Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

G: Kuinka monella täällä on aatelisia suvussa?

Vierailija
05.06.2010 |

Oletko itse aatelinen?

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
05.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummoni mummon äiti oli puhdas aatelinen. Hänestä taakse päin oikein mielenkiintoinen sotilassuku.

Vierailija
42/57 |
05.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummoni mummon äiti oli puhdas aatelinen. Hänestä taakse päin oikein mielenkiintoinen sotilassuku.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
05.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
44/57 |
05.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suvussa on aatelisia, läheisin joskus 1700-luvulla säädystään pudonnut esiäitini. Sukututkimusta on tehty 1300-luvulle, siitä tuttuja nimiä vilahtelee mm. Kaari Utrion kirjoissa.

Hulvattomia muuten nuo Venäjän tsaarin verenvuototautiset ja muut jälkeläiset...

Vierailija
45/57 |
05.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukuun naituna ihan nykypäivän aatelinen. Me muut emme ole.

Vierailija
46/57 |
05.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme Svinhufvudin sukua, mutta emme itse aatelisia. Kuninkaallisia löytyy 1200-luvulta aina 900-luvulle Norjasta, Ruotsista ja Tanskasta ja muistaakseni jokunen Ranskasta ja Puolasta

Vierailija
47/57 |
05.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2013 klo 22:04"]

Suvussa on aatelisia, läheisin joskus 1700-luvulla säädystään pudonnut esiäitini. Sukututkimusta on tehty 1300-luvulle, siitä tuttuja nimiä vilahtelee mm. Kaari Utrion kirjoissa.

Hulvattomia muuten nuo Venäjän tsaarin verenvuototautiset ja muut jälkeläiset...

[/quote]

Me ollaan sitten sukua...

Vierailija
48/57 |
05.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, mutta vaan rälssisukua.

Vierailija
49/57 |
06.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aatelissukuun syntyminen ei siis ole sen syntyneen ansio, vaan näin on vain tapahtunut. No, mie oon syntyny kuninkaalliseen sukuun ja oon kuninkaallista perheväkeä. Iskä omistaa aivan tolkuttomat maa- ja metsäalueet ja karjaakin valtavasti. En voi ylpeillä, mutta näin on. Ai kuka kunkku? Ei oo Ruotsin eikä sinne päinkään ... on tuolla Taivaassa, ja kohta miekii oon niissä saleissa Iskän luona! Mut täällä mä synnyin ritarin lapseks, Mannerheim-ristiin ritarin, ja tää ritarikin on ton saman Kuninkaan laps, eli on mulla aika sekava suku ...

"Mutta te olette valittu suku, kuninkaallinen papisto, yhä heimo, omaisuuskansa..."  "te olette pyhää kansaa ja Jumalan perheväkeä...." ja Jeesus on kuninkaiden Kuningas!

Vierailija
50/57 |
06.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole ihan aatelisia suvussa, mutta Risto Rytin kanssa on samoja esi-isiä. Ryti siis oli isoisoisän serkku tai pikkuserkku tms. Melkein kaikki Huittisissa syntyneet löytävät varmaan samoja henkilöitä sukupuustaan, kun tarpeeksi kauaksi mennään.

Vierailija
51/57 |
06.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole aatelisia löytynyt meidän suvusta. Pelkkiä torppareita ja käsityöläisiä on toistaiseksi tullut vastaan. Yksi avioton piian poika siellä oli, kuka mahtaa olla isä.

Vierailija
52/57 |
06.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen Kaarle VIII:n jäkeläinen 17. polvessa, hänen alapuolellaan sukupuussa on Ruotsin ja nykyisen etelänaapurin aatelisia 1800-luvulle asti.

Tosin olen myös sukua Jaakko Ilkalle (siinä missä veriviholliselleen Klaus Flemingille) :) Nimessä ei ole mitään erikoista, mutta isoisoäiti käyttäytyi vielä eläessään säätynsä mukaisesti  (juu, oli varakkuutta ja palvelijoita muille jakaa).

Vierailija
53/57 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rälssiä löytyy, mutta kaikki menee naislinjassa. Esimerkiksi Jakob Kurki, Olof Tavast ja Filpus Jönssön till Storby ovat esi-isiäni. Ainakin Esping-suvussa minulla on aatelisia esivanhempia, mutta sekin naislinjassa. Aatelisnainen ilmeisesti nainut aatelittoman papin. Lisäksi löytyy yksi esi-isä, jonka veli on aateloitu (Turun linnan vouti).  Monet aateliset on kaukaisia serkkuja.

Harmi kun aatelisarvot eivät periytyneet naisten kautta, vaikka tutkimusten mukaan älykkyys periytyy äidin puolelta. :D

Eiköhän me kaikki olla Kaarle Suuren jälkeläisiä, joten aatelisia on kaikilla ainakin tosi kaukaisina serkkuina.

Vierailija
54/57 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, löytyi aatelinen esi-isä 1700-luvulta ja olen jälkeläinen suoraan alenevassa polvessa. Mutta naislinjassa, josta syystä tästä ei ollut vanhemmillanikaan aavistusta ennen kuin yksi sukulainen innostui sukututkimuksesta.

Vierailija
55/57 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naislinjassa löytyy yhtä vanhaa alunperin balttilaista aatellissukua ja isäni puolelta löytyy 1800-luvulla akateemisin meriitin aateloitua sukua. Telkkarissakin sen suvun vesoja välillä vilahtaa. En ole itse aatelinen.

Vierailija
56/57 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummoni on Tawasteja. 

Vierailija
57/57 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni oli vanhaa aatelissukua, ensimmäiset Suomeen tulleet 1600- luvulls olivat von liitteellä mutta jossain vaiheessa pudonnut nimestä pois. Sukuhaara heikentynyt, poikamme ovat ainoat nimeä kantavat.

Muita samannimisiä samaa sukua, eri haaraa kyllä suomessa on