Olemme perhe, jota ei koskaan kutsuta kylään :-(
Kasvaako lapsistamme epäsosiaalisia erakkoja joilla ei ole mitään tietoa sosiaalisesta kanssakäymisestä?
Kutsumme kyllä meille silloin tällöin lapsiperheitä kylään ja silloin kaikki menee hienosti. Mutta vastakutsuja meille ei vain esitetä.
Kommentit (35)
Lapsiperheitä enimmäkseen. Ja osaan/pystyn kyllä ihan kevyesti kysymään tuttavaperheen äidiltä, että olis kiva nähdä, tavattaisiinko seuraavan kerran teillä?
Käymme toki kummilapsiemme synttäreillä ja me kutsumme lapsiemme kummit synttäreiille meille. Mutta eipä juuri muita kyläilyjä harrasteta.
Kunhan lapset (3) kasvavat, niin sitten voidaan harkita. Jos kutsuttujen perheessa on lapsia, niin ei siitä seurustelusta kyllä tule yhtään mitään. Niin se vaan on.
mutta sen pari kertaa kun olemme olleet jossain, niin ihan normaalisti lapsemme ovat aina käyttäytyneet, toki ovat vielä todella pieniä, 4-ja 2-vuotiaita.
ap
ovatko jättäneet lelujaan tai papereita jonnekin..Oletteko olleet yötä? Koko perhekö on ollut?
...koska meillä on 1 lapsi (vauva) eikä oikein mitään "tekemistä" pikkulapsille :( ja sen kerran kun on lapsiperheitä ollut, tuntuu että ne lapset sotkee joka paikan. Tarkoitan sillä että meillä on aika tylsä koti ja sen tähden lapset penkoo tyyliin vaatekaapit yms jotta löytis jotain mielenkiintoista. Mun mielestä on käytännöllisempää jos me mennään kylään lapsiperheeseen jossa niillä on omat lelut joilla leikkiä.
On niin paljon helpompi mennä itse kylään...
tarjoiluja syömässä ja viihtymässä heidän siivotussa kodissaan ilman että itse tarjoat toisille koskaan samaa?
On niin paljon helpompi mennä itse kylään...
koska meitä on liian paljon, ei mahduta kenenkään pöytään ja kalliiksikin kävisi...
Olen pohtinut että miksei meille kukaan ole tulossa ikinä kylään,vaikka itse vierailen..Tässä hoksasin että olen se itsensäkutsuja tyyppi joka ei oo ymmärtäny että vieraita pitää kutsua..Oppia ikä kaikki ja tästälähin alan kutsumaan meille vieraita!!(=
ja se johtuu siitä, että meidän vanhimmat lapset on ylivilkkaita ja nuorimmat niin pieniä, yhteensä siis viisi.
Me pidetään juhlia koko ajan ja kutsutaan ystäviä meille.
Meillä käy vieraita ja me käymme kylästelemässä. Meillä on kaksi lasta 5- ja 7-vuotiaat. Mä itse kyllä tykkään enemmän siitä, että tullaan meille. Minusta se on helpompaa lastenkin kannalta. Meillä on tilaa ja mahtuu enempikin porukkaa. On helppo olla lapsillakin, kun on taatusti tekemistä :)
olenkohan mä jotenkin juntti kun en koskaan kutsu ystäviä kylään. Ei sillä etteikö haluttaisi ihmisten tulevan. Mä vaan olen olettanut että ystävät ymmärtää että ovat AINA tervetulleita meille ilman virallista kutsua. Senkun tarttuvat puhelimeen ja kysyvät ollaanko tunnin päästä kotona jos tulisivat.
Tarjoilut voivat olla pelkkää kahvia, maitoa ja lastenkeksejä jos kovin lyhyellä varoitusajalla tulevat, mutta pitääkö sitä ystäville tarjoilut ollakaan kuin presidentin valtiovierailulla.
ihmiset enää jaksa kutsua ketään kylään. Naiset ressaa, että pitäis siivota ja olla siistiä ja leipoa jne. Eikä ihmiset enää jaksa seurustellakaan toistensa kanssa. Harvat enää jaksaa kutsua muita kylään, paitsi jos kyse ei ole illanistujaisista alkoholin merkeissä.
Eikä ihmiset enää edes jaksa tulla kyläilemään, vaikka kutsuttaisiin. Tulee selityksiä rankasta työviikosta, väsymyksestä ja siitä, kuinka ei viitsi lähteä "kun keskiviikko on meillä aina saunailta". :P Onneksi on vähinsä muitakin kuin me, jotka tykkäävät kyläillä, ja nähdään puolin ja toisin toistemme luona. Harmi vaan, kun joitain kavereita ja sukulaisia ei nähdä kuin kerran vuodessa, kun ovat aina niin kiireisiä, laiskoja, väsyneitä jne...
ja luulen että meidän piireissä kyläillään toistemme luona paljon. Joka viikonloppu joko itse olemme kylässä tai joku/jotku tulee meille.
Mä en ainakaan yhtään laita pahaksi jos vieraat kutsuvat itsensä kylään. Ihan kiva kun käy vieraita. Kutsumme myös itseämme kylään.
Joskus saatan päivisin käydä lasten kanssa kylässä tai vastavuoroisesti joku tulla tänne.
Mä en nyt lukenut koko ketjua mutta kutsutko ap itse kavereita ja tuttavia useinkin kylään?
tosin olenkin yh, eli johtuisko siitä? en halua mennä pällistelemään muiden "normaalia" perhettä, eikä minua myöskään kutsuta mihinkään, syytä en tiedä. olen ihan MUUTEN normaali 3-kymppinen työssäkäyvä nainen ja lapsetkin ovat kivoja, jo koululaisia tosin.