Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis miten lihavia lapset oikein on?

Vierailija
05.06.2010 |

Tuli postista h&M:n farkkusortsit pojalle. Niissä on adjustable waist ja oikein lukee "fit shorts".

Meillä poika on 126 cm ja painaa 26 kg. Eikä ole mikään kukkakeppi, vaan aika lihaksikas ja urheilullinen 6-vuotias.

HOusut eivät likikään pysy poikamme päällä vaan parin juoksuaskeleen jälkeen putoavat nilkkoihin. Millaisille pullille nuo vaatteet on oikein suunniteltu?

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
05.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitempi onkin varsinainen kukkakeppi...Me joudutaan kans aina kursimaan vyötäröt kuminauhalla tiukalle. Sellaset housut, jossa ei ole kiristysmahdollisuutta ei pysy jalassa vöillä tms.

Vierailija
2/30 |
05.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nytkin pojalle (120cm) pituudesta mahtuu vielä Reiman pv-housut 110cm, mutta vyötärökuminauhat vedettiin taas tiukalle, sinne olis mahtunu melkein toinen poika sisään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
05.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

HM:n valikoimissa kaikki farkut taitavat olla mallia "pilli". Niihin ei kyllä pyöreyttä mahdu vähäisessäkään määrin.

Vierailija
4/30 |
05.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on säädettävä, eli kaupan tangossa se on säädön YLÄRAJOILLA. Normaalisäätöä varten pitää kiristää kuminauhaa ja laittaa se nappiin.

Terveisin 5-vuotiaan (115 cm 21 kg) äiti

Vierailija
5/30 |
05.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

muissa oli reikäkuminauha&nappi-systeemi ja ne kun veti tosi kapeaksi, niin hyvin istuivat. Näissä farkkusortseissa taas oli joustava kuminauhavyötärö, jota ei oikeasti voinut säätää millään konstilla pienemmäksi. Ratkoin kuminauhan esiin, mutta se oli ommeltu kiinni kankaaseen. Eli sitä ei siis päässyt edes vetämään solmulla kireämmälle.

Se tässä juuri ihmetyttikin, että miksi väittävät, että voi säätää, kun ei kerran voi.

-ap

Vierailija
6/30 |
05.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

170cm housuja. että kaikki ei ole samasta laihasta muotista.

Vierailija
7/30 |
05.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 7v3kk poika joka harrastaa useamman kerran viikossa jalkapalloa (siksi reidessä ja pepussa lihasmassaa) ja mitat ovat 129cm/27,5kg.

Pysyvät päällä, tosin ovat "löysiä".

Vierailija
8/30 |
05.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

170cm housuja. että kaikki ei ole samasta laihasta muotista.

Tiedä kyllä, että toiset on syntyneet tikuiksi ja toiset pyöristyy helpommin. Minun lapseni ovat laihaa mallia. Mutta miksi antaa lapsen lihoa? On tosi helppoa antaa lapselle vain terveellistä ruokaa ja sopiva määrä. Mielestäni on vanhempien vika, jos lapsi läskistyy. Paksuja helposti kiusataan, eikä mielestäni kannata ehdoin tahdoin tehdä lapsesta koulukiusattua.

Enkä nyt tarkoita esim. sairauden takia ylipainoisia lapsia.

Oli vähän aiheen vierestä, mutta silti...

Vierailija
9/30 |
05.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

taistellut ylipainoa vastaan koko aikuisikäni, nyt 180cm/86kg. koko sukuni on isoa ja paksua. toinen lapseni on saanut isänsä geenit ja on hoikka ja lihaksikas, tämä toinen vaan lihoo, todellakin sillä terveellisellä kotiruualla. emme syö sipsejä, hampurilaisia, limuja emmekä muutakaan kauhistusta, kerran vkossa karkkipvä.

mutta poika on mikä on. yritän kokoajan laihduttaa, vihanneksia, ei lisää ruokaa jne, mutta en voi pitää 7vee lasta nälässä.

Vierailija
10/30 |
05.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsi on laiha, ja joudun säätämään housut yleensä tosi kireälle. Meinaatko, että niissä ostamissasi ei ole tarpeeksi säätövaraa? Et taida vain osata.

Vierailija
11/30 |
05.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

taistellut ylipainoa vastaan koko aikuisikäni, nyt 180cm/86kg. koko sukuni on isoa ja paksua. toinen lapseni on saanut isänsä geenit ja on hoikka ja lihaksikas, tämä toinen vaan lihoo, todellakin sillä terveellisellä kotiruualla. emme syö sipsejä, hampurilaisia, limuja emmekä muutakaan kauhistusta, kerran vkossa karkkipvä. mutta poika on mikä on. yritän kokoajan laihduttaa, vihanneksia, ei lisää ruokaa jne, mutta en voi pitää 7vee lasta nälässä.

Nää on just näitä ihmisiä kun ei vaan voi myösntää että kun syö enemmän kuin kuluttaa, niin lihoo. Selitellään olemusta ties millä geeneillä ja aineenvaihdunnalla. Ja kyllä, olen itse läski mutta tiedän mistä se läski on tullut ja millä se lähtee.

Vierailija
12/30 |
05.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nappi&reikäkuminauhasysteemi on tuttu ja toimiva. Mutta näissä pöksyissä ei ole mitään oikeaa säätösysteemiä :-). Ilmeisesti "fit" tulee siitä että vyötärö joustaa isommaksi ja paljon. Mutta kun se kumppari, jota ei siis saa kireämmälle on ihan venymättömänä liian iso.

Housujen koko 128 cm ja vyötärön ympärys tiukimmillaan 66 cm. Eikö ole aika iso ympärys?

-AP

Vierailija
13/30 |
05.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

juuri selitin, että toinen lapsi on läski ja toinen ei, miksiköhän se toinen ei ole ja toinen on? samaa ruokaa syövät ja yhtäpaljon.

geeneillä on todellakin vaikutusta. meidän suku on vaan isoa,minä 180cm, sisko 182 cm, veli 197cm, isä 197cm, jotkut paksuja ja jotkut vähemmän, esim itse sauvakävelen 4-5 kertaa viikossa 1,5 tuntia, enkä ole läski. iso kylläkin, mutten läski.

Vierailija
14/30 |
05.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

taistellut ylipainoa vastaan koko aikuisikäni, nyt 180cm/86kg. koko sukuni on isoa ja paksua. toinen lapseni on saanut isänsä geenit ja on hoikka ja lihaksikas, tämä toinen vaan lihoo, todellakin sillä terveellisellä kotiruualla. emme syö sipsejä, hampurilaisia, limuja emmekä muutakaan kauhistusta, kerran vkossa karkkipvä. mutta poika on mikä on. yritän kokoajan laihduttaa, vihanneksia, ei lisää ruokaa jne, mutta en voi pitää 7vee lasta nälässä.

Nää on just näitä ihmisiä kun ei vaan voi myösntää että kun syö enemmän kuin kuluttaa, niin lihoo. Selitellään olemusta ties millä geeneillä ja aineenvaihdunnalla. Ja kyllä, olen itse läski mutta tiedän mistä se läski on tullut ja millä se lähtee.

Olet itsekin lihava ja syynä on liika ruoka ja liian vähäinen kulutus. Turha on selitellä geeneillä, ei se niistä ole kiinni. Vähennä kalorien määrää ja lisää niiden kulutusta. Kun kulutat enemmän kuin syöt niin laihdut.

Vierailija
15/30 |
05.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nappi&reikäkuminauhasysteemi on tuttu ja toimiva. Mutta näissä pöksyissä ei ole mitään oikeaa säätösysteemiä :-). Ilmeisesti "fit" tulee siitä että vyötärö joustaa isommaksi ja paljon. Mutta kun se kumppari, jota ei siis saa kireämmälle on ihan venymättömänä liian iso.

Housujen koko 128 cm ja vyötärön ympärys tiukimmillaan 66 cm. Eikö ole aika iso ympärys?

-AP

Vierailija
16/30 |
05.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

juuri selitin, että toinen lapsi on läski ja toinen ei, miksiköhän se toinen ei ole ja toinen on? samaa ruokaa syövät ja yhtäpaljon. geeneillä on todellakin vaikutusta. meidän suku on vaan isoa,minä 180cm, sisko 182 cm, veli 197cm, isä 197cm, jotkut paksuja ja jotkut vähemmän, esim itse sauvakävelen 4-5 kertaa viikossa 1,5 tuntia, enkä ole läski. iso kylläkin, mutten läski.

se nyt toki tulee geeneistä, paksuus ei. Siis se että on ylimääräistä läskiä, se ei tule geeneissä. Hoikka lapsesi varmasti kuluttaa sitten enemmän jos kerran syö tasan saman verran ja samaa kuin toinen(mitä en oikein usko).

Vierailija
17/30 |
05.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nappi&reikäkuminauhasysteemi on tuttu ja toimiva. Mutta näissä pöksyissä ei ole mitään oikeaa säätösysteemiä :-). Ilmeisesti "fit" tulee siitä että vyötärö joustaa isommaksi ja paljon. Mutta kun se kumppari, jota ei siis saa kireämmälle on ihan venymättömänä liian iso. Housujen koko 128 cm ja vyötärön ympärys tiukimmillaan 66 cm. Eikö ole aika iso ympärys? -AP

niin tuli mieleen että miksi olet ostanut lapsellesi lihaville tarkoitetut housut...? Sitähän nuo sädettävyyden mainostamiset yleensä tarkoittavat.

Vierailija
18/30 |
05.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole edellinen vastaaja, mutta vähän kolahti. Minulla on kaksi lasta, toinen on ollut välillä ylipainoinen (nyt normaalipainossa, mutta siellä ylärajoilla) ja toinen aina nollakäyrällä. Tämän vanhemman lapsen kanssa saa aina olla hirveän tarkkana syömisten suhteen, vahtia lautasmallin käyttöä ja usein rajoitan myös annoskokoa. Nuorempi syö reippaasti kaikenlaista ruokaa kuten vanhempikin, mutta tietää tarpeensa, eli ei syö määrättömästi. Tämä vanhempi taas söisi ihan älytömän paljon jos antaisi. Silloin kun hän oli päiväkodissa, pyysin, että hoitajat eivät antaisi hänen ottaa kuin yhden kerran lisää ruokaa...

Joten vaikuttaa ne geenit välillisesti ainakin. Olen tytön kanssa jutellut (nyt 9 v), että hänellä on selvästi sellainen ominaisuus, että hänellä on "liikaa nälkä", eli hän ei aina voi syödä niin paljon kuin haluaisi. Ja vaikka se ei ole kivaa, sille ei oikein voi mitään, vaan syömiset pitää suhteuttaa kulutukseen. Jos liikkuu paljon, voi syödä enemmän.

Olen myös kertonut tytölle, mitä kivoja ja hyödyllisiä ominaisuuksia hän on saanut, esim. nuorempaan sisarukseen tai joihinkin muihin lapsiin verrattuna: täydellinen purenta (sisaruksella edessä mittavat oikomiset), matikkapäätä löytyy, ihana paksu ja kaunis tukka, nuottikorvaa jne.

Vierailija
19/30 |
05.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

adjustable waist tarkoittaa nimenomaan säädettävää vyötäröä, ei mitään pelkkää kuminauhaa. Siellä on jossain vyötärönauhan alla kolo, josta sen kuminauhan saa näkyviin ja sitä kiristettyä.

Vierailija
20/30 |
05.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiedän itse mitä syön ja kuinka paljon liikun. jotkut ihmiset nyt vaan ovat isompia ja skrodempia kuin toiset ja me kuulutaan tohon isojen sukuun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kaksi