lapsen epilepsia
onko millaisin oirein alkanut? meidän tytöllä epäillään epilepsiaa ja tutkimuksiin ollaan menossa.lueskelin niin epilepsiaakin on monenlaista.meillä lyhyitä poissaolokohtauksia.
Kommentit (33)
vaadin tutkimuksia ja selvitän lääkityksen mahdollisuutta.jotakin häikkää oli viime aivokäyrässä ja nyt kun olen tarkemmin tyttöä seurannut niin on välillä sellainen poissaoleva.ja tosiaan meilläkin viittomia käytetään,että ei ole kehitys ihan kohdillaan.kiitos kaikille,kun kerroitte epilepsiasta käytännössä.palailen asiaan,kun tietoa tulee.kyllähän se totuus kuitenkin taitaa olla se,että epilepsiaksi jossakin vaiheessa muuttuu,ellei jo ole.oireet ja muutokset käyrässä jo siitä varoittelevat.t:ap
Kun lapsella on poissaolokohtaus, niin reagoiko jos häntä tönäsee?
joka alkoi juuri poissaolokohtauksina. Poissaolokohtaujksen aikana lapsi ei reagoinut mihinkään ulkoisiin ärsykkeisiin. Oli ikään kuin jossain muualla vaikka oli tajuissaan. Meillä nuo kesti puolesta minuutista pariin minuuttiin.
Tavallisessa eeg:ssä ei näkynyt mitään, Pidemmässä video-eegssä tuli yksi kohtaus, jonka aikana näkyi muutokset aivosähkökäyrässä. Diagnoosina oli imeväisiän hyvänlaatuinen epilepsia. Pysyi hyvin kurissa lääkityksellä. Lapsi söi lääkkeitä pari vuotta. Nyt ollut jo kolme vuotta ilman lääkitystä kohtauksettomana. Lapsi on siis nyt 5,5v.
Jos lapsi saa poissaolokohtauksia niin kannattaa ehdottomasti tutkia.
kokeillut liikutella poissaolokohtauksen (tai mikä tila liene)aikana sormia tai käsiä ikäänkuin tökkien kohti silmiä,niin ei silmät värähdäkään.kun tönäsen tai kosken muuten lasta niin siihen kyllä reagoi.nämä kestävät hyvin lyhyen aikaa,muutamia sekunteja.lapsi tuijottaa vain eteenpäin,ikäänkuin miettisi jotakin.en muuten olisi huolissano,mutta kun siinä eeg:ssä oli häikkää.lääkärin mielestä ei kuitenkaan vielä hälyyttävää.tai sitten eivät minua vielä pelottele etukäteen.mutta kuitenkin haluavat nyt tutkia enemmän ja hyvä niin.T:ap
vielä,että on niiiin lohduttavaa lukea teidän kirjoituksia onnistuneesta epilepsian hoidosta: ).olin valtavan peloissani kuultuani sanan epilepsia,että huh huh!onneksi hoidot purevat.vielä en halua ajatella ,että lapsellammme se on,mutta pakko kuitenkin varautua pahimpaan.tytöllä muutakin häikkää kehityksessä ja siksi nyt alkavat tutkimaan mistä johtuu.t:ap
Moi taas, kirjoittamasi häikkä kehityksessä voi johtua nimenomaan epilepsiasta. Mutta kuten joku jo kirjoittikin, kun se saadaan kuriin, useimmiten kehitys rullaa eteenpäin.
Meillä kävi näin, lapsi nyt 5v, aikoinaan paljon viivettä kehityksessä mutta nyt tilanne hyvä.
Noin poissaolokohtaukset kuulostaa siltä että voisi olla epilepsia.. vaadi sekä lyhyt eeg että uni eeg kun pääsette. Kannattaa olla sitkeä ja soitella kutsun perään. Jaksamista!
se lyhyt eeg on? meillä lapsi nukahti ja nukkui viime kerralla noin vartin tutkimuksessa.saapi nähdä miten meidän lapsen kehityksen käy,kun ikää jo 4,vaikka kohta lääkityksen saisikin.kiitos kannustuksesta: ).jaksamisia myös teille kaikille epileptikoiden äideille!t:ap
mä olen ajatellut meidän lapsen kohdalla taas sikapiikin vaikutusta aivosähkökäyrässä näkyviin "piikkeihin". Sen takia asiaa miettynyt, kun edellisellä kerralla käyrä oli täysin kunnossa.
Näiden kahden käyrän välillä ei kovin kauan väliä ole, mutta sikapiikki annettu välissä. Kukaanhan ei tähän sairaalassa reagoi, kun kyseessä viiveinen lapsi. Jos olisi ns normaali lapsi, tiedä sitten. Etenkin nyt kun on lukenut epilepsian pahenemisista joillakin lapsilla heti piikin jälkeen, niin kyllä laittaa miettimään. T:ap
Meillä tosiaan syntyi 18pv ihana tyttö vauva joka on nyt erikoisia kohtauksien vuoksi teho osastolla..epäillään vauva iän epilepsia muttei ole mistään vielä mitään löytänyt vahvistamaan tämä epäilys..hän saa antibiotit viruksia vastaan ja on 2x otettu näyteet selkäytimestä..erittäin raskasta aika meillä..ja vaikea joulu kun ei ole pieni kanssamme!
Tase
sikapiikkiä, joten en yhdistä siihen.
Enkä myöskään yhdistä mihinkään muuhunkaan rokotukseen.
Me ollaan siis käyty epilepsia tutkimuksissa, juuri viime vkolla oltiin uudessa uni eegssa, se ihan normaali.
Pään ja aivojen magneettikuvaus tulossa keväällä, kun on tullut uusia oireita kuvioihin.
Saatiin ensiapuun lääkkeet, ei kyllä olla tarvittu, onneksi.
t. 3v pojan äiti
Mielenkiintoinen uusi lääkitys epilepsiaan: http://www.upworthy.com/think-marijuana-is-for-stoners-meet-a-6-year-old-girl-who-might-just-disagree-with-you-on-that?g=2&c=reccon1
Tuossa videossa puhutaan mullistavasta hoitotavasta kannabiksen avulla jolla 6 vuotias pääsi lähes kokonaan eroon kohtauksistaan, eikä muita lääkityksiä enää tarvittu.
Hei,
me eletään nyt ensimmäisiä päiviä tätä pelkoa. Kohtauksia tuli kolme pneumokokkirokotteen (Synflorix) ja PTD-rokotteen antamisen jälkeen.
Suljettuja ryhmiä yritän etsiä myös.
Taika
epilepsia, jossa oireina vain lyhyet poissaolokohtaukset. Nämä näkyivät heti tutkimuksissa, kun sinne tajuttiin mennä... Varmaan puoli vuotta minä noin 10-vuotiaana kuvittelin, että pikkuveli haluaa vain ärsyttää eikä kuuntele minua... Vanhemmillakaan ei raksuttanut.
Lääkkeet auttoivat niinkin hyvin, että nyt aikamiehenä veljeni ei enää syö lääkkeitä lainkaan, ei ole syönyt 10 vuoteen eikä ole oireitakaan ollut!