Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Herpeksen tarttuvuudesta muualle ihoon tai lapsiin?

Vierailija
04.06.2010 |

Näin tässä nyt kävi, ja olen saanut herpeksen alapäähäni vakituisessa suhteessa. Mies väittää ettei ole ollut kenenkään muun kanssa, ja toivon että puhuu totta. Olemme seurustelleet vajaan vuoden. Joskin luin että herpes voi olla oireettomana pitkiäkin aikoja.

Pelkään lasteni puolesta. Oletteko havainneet että herpes voisi tarttua lapseen esim märistä pyyhkeistä, wc-pöntöstä tai vastaavista paikoista?

Olen imenyt tietoa netistä. Jotkut sanoo ettei sukupuoliherpes tartu muuta kuin sukupuolikontaktissa. Toiset taas sanoo että voisi tarttua muutenkin. Tulen oikeasti kohta hulluksi koko asian kanssa.

Itse vielä nyt kuvittelen että minua kutittaa ja kuumottaa koko ajan joka paikkaan. Huomasin päässäni vielä jonkun näpyn joka kutittaa. Toisella tyttärelläkin on pari näppyä jalassa. No, niihin on erittäin luonnolinen selitys: itikka. Olen kuitenkin aivan hysteerinen tartunnan kanssa nyt.

Onko kellään siis sukupuoliherpes tarttunut muualle ihoon tai toisiin ihmisiin ilman sukupuolikontaktia?

Onkohan näitä muitakin yllättäviä sukupuolitauteja olemassa, jotka saattavat näkyä vasta vuosien kuluttua?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. papilloomaviruksen aiheuttama kondylooma.

Vierailija
2/7 |
06.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huuliherpes tarttuu alapäähän todella herkästi ja oirehtii siis aivan samalla tavalla.

Mä sain herpeksen alapäähän ekalta poikaystävältäni suuseksissä, yhtä ainutta yhdyntää ei ollut, olin neitsyt vielä.

Herpes elää limakalvoilla, äärimmäise harvinaista että esiintyisi jossain muualla (ihossa).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
06.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ollut suuseksiä. Onneksi olivat tosiaan itikanpuremia! Ainakin kadonneet jo, eivätkä kutittaneet. Itse kyllä vielä hysteerinen käsienpesun ja desinfioinnin kanssa. Huh mikä tauti!

ap

Vierailija
4/7 |
22.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukupuoliherpestä ja huuliherpestä ei enää nykypäivänä eroteta toisistaan. Sitä ihan tavallista huuliherpestä voi myös olla genitaalialueella ja nykyisin paljon onkin. Tartunnan on voinut saada jo lapsena ja oireet ilmaantuvat syystä tai toisesta vasta aikuisiällä. Oireet voi laukaista aurinko, stressi, kuukautiset...mikä asia vain.

Lääkärissä käynti kannattaa mielenrauhan saamiseksi ja samalla saa lääkkeitä oireiden lievittämiseen. Turha panikoida, ei tässä mistään maailman lopusta kuitenkaan kyse ole! Vaikka inhottava ja ärsyttävä virus onkin niin hyvin hoidettavissa kuitenkin. Ja lääkäritkin painottavat ettei tartunnassa tai viruksen saamisessa ole kyse mistään pettämisestä...se vaan tulee, jos on tullakseen.

Vierailija
5/7 |
22.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

herpes simplex viruksia (HSV) on usempaa sorttia, netistä varmaan löytyy tietoa helposti.

Tarttuttava herpes on rakkula vaiheessa, rakkulan neste sisältää viruksia ja sitä kautta virus pystyy leviämään ja elämään yleensäkin.. Ilmeisesti herpes uinuu välillä ja rakkuloita ei ole. Silloin et tartuta ketään.

Esim sektioon mennään aina jos äidillä on aktiivinen herpes alapäässä, ei ole hyväksi vastasyntyneelle, herpes aikaansaa mm. aivokalvontulehduksen vauvalle mikä on vakavampi juttu...

Faktoja saat parhaiten lääkäreiltä, esim sukupuolitautien klinikalta tai infektiolääkäriltä..

Vierailija
6/7 |
02.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huuliherpes tarttuu alapäähän todella herkästi ja oirehtii siis aivan samalla tavalla.

Mä sain herpeksen alapäähän ekalta poikaystävältäni suuseksissä, yhtä ainutta yhdyntää ei ollut, olin neitsyt vielä.

Herpes elää limakalvoilla, äärimmäise harvinaista että esiintyisi jossain muualla (ihossa).

Tosiaan esiintyminen iholla on harvinaista, mutta toki mahdollista. Itselläni on sekä huuli- että genitaaliherpes... raskausaikana kuitenkin tuli rakkuloita alaselkään. Lääkärin mukaan johtui vain hormonaalisista muutoksista, mutta siitä lähtien herpes on uusinut selässäni n. 3 kk:n välein.

Vierailija
7/7 |
02.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

saat tarkempia vastauksia