tajuaa olevansa eri asemassa kuin serkut

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
03.05.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoa, että siskon ja minun esikoiset ovat yli 3v. Nyt on siunaantunut väkeä enemmänkin,molemmille. Mutta eipä tulisi vielä mieleen laittaa 5kk.n ikäistä hoitoon, kun on tissittelylinjalla. No eipä näille mitään mahda, voipahan sitten sanoa, ettei ole lastaan kellään hoidattanut. Ja otetaan sitten MLL.n hoitaja, kun halutaan leffaan tms.

Vierailija
24/41 |
03.05.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskoni on varmasti saanut enemmän rahaa,koska ei ole töissä vaan opiskelee.Ehkäpä teillä samalla lailla että niille lapsenlapsille tavaraa keiden vanhemmilla ei varaa ostaa...jne.

Vierailija
25/41 |
03.05.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun sattuu aika kiivasluonteinen olemaan(hänkin), täytyypä kysäistä äidiltä...hyvä huomio!

Vierailija
26/41 |
03.05.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän esikoista lellii ja paapoo kuin mitäkin ruhtinasta, pienempää lasta ei juuri huomaakkaan, vaikka toinen kuinka koittaa olla mielinkielin. Todella paha mieli tulee monesti pienemmän takia.

Vierailija
27/41 |
03.05.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä mummolle on meidän esikko selkeesti rakkain, on suorastaan omistushaluinen tytön suhteen. Mieheni ilmoitti mulle, ett tekee kumminkin äidilleen selväksi ett toi peli ei vetele, jos homma alkaa silmiinpistäväksi menemään. Meidän toka lapsi kun tykkää myös mummosta ja kaipaa sen luokse. Ei oo kiva jos tulee sivuutetuksi. Ja sehän on sisarusten kesken hyvä pohja kateudelle koko loppuelämäksi, jos niikseen tulee.

Vierailija
28/41 |
03.05.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli lapsia ensin. Esikoista ja vielä toistakin äitini hoisi. Sitten niitä tuli liikaa. Nykyään hoitaa veljen kahta lasta. En ole ollenkaan kade, aika aikaa kutakin.

Ehkäpä sinun lapsesi ovat ärsyttäviä ja rasittavia niin ettei mummu jaksa niitten kanssa? Minun ainakin ovat, levottomia ja vaativia. Ja niitä on tosiaankin liikaa äidilleni (4 kpl). minulle taas ei ole mitään hyötyä siitä jos yksi tai kaksi otetaan hoitoon mutta muut jätetään.

Vierailija
29/41 |
03.05.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

" ajanvarauksella" , joten en viitsi enää edes kysyä. Epätasa-arvoa löytyy myös mm. synttäreiden huomioimisesta. Eipä tilanteelle oikein mitään itse voi. Harmittaa vaan, että jossain vaiheessa lapsemme tulee huomaamaan olevansa kakkosluokan lapsenlapsi.

Vierailija
30/41 |
03.05.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen saa lähes kaiken, mitä tajuaa pyytää. Toiselle jää rippeet. Esim. jotain omia koruja ja mun vanhoja koruja, joita jäänyt äidilleni on lahjoittanut esikoiselle. Saan aina olla pitämässä toisen puolia, että hänkin jotain saisi. Kun esikoinen syntyi mummi talletti hänelle tilille 1000mk, toinen syntyi euroaikaan ja sai 100euroa... Esikoinen sai syntyessään lautassetin ja kastelahjaksi yhden koriste-esineen. Toinen sai lautassetin ristiäislahjaksi, ei muuta. Kerran äitini myös ihmetteli ääneen, kun katsoin kaupassa pienempiä vaatteita, että nuohan ovat esikoiselle liian pieniä... sanoin, että ehkä toinenkin voi joskus saada uusia eikä kulkea aina esikoisen vanhoissa! Kylään pyytää myös useammin isompaa. En tiedä, missä vaiheessa lapset tämän huomaavat... esikoisen epäilen jo vähän huomanneen ja käyttävän tilannetta hyväkseen.

Vierailija
31/41 |
03.05.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitan, kun teillä ei ollut vielä lapsia. Entä miehenne? Entä sisarenne? Oletteko olleet auttavaisia ja äitinne huomioon ottavia, kotona asuessanne? Entä miehenne? Tuli vaan mieleen kun keskustelin yhden äidin kanssa. Hän oli sitä mieltä että hänen tyttöjen lapsia hän kyllä hoitaa. Mutta poikien ei. Hän perusteli sen sillä että tytöt ovat auttaneet häntä niin paljon. Että hän on velvollinen myös niitä auttamaan. Mutta pojista ei ole ollut mitään apua.

Vierailija
32/41 |
09.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja muuta osakseen. Meillä sikäli harmillinen tilanne, että omat isot lapset jo huomaavat epätasa-arvon, eivätkä enää mene mielellään mummolaan. Mummoparka ei tajua mitään, sama suosikkikuvio toistui miehen lapsuudessa.

Jouluna en haluaisi mummolaan mennäkään, kun pelkään, että lapset huomaa suosimisen ja pahoittaa mielensä.

Vierailija
33/41 |
03.05.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anopin ei tarvi kuin sormia napsauttaa niin siellä ollaan... Viis omista suunnitemista, kun anoppi päättää, että aika pudottaa lumet katolta tms.

Vierailija:

Tarkoitan, kun teillä ei ollut vielä lapsia. Entä miehenne? Entä sisarenne? Oletteko olleet auttavaisia ja äitinne huomioon ottavia, kotona asuessanne? Entä miehenne? Tuli vaan mieleen kun keskustelin yhden äidin kanssa. Hän oli sitä mieltä että hänen tyttöjen lapsia hän kyllä hoitaa. Mutta poikien ei. Hän perusteli sen sillä että tytöt ovat auttaneet häntä niin paljon. Että hän on velvollinen myös niitä auttamaan. Mutta pojista ei ole ollut mitään apua.

Vierailija
34/41 |
03.05.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi ja appi palvoo meidän lapsia ja aina kun on kaikki serkukset paikalla ihastellaan ja halutaan hoitaa vain meidän lapsia. Ja mua raivostuttaa itseäni tuo todella. Ei oo kiva kun esikoinen tämän kohta itsekkin tajuaa ja luulee olevansa ylempänä muita. grrr!

Vierailija
35/41 |
04.05.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

näköjään muillakin samoja ongelmia...on se hullua? meillä taas tilanne, että olen riitautunut vähän anopin kanssa ja nyt siltä on hävinnyt viimeisetkin halut olla yhteydessä meidän lapsiin.

Huomaatteko että kaikilla vie voiton joko oman siskon lapset tai miehen siskon??? eli onhan se toisaalta järkeenkäypää...mummot ehkä osaa pitää enemmän oman tyttärensä lapsia " ominaan" kun poikansa?? pojat kun ei niitä ole synnyttäny yms.? voisko olla syynä?

mut silti en ymmärrä. mistähän sellasen vara-mummon sais??? eiks sellasia ole oikeasti? meillä on muutenkin huono turvaverkko ja ei paljoa lohduta että mummokin syrjii..

Vierailija
36/41 |
04.05.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime aikoina olen itse havainnut siskoani kohdeltavan ihan eri luokan tyttärenä kuin itseäni. Sekö syynä, että hän on pyöräyttänyt vanhemmillemme lapsenlapsen? Sisarellani tulee olla kaikki se materiaalinen hyvä, jonka minä kustannan itse itselleni, vaikka onkin tytävieroksuva hoitovapaalainen. Eli pappa betalar. Eikä kyseessä todellakaan ole mikään muutaman tuhannen euron satsaus siskoplikkaan.. Myös henkisellä puolella näkyy tämä sama epätasa-arvo.

Vierailija
37/41 |
04.05.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

" ärsyttävämpiä" , kuin siskonkaan...kuinka voisivat ollakaan? Meillä sisko ei vain ole vielä henkisesti kasvanut aikuiseksi ja itsenäistynyt. Miehensä, kun lähtee työreissulle, jolla on yötä pois, niin systeri menee yöksi vanhemilleni, eli ei ole ollut yhtään yötä yksin kotona ja ikää on 25! Muutenkaan ei pidä yhtään kuria lapsillaan, miten voisikaan, kun on itse saanut ns.vapaan kasvatuksen.

Vierailija
38/41 |
04.05.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsenlapsia on kymmenen. Ei mummi ehdi eikä jaksakaan hoitaa kaikkia yhtä paljon. Se on ihan ymmärrettävääkin, jos yhtään yrittää asettua mummin asemaan. Vanhimman tyttären lapset tulivat ensin, joten tytär on oppinut, että hänen lapsiaan ehtii aina hoitaa. Vanhin veli asuu kauempana, joten he saavat ajoittain intensiivisempää huomiota. Nuorempi veli asuu mummin naapurissa, joten hänen lapsiaan näkee ja hoitaa päivittäin. Minun lapseni ovat nuorimpia, ja heille ei sitten aikaa jääkään. Mutta miten voisinkaan vaatia äidiltäni vielä jotain noiden muiden jälkeen! Olenkin sanonut, että onneksi minulla on innokas anoppi auttamaan. Ja äidilläni käymme säännöllisesti kylässä, ettei vieraannu lapsistani.

Näin homma toimii, kun ei vaivauduta olemaan sisaruskateellisia.

Vierailija
39/41 |
04.05.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvä ihminen.Jos nimität sisaruskateudeksi sitä, että toinen käyttää häikäilemättä mummin kiltteyttä hyväkseen, niin siitä vain. Nyt on kyse siitä, että eipä omaan mieleeni tulisi hoidattaa lapsiani äidillä, joka on jo lapsensa aikuiseksi hoitanut ja on silloin tällöin työelämässäkin mukana. Siskolle ei vaan saa sanottua, kun on vanhempiaan päsmäröinyt koko pienen ikänsä. No, ei se maankaato asia ole...menee se näinkin.

Vierailija
40/41 |
04.05.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kohtele äitini minua, eikä lastani samalla tavoin kuin siskoa ja hänen lastaan.. Kaikessa on sisko etusijalla! Toisaalta ymmärrän, enkä ole katkera. Siskon raskaus oli aikoinaan teiniraskaus ja tukea tarvitsi paljon. Nyt tosin jo aikuinen ja lapsikin iso ja hyvin pärjäisivät vähemmälläkin avulla. Meillä taas vauva.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän yksi