No, mitä ne teidän alakoululaisten lasten opet saa huomenna lahjaksi teiltä?
Kommentit (23)
pullon Fresitaa ja 18€:n kukka-asetelman. Jouluna Törleysin punaista kuohuviiniä ja 20€:n lahjakortin Stockmannin juustotiskille (tai johonkin muuhun kohteeseen, koska voihan sen muuhunkin siellä käyttää).
t: Itsekin alakoulun ope
loput luokkatoimikunnan tilillä olevat rahat Pentikin lahjakorttiin. Joku vajaa 200€ taisi olla. Lisäksi kortti jossa on jokaisen oppilaan toivotus opelle. Opettaja jää äitiyslomalle ja muutenkin luokka hajoaa.
Siis miksi teillä on semmonen ajatus et pitää antaa lahja??
Meillä tyttö vie ruusun ja kortin,ja mun mielestä ei todellakaan tartte opettajaa ruveta lahjoon...eiköhä se saa lahjoja omilta sukulaisiltaan synttäreillä ja muissa juhlissa.Se on hei opettajan työtä toi suun lapsen opettaminen....se saa siitä jo palkkaa,miksi viel vanhempien pitää ostaa kauheita lahjoja???
Siis miksi teillä on semmonen ajatus et pitää antaa lahja??
Meillä tyttö vie ruusun ja kortin,ja mun mielestä ei todellakaan tartte opettajaa ruveta lahjoon...eiköhä se saa lahjoja omilta sukulaisiltaan synttäreillä ja muissa juhlissa.Se on hei opettajan työtä toi suun lapsen opettaminen....se saa siitä jo palkkaa,miksi viel vanhempien pitää ostaa kauheita lahjoja???
sellaisen ison sydämenmallisen suklaakuivakakun. Kakku tietenkin kuorrutettu sulalla suklaalla, koristettu suklaarouheella + Omar-toffeesta tehdyillä liljoilla, jotka vielä olen itse maalannut.
On suoraan sanoen todella upean näköisiä - ja makukin on erinomaisen hyvä, sillä tällä samalla ohjeella olen leiponut mm. koulun myjäisiin ja kahden oppilaan äiti on soittanut perään ja kyselyt reseptiä kakun ostettuaan :) (kun käyttää voita ja oikeaa suklaata, ei voikaan tulla pahaa :D)
Mun motto on, että lahjaksi jotain sellaista, jonka saa "käytettyä"; heittäköön roskiin, antakoon jollekin tai syököön. Ei ole kuitenkaan kiusana kaapin perällä.
Yksi lapsistani on teettänyt opettajallaan aika paljon töitä, mutta silti jaksaa olla koko ajan ammatillinen, rohkaiseva ja kannustava. Siksi mä vien mielelläni lahjan. Opettaja on sen ansainnut. Palkkaakin hän toki saa, mutta mä haluan antaa jotain henkilökohtaisesti kiitokseksi. Opettajan työ on raskasta ja vastuullista. Lasten elämään varsinkin alakoulun ope voi tehdä suuren vaikutuksen. Sen vuoksi opelle paketti jouluna ja kevätjuhlassa!
eli saan noin 400e kuukaudessa. opettaja saa melkein 3000e/kk ja 3,5kk palkallista lomaa, eikä heillä ole edes työaikaa (siis 8h/päivää) eli MIKSI lahjoisin häntä???
tosin oon ihan varma, että ei täällä maalla opet saa mitään 200 euron lahjakortteja...
no minä annan ruusupuskan ja kortin koska ope on nähnyt ylimääräistä vaivaa pari kertaakin vuoden aikana meidän takia, ja hoitanut tilanteet todella hienosti. haluan siitä kiittää. jos ei olis ollu mitään erikoista, en olis vieny mitään.
retkeilyvälineitä. Molempien opettajat harrastaa retkeilyä. Kovasti olivat tykänneet. Tuli viesti perään. Eihän se mikään velvollisuus olekaan ostaa opettajalle mitään, mutta mun mielestä vaan on kiva muistaa. Kun lapset kuitenkin siellä viettää aikaa niin paljon. Mutta kukin tyylillään!
Minusta pefletissä ja saippuassa ei ole mitään mautonta. Itse ostin tyttären eskariopelle pentikistä kauniisti pakatun pesukintaan ja saippuan.
Minusta olisi todella noloa olla viemättä mitään. Ja noloa lapselle. Meille kyse ei ole lahjomisesta, vaan lapselle tärkeän ihmisen muistamisesta.
Minusta myös jonkun muun mainitsema periaate siitä, että lahjan pitää olla helposti kulutettavaa on hyvä. Järkyttävää, että ihmiset ostavat kaikenmaailman mukeja, saunatuoksuja ym. krääsää jotka opettaja-parka myy kuukauden päästä kirppiksellä jos ei ole muuta ottajaa näille löytänyt.
Ja miksi heitä pitää noin kalleilla lahjoilla edes lahjoa? Eikö riitä, että muistaa esim. kortilla tai vaikka itsepoimitulla kukkakimpulla?
Okei. Meillä ei ole kouluikäisiä lapsia, mutta iltapäiväkerhon tädille askartelin tytön kanssa värillisistä papereista kannellisen rasian. Kannen sisäpuolelle liimattiin paperi, johon tyttö oli piirtänyt kesäisen kuvan ja itse kirjoitin siihen kesätoivotukset. Laatikkoon tuli vielä värillistä silkkipaperia joka kätki sisäänsä erilaisia kuivattuja hedelmiä, pähkinöitä, jogurttikuorrutteisia yms. ko. alan pikku-liikkeestä hommattuja herkkuja.
Minusta pefletissä ja saippuassa ei ole mitään mautonta. Itse ostin tyttären eskariopelle pentikistä kauniisti pakatun pesukintaan ja saippuan.
Lahjakortti on 200e mutta luokkakin iso.