Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tyttökullat-sarjasta. Olivatko esiintyjät mielestäsi keski-ikäisiä vai "mummoja"?

Vierailija
04.06.2010 |

Tuntui vähän oudolta kun luin wikipediasta että sarja "kertoo kolmesta temperamenttisesta keski-ikäisestä ja yhdestä kahdeksankymppisestä naisesta Miamissa. Sarjaa kuvattiin Yhdysvalloissa vuosina 1985–1992."

Itse kun mielestäni nuo kaikki oli "eläkeikäisiä", korkeintaan "Blanche" menisi keski-ikäisestä.

Yltääkö keski-ikä jo 70 vuoteen?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siina Rose, Blanche ja Sophie pitivat jotain hotellia. Dorothy tais menna ex-miehensa kanssa naimisiin ja muutti pois.

Vierailija
22/33 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jo harmaat hiukset oli tapana peittää värein, ainakin jos oli vielä työikäinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

.....oli kaikilla ns. aikuisilla tosiaan just toi tukka: http://babyrific.files.wordpress.com/2008/01/goldengirls.jpg

Vierailija
24/33 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten kyllä on pukeutumistyylit yms. muuttuneet nuorekkaammiksi. Katselin tässä juuri vanhoja valokuvia, joissa muutamat 30+ -ikäiset sukulaisnaiset olivat kukkamekoissaan ja permiksissään ihan nykypäivän kuusikymppisen oloisia. Itse mielsin Tyttökullat noin viisikymppisiksi ja Dorothyn äidin noin 80-vuotiaaksi. Oli muuten aivan huippusarja!

Vierailija
25/33 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nauttii yhdysvalloissa ilmeisesti aikamoista kulttisuosiota. Hänet haluttiin juuri saturday night liveen ja saa jatkuvasti kutsuja talkshow -ohjelmiin.

Vierailija
26/33 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dorothyn esittäjä oli syntynyt 1922

ja hänen äitinsä (Sophian) esittäjä 1923

Eli äiti oli nuorempi kuin tytär!

Vierailija
27/33 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten kyllä on pukeutumistyylit yms. muuttuneet nuorekkaammiksi. Katselin tässä juuri vanhoja valokuvia, joissa muutamat 30+ -ikäiset sukulaisnaiset olivat kukkamekoissaan ja permiksissään ihan nykypäivän kuusikymppisen oloisia. Itse mielsin Tyttökullat noin viisikymppisiksi ja Dorothyn äidin noin 80-vuotiaaksi. Oli muuten aivan huippusarja!

On totta. Muistan itsenikin osalta, kun 18 juuri täytettyäni piti pukeutua juurikin tuohon "laatikkojakkuun" ja joskus sen seurana vielä hamekin, ja sit ravintolaan... Ugh. Tukka piti olla tupeerattuna ja meikkiä hurjasti. Nykyään on rennompaa ja tosiaan nuoret saa enemmän näyttää nuorilta; ei ole niin kiire siihen aikuismuottiin kuten mun varhaisnuoruudessa oli tapana. Mun nelikymppisillä tutuilla oli aivan eläkeläistyyli tosiaan nykymittapuun mukaan myös tuolloin.

Vierailija
28/33 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

keski-ikäisiä, ei todellakaan vanhuksia.

Vierailija
29/33 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dorothyn esittäjä oli syntynyt 1922

ja hänen äitinsä (Sophian) esittäjä 1923

Eli äiti oli nuorempi kuin tytär!

Jännä toi, ei olis uskonu ennenku kans jokunen vuosi sitten luin jostain. Oli sillä Estellellä kyllä NIIN supermummomainen stailaus, että! Siviilissähän se oli toisen näköinen, nuorekkaampi kuin sarjassa.

Vierailija
30/33 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

....Eikös sillä Dorothyllä ollut lapsenlapsikin, ja Blanchella myös? Muistelisin? Että mummojahan ne olivatkin, ainakin siltä osin?

Vierailija
31/33 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

keski-ikäisiä, ei todellakaan vanhuksia.

"Keski-ikä on määrittelemätöntä aikaa elämässä, jolloin ihminen ei ole nuori eikä vanha.

Ajanjaksoa on yritetty määrittää useiden yritysten kautta, ja monet näistä päätyvät ihmisen keskimääräisen eliniän kolmanteen neljännekseen. Collins Dictionaryn mukaan keski-ikä ajoittuu suurin piirtein elinvuosille 40–60. Oxford English Dictionary antaa samankaltaisen määritelmän, mutta vuosille 45–60. Erik H. Erikson taas ajoittaa iän elinvuosille 40–65."

Vierailija
32/33 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt 32 eli nuorin silmin sarjaa katselin ja silloin ne oli musta ihan mummoja! Nykyisin tuon ikäisiä ei välttämättä mieltäisi mummoiksi - edellyttäen että hiukset ja vaatteet olisi kohdillaan.

Nykyään vanhemmat naiset leikkaa hiukset lyhyiksi ja siitä se mummolookin muodostuminen alkaa, sitten vielä kengät jotka on mukavat jalassa...

Vierailija
33/33 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt 32 eli nuorin silmin sarjaa katselin ja silloin ne oli musta ihan mummoja! Nykyisin tuon ikäisiä ei välttämättä mieltäisi mummoiksi - edellyttäen että hiukset ja vaatteet olisi kohdillaan.

Nykyään vanhemmat naiset leikkaa hiukset lyhyiksi ja siitä se mummolookin muodostuminen alkaa, sitten vielä kengät jotka on mukavat jalassa...

Hahhaa, mä oon alkanut mummoutua! Mulla painaa kenkävalinnassa mukavuus ja tukka lyhenee, auts - kolmekymppisenä jo =)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän neljä