Miten usein imuroitte ja pesette lattiat? Entä miten usein pyyhitte pölyt ja vaihdatte lakanat?
Meillä siivotaan yleensä torstaisin siis imuroidaan ja pestään lattiat ja siivotaan myöskin vessa ja sitten perjantaina tai viikonlopulla pyyhitään pölyt. Lakanat vaihdetaan joka toinen viikko, pyyhkeet vaihdetaan viikottain. Lisäksi maanantaina tai tiistaina imuroin koko kämpän, mutta tuollon en pese.
Minulle/meille on kuitenkin monet sanoneet, että ei heillä läheskään noin usein siivota. Mietin siis, että onko tuo todellakin usein, minä olen pitänyt ihan normaalina.
Kommentit (25)
meillä imuroidaan 5-7 kertaa viikossa,lakanat vaihdan varmaan 2 tai 3 viikon välein tai tarpeen mukaan.Pölyjä pyyhitään harvemmin,ehkä 2 kuukauden välein
Imurointi pari kertaa viikossa meilläkin. Keittiön lattia useammin, tai pelkkä lakaisu ainakin päivittäin.
Lattiat pestään yleensä kerran kahdessa viikossa, toki keittiön lattiaa viikoittain, tai parikin kertaa viikossa. Matot tampataan kerran kuussa. Pölyt kerran viikkoon tai kahteen, riippuu vähän.
Vessan pesu viikoittain. Samalla pyyhkeet vaihtuu.
Lakanoiden vaihto 2-3 viikon välein.
Mielestäni en usein siivoa, koko ajan tietysti jotain pientä, ettei kaaos pääse ylivoimaiseksi. Silti meillä yleensä on siistiä. Ja vieraita jos tulee, kämpän siistimiseen ei mene koskaan 5-10 min. enempää. Tosin meillä on pieni asunto.
lattian pesu viikottain, lakanat vaihdetaan kun tuntuu siltä että nyt olis tarvetta, ei minään tiettynä päivänä.
Olemme muuttaneet 250 neliön taloon ja tuntuu, että siivottavaa olisi koko ajan. Aiemmin kerran viikossa imurointi riitti ja lattioita pesin tosi harvoin. Nyt siis lattiat pesen kerran viikossa, imuroin yläkerran vähintään kaksi kertaa viikossa ja pesen yläkerran vessan vähintään kerran viikossa. Lakanat vaihdan lapsille 1-2 viikon välein ja aikuisille 2-3 viikon välein. Pyyhkeet vaihdan aina vessan pesun yhteydessä. Aina silti on pölyä nurkissa ja tavarat hujan hajan. Keittiön imuroin rikkaimurilla ihan päivittäin ja silti siellä on kamala kaaos murusia lattialla... Nyt kun olen äitiyslomalla, ehdin vielä tehdä jotain mutta pelottaa, kun palaan töihin ja mies jää isäkuukaudeksi kotiin. Kun ei tuo meidän äijä todellakaan siivoa, ei kuulemma sotku edes häiritse... Ihan tosissani mietin jo siivoojan palkkaamista esim. kerran kuukaudeksi, että olisi se kunnon siivous tehty ainakin silloin...
Siivotaan joskus torstai-lauantai-akselilla koko koti, eli pyyhitään pölyt, viedään pienet matot ulos, imuroidaan ja pyyhitään kostealla lattiat. Ja tietty pestään vessat. Eli kerran viikossa tämä.
Lisäksi imuroin pari muuta kertaa, tai pikemminkin ehkä 4 krt viikossa, mutta en koko taloa perusteellisesti vaan silleen missä roskia näkyy. Meillä on kani, eli niitä roskia tulee! Vessa tulee yleensä pestyä kevyesti toisenkin kerran viikossa ja käsipyyhkeet vaihdettua. Lakanat vaihdan siivouksen yhteydessä joka toinen viikko, tyynynliinat joka viikko.
imuroidaan yleensä 2 krt viikko ja pestään lattiat kerran viikossa. Lakanat vaihdetaan kun siltä tuntuu, oisko just ehkä kerran kahdessa viikossa, ja pölyjä pyyhitään aina kun niitä silmiin sattuu.
Koiran ja varsinkin keväisen karvanlähdön takia voisi useemminkin siivota...
Torstaisin on siivouspäivä. Imuroin, pesen lattiat, vessan ja kylppärin, vaihdan pyyhkeet ja lakanat, pyyhin pölyt. Nämä siis kerran viikossa. Lisäksi imuroin vielä toisen kerran viikon aikana, järjestelen toki päivittäin sekä siivoan keittiötä.
siivooja imuroi ja pesee lattiat viikottain. Ja pesee vessan ja pyyhkii pölyt. Jos hän ei jostain syystä tule, niin sitten tulee kahden viikon tauko. Silloin ehkä imuroin jossain välissä itse ja pesen vessan, mutta en muuta.
Lakanat vaihdan 3-4 viikon välein. Tyynyliinat useammin.
Pyyhkeet vaihdan joka vessan pesun yhteydessä, eli kerran viikossa.
jos jaksetaan, pölyt pyyhitään pari kertaa vuodessa, lattioita ei olla vielä kertaakaan pesty, on tässä asuttu pian 5v. Lakanat vaihdetaan noin kerran kuussa, pyyhkeet kerran viikossa.
imurointi 2-3 kertaa päivässä lattian pesu viikottain, lakanat vaihdetaan kun tuntuu siltä että nyt olis tarvetta, ei minään tiettynä päivänä.
Hiekkaa, muruja, kissanpuruja (puupelletti), kissankarvoja, paperisilppua (lapset ja kissa repii paperia). Meillä ei ole ikinä lattiat siistit. Ärsyttää koska näyttää siltä ettei meillä imuroitaisi juuri koskaan.
imurointi 2-3 kertaa päivässä lattian pesu viikottain, lakanat vaihdetaan kun tuntuu siltä että nyt olis tarvetta, ei minään tiettynä päivänä.
lauantaisin vaihdetaan lakanat, pyykkiä pestään lauantaina ja keskiviikkona ja pyrin siihen että viimeistään seuraavana päivänä kaikki vaatteet ovat omilla paikoillaan. Tuntuu että joka kerta on joku reikä jossain, nappi irti jne, joten nykyään kun pyykit ovat kuivat, käyn vaatteet läpi, vähänkin rikkinäiset laitan sivuun ja korjaan ne mahd pian.
Imurointi on myös lauantaisin, tosin 75 neliötä ei kauaa kestä.
Roskat vien ulos joka toinen pv kiitos pienien pussien ja bion. Keittiö on siisti viim 30 min ruokailun jälkeen ja vessat pestään myös lauantaisin.
Nyt alkaa tuottaa tulosta tänä huuto.netissä myyminen. Tavaraa on huomattavasti vähemmän ja koti pysyy siistimpänä. Nyt vielä noi talvivaatteet kun saan kellariin vietyä, no, pääsiäisen jälkeen kun pääsiäiskoristeetkin menee. Kevätvaatteet ovat jo käytössä, tulee eteiseenkin kunnolla tilaa.
Meillä siivotaan yleensä torstaisin siis imuroidaan ja pestään lattiat ja siivotaan myöskin vessa ja sitten perjantaina tai viikonlopulla pyyhitään pölyt. Lakanat vaihdetaan joka toinen viikko, pyyhkeet vaihdetaan viikottain. Lisäksi maanantaina tai tiistaina imuroin koko kämpän, mutta tuollon en pese. Minulle/meille on kuitenkin monet sanoneet, että ei heillä läheskään noin usein siivota. Mietin siis, että onko tuo todellakin usein, minä olen pitänyt ihan normaalina.
Ja minustakin tuo on ihan normaalia
Elämä pitäisi organisoida toisin. Majoittaa se kissa kylppäriin. Poistaa paperit lasten ja kissojen ulottuvilta. Ennenkaikkea vahtia, että lapset syövät vain ja ainoastaan ruokapöydässä.
Tuolla elämäntyylillä saat itsellesi ainoastaan mt-ongelmia.
Hiekkaa, muruja, kissanpuruja (puupelletti), kissankarvoja, paperisilppua (lapset ja kissa repii paperia). Meillä ei ole ikinä lattiat siistit. Ärsyttää koska näyttää siltä ettei meillä imuroitaisi juuri koskaan.
Siihen kuuluu imurointi ja pölyjen pyyhintä sekä vessojen siivous.
Lattiat pestään 2-3 viikon välein, keittiön lattia joskus siinä välissäkin. Keittiön lattian roskia tulee satunnaisesti lakaistuakin, jos ei muualta ole tarvetta imuroida. Keittiön ja eteisen matot käytetään pihalla (puistellaan) n. kerran kuussa. Makuuhuoneiden ja olohuoneen vain suursiivousten yhteydessä.
Tuulikaapin mattoa puistellaan pari kertaa viikossa.
Lakanat vaihdetaan kahden viikon välein, samoin kasvopyyhkeet. Käsipyyhkeet viikoittain, kylpypyyhkeet vähintään kahden viikon välein, mutta jo aiemmin "kun siltä tuntuu".
Ei lemmikkejä.
Torstaisin on siivouspäivä. Imuroin, pesen lattiat, vessan ja kylppärin, vaihdan pyyhkeet ja lakanat, pyyhin pölyt. Nämä siis kerran viikossa.
En millään ehtisi työpäivän jälkeen tälläistä siivousta...
Maa, jossa asun on arabimaa ja taalla kylla on aivan yleinen kaytanto, etta lattiat pyyhitaan, joka paiva. Asuntomme on n. 200 neliota, joten tyota riittaa, lisaksi 2 parveketta.
Vuodevaatteet vaihdetaan 2 viikon valein, koska ne eivat likaannu helposti, silla kulttuuriin kuuluu peseytyminen useasti. Pyyhkeet vaihdetaan, tarpeen mukaan, parin paivan valein.
Minulla ei ole talla hetkella palvelijaa, lapsi kay puolipaiva paivakodissa ja itse pyoritan pienta maahantuontifirmaa. Siivoushommat teen heti aamulla, kun lapsi ja mies ovat lahteneet.
Eli siivous on meillä asia, josta ei oteta stressiä, se tehdään kun alkaa olemaan muruja tai hiekkaa lattialla. Ennemmin nautitaan elämästä ja käydään eri paikoissa.
riippuu paljon siitä onko yhtään inspiraatiota siivota.
Minäkin olen töissä tai no kotona päivät (olen pph), mutta työt loppuu siinä 18.00 paikkeilla. Ainoa, jonka yleensä teen hoitolasten ollessa on mattojen ulos vienti, tämä sillon kun nukkuvat päikkäreitä. Mutta muut teen töiden jälkeen.
ap
Torstaisin on siivouspäivä. Imuroin, pesen lattiat, vessan ja kylppärin, vaihdan pyyhkeet ja lakanat, pyyhin pölyt. Nämä siis kerran viikossa.
En millään ehtisi työpäivän jälkeen tälläistä siivousta...
Lattiat pesen 1 krt/vko-1krt/2vko. Eipä tulisi mieleenikään pestä useammin paitsi jos joku tulee kylään.
Pölyjä ja sormenjälkiä pyyhitään näkyvimmiltä paikoilta kun silmiin osuu ja rätti tulee haettua. Minusta meillä on ihan kohtuullisen siistiä. Ja me olemme tähän asti ihan huipputerveitä olleet pienet lapset mukaanlukien. kop kop.