35-vuotias, tunnetko itsesi jo keski-ikäiseksi?
Itseni on vielä mahdotonta mieltää kuuluvani keski-ikäisiin, täytin juuri 35. Pidän tätä ikävaihetta sen sijaan välivaiheena kohti keski-ikää, joka alkaa joskus 40+...
Kommentit (24)
aika meni niin äkkiä...plaah. No, mutta tämän faktan kanssa elettävä. Olen 36v ja ikä alkaa tuntumaan kropassa kuitenkin.
Olen huomattavasti kypsempi monessa suhteessa kuin 10 vuotta sitten , jolloin olin oikeasti vielä ihan kakara. Tosin en minä sitä silloin tiennyt! : D
Elmähän on vasta alussa tässä iässä, on vielä paljon koettavaa ja nähtävää. Pieni vauvakin tuossa vieressä tuhisee ja kaksi isompaa leikkivät leikkihuoneessa.
Aion vielä opiskella, kiivetä Kilimanjarolle, purjetia Atlantin yli kumpaankin suuntaan, kasvattaa lapsia ainakin seuraavat 17 vuotta ja töissäkin pitäisi ehtiä käymään jossain välissä...
Ei se musta ole mikään kauhea asia, nimitys vaan tietyn ikäisille ihmisille. Vanhimmat lapseni on jo teinejä, joten pakkohan munkin jo on olla keski-iässä :)
Ulkonäkönikin on jotain 30-40 väliltä. Olen huomannut, että riippuu esim väsymyksen asteesta miten vanhalta näytän. Väsyneenä 20-vuotiaana näytin väsyneeltä 20-vuotiaalta. Nut väsymys tuo naamaan 10v lisää...
T: 35v
Tapasin juuri erään 50-vuotiaan, joka sanoi ettei tunne itseään yhtään viisikymppiseksi.
Onko kyse siitä, että ihmisten mielissä keski-ikäinen tarkoittaa ikäloppua, fyysisesti ja psyykkisesti vanhaa? Vaikuttaako ajatteluumme menneet vuosikymmenet ja -sadat, jolloin 40-50 v. oli oikeastikin jo aika vanha?
Nykyään asiat ovat toisin ja elinikä pidentynyt. Toimintakykyisyyden aika elämässä on pidentynyt huomattavasti. Ikä on vain numeropari, eikä ole mitään pakkoja elää tai käyttäytyä tietyllä lailla vain sillä perusteella, mitä nämä numerot sattuvat olemaan. Jos terveyttä riittää, niin sen kuin laitetaan tuulemaan. :)
t. 36-vuotias, jolle on ihan sama onko keski-ikäinen vai ei