Siis miten lihavia lapset oikein on?
Tuli postista h&M:n farkkusortsit pojalle. Niissä on adjustable waist ja oikein lukee "fit shorts".
Meillä poika on 126 cm ja painaa 26 kg. Eikä ole mikään kukkakeppi, vaan aika lihaksikas ja urheilullinen 6-vuotias.
HOusut eivät likikään pysy poikamme päällä vaan parin juoksuaskeleen jälkeen putoavat nilkkoihin. Millaisille pullille nuo vaatteet on oikein suunniteltu?
Kommentit (30)
adjustable waist tarkoittaa nimenomaan säädettävää vyötäröä, ei mitään pelkkää kuminauhaa. Siellä on jossain vyötärönauhan alla kolo, josta sen kuminauhan saa näkyviin ja sitä kiristettyä.
mä ajattelin, että toi tarjoittaa näitten housujen kohdalla ikään kuin itsestään "säätyvää".
Mutta ei näistä pöksysitä mitään säätöä löydy! Kuminauha on ommeltu kiinni joka kohdasta. Ja housuista todellakin irrotin lapun, jossa luki adjustable waist. Höh!
Ja nyt kun katoin h&M:n sivuilta, niin näissä housuissa pitäisi olla myös vetoketjusepalus ja painonappi. Ihan on umpeen ommeltu sepalus ja kiinteä nappi. Silti ehdottomasti samat housut kuin kuvan pojalla. en vaan jaksa palauttaa näin pientä ja halpaa ostosta, vaikka varmaan pitäisi.
Ja siis oikasti 66 cm vyötärö pienimmillään!
nappi&reikäkuminauhasysteemi on tuttu ja toimiva. Mutta näissä pöksyissä ei ole mitään oikeaa säätösysteemiä :-). Ilmeisesti "fit" tulee siitä että vyötärö joustaa isommaksi ja paljon. Mutta kun se kumppari, jota ei siis saa kireämmälle on ihan venymättömänä liian iso. Housujen koko 128 cm ja vyötärön ympärys tiukimmillaan 66 cm. Eikö ole aika iso ympärys? -AP
niin tuli mieleen että miksi olet ostanut lapsellesi lihaville tarkoitetut housut...? Sitähän nuo sädettävyyden mainostamiset yleensä tarkoittavat.
ei kyllä ole mikään paksu, vaan ihana rimpula.
http://shop.hm.com/fi/shoppingwindow?dept=BARN_LIPO_NED_SHO&shoptype=S
En saanut kuvaa liitettyä (enkä ilmeisesti oikein linkkiäkään). Kyseessä siis housut numero 98-4492. Pojalla vaalea pitkä tukka ja hihaton paita, jossa punainen formula-auto. Hinta 9,95. Ei ole mielestäni pullukka, onko sinusta?
ap
Meillä lapsi (tyttö) vasta 2,5v mutta silti on vaikeuksia. Pituus 95cm mutta paino vain 12,2kg. Ei mikään laiheliini kukkakeppi mutta hoikka kuitenkin. Kun löytyy housut jotka ovat tarpeeksi pitkät niin leveyttä niissä on aivan liikaa oli sitten kiristysnappivaihtoehtoja tai ei.
Olen itse huomannut että parhaat housuvaatteet saan ostettua ulkomaisista nettikaupoista. Esim. ranskalaiset vaatteet ovat hyvin hoikille lapsille.
"-Väestötasolla 60 - 70 prosenttia painoindeksin vaihtelusta selittyy geneettisillä eroilla, sanoo väestötieteen yliopistonlehtori, dosentti Karri Silventoinen Helsingin yliopistosta.
-Nämä tulokset osoittavat, että liikunta on erittäin tärkeä osa painonhallintaa niillä, joilla on lihavuuteen altistava geeniperimä. Jos altistavaa perimää ei ole, painon pitäminen kurissa onnistuu vähäisemmälläkin liikunnalla, Silventoinen sanoo."
http://www.iltalehti.fi/laihdutus/2009091510251253_lh.shtml
Jos on geenit sellaiset että lihoo helposti niin saa todella liikkua paljon vaikka söisikin vain vähän. Moni lihava syö paljon tervellisemmin kuin laiha.
Naisten ylipaino on geeneissä
http://yle.fi/uutiset/terveys_ja_hyvinvointi/2009/02/naisten_ylipaino_o…
Lihavuus on geeneissä
http://www.mediuutiset.fi/uutisarkisto/article127245.ece
Prisma: Kuka lihoo, kuka ei?
http://tv1.yle.fi/juttuarkisto/tiede-ja-oppiminen/prisma-kuka-lihoo-kuk…
Lihavuutta aiheuttava geeni aktivoituu jo lapsuusaikana
http://yle.fi/uutiset/terveys_ja_hyvinvointi/2009/10/lihavuutta_aiheutt…
Lue erityisesti kohta "Lasten ja nuorten lihomista on hankala hallita, jos heillä on ylipainoon liittyvä FTO-geeni"
Ikävää että lihavia lapsia ja heidän vanhempiaan aina vain syyllistetään vaikka moni näistä lapsista
- syö vähemmän ja terveellisemmin kuin moni normaalipainoinen/laiha
- liikkuu enemmän
Moni hoikka/normaalipainoinen syö herkkuja joka päivää ja istuu sohvalla TV:tä katsellen ja samaan aikaan lihava on lenkillä kun on ensin syönyt salaattiateriansa.
terkuin se yhden lihavan ja yhden normaalin lapsen melko normaali äiti, joka todellakin liikkuu 6-7,5 tuntia joka viikko ja syö terveellisesti. mutta kun nää laiheliinit ei sitä ymmärrä, kaikki on itsestä kiinni. toki on, mutta jos syödään terveellistä ruokaa ja liikutaan ja kuitenkin lihotaan niin kaikkemme teemme.
Teille, joilla on täydellinen vastaus kuinka saada lihava lapsi hoikaksi, minulla on yksi kysymys. Miten helvetissä vahdin 11 vuotiaan syömistä kun olen itse töissä ja vaikka kotona ei ole mitään herkkuja tai moskaruokaa, niin entäpä kaverin luona? Tuon ikäiset käyvät paljon kavereilla kylässä ja mistä mä tiedän mitä ne siellä syö? Vanhemmat ovat töissä sielläkin päivisin. Ai niin joo, munhan täytyy alkaa määräämään noin 12 perheen kauppaostoksia- tietty. Valitettava tosiasia on, että lapseni alkoi lihoa merkittävästi mentyään kouluun ja syynä on juuri tämä iltapäivänapostelu. Kun äkkäsimme tämän, siivosimme omat kaapit kaikesta lihottavasta ruuasta, hunajaakin oli joskus imetty puoli pulloa makeannälkään...mutta tietääkseni miten lapsi syö, minun täytyisi kävellä hänen perässään jokaikinen hetki ja tuon ikäiset osaavat kyllä ne naminsa hankkia...
Teille, joilla on täydellinen vastaus kuinka saada lihava lapsi hoikaksi, minulla on yksi kysymys. Miten helvetissä vahdin 11 vuotiaan syömistä kun olen itse töissä ja vaikka kotona ei ole mitään herkkuja tai moskaruokaa, niin entäpä kaverin luona? Tuon ikäiset käyvät paljon kavereilla kylässä ja mistä mä tiedän mitä ne siellä syö? Vanhemmat ovat töissä sielläkin päivisin. Ai niin joo, munhan täytyy alkaa määräämään noin 12 perheen kauppaostoksia- tietty. Valitettava tosiasia on, että lapseni alkoi lihoa merkittävästi mentyään kouluun ja syynä on juuri tämä iltapäivänapostelu. Kun äkkäsimme tämän, siivosimme omat kaapit kaikesta lihottavasta ruuasta, hunajaakin oli joskus imetty puoli pulloa makeannälkään...mutta tietääkseni miten lapsi syö, minun täytyisi kävellä hänen perässään jokaikinen hetki ja tuon ikäiset osaavat kyllä ne naminsa hankkia...
sanoa, ettei lapsen saa antaa lihoa, jos omilla lapsilla ei ole mitään paino-ongelmia. Lapsen pitäminen nälässä on hermoja raastavaa. Lihomaan taipuvaista lasta pitää estää syömästä jatkuvasti, tosi asiassa hänen ei saa antaa koskaan syödä yhtä paljon kuin muiden, koska hän lihoo samoista annoksista mistä muut eivät liho. Lihavuuteen taipuvainen lapsi pärjää paljon vähemmällä ruoalla kuin muut. Näin se vain on.
110cm ja 16kg.
Legginseistä joudutaan ottamaan normaalia pienempää kokoa että päällä pysyvät. Silti vyötärö liian löysä.
olen ostanut nimenomaan laihalle lapselle noita säädettävällä vyötäröllä olevia. Ne kun on ainoita housuja, joissa vyötärön saa tarpeeksi kireälle.