Ikää 33v ja ihan väärällä alalla.
En tiedä mitä muutakaan tekisin, töissä pitäisi käydä jotta rahat riittää. Mikä neuvoksi?
Taidan mennä kohta johonkin 11kk kampaajakouluun, vaikka palkkaus onkin tosi kehno ja työolot ja työajat, ja kampaajia on pilvin pimein muutenkin.
Kommentit (5)
Taisi olla väärä valinta. Ei riitä motivaatio, ei oma kapasiteetti. Asiat opin mutta en tunne mitään intohimoa niihin ja vaatii ponnisteluja päästä alkuun yhtään missään aina ja osa opinnoista ei todellakaan mene vaan läsnäolemisella, vaan vaatii oikeasti töitä, ja ei huvittaisi kun ei riitä motivaatio.
Ei rahat riitä loputtomiin opiskeluun.
Talolaina kaatuu päälle.
Ahdistaa. En näe tässä tilanteessa mitään ratkaisua.
AP
tienaatko sitten hyvin, kun valmistut?
itsellä vähän sama tilanne... oon myös 33, ja oma ammattini (ylempi korkeakoulututkinto) ei riitä perheen elättämiseen (3 lasta) ja töitä ei ees tahdo löytyä tällä paikkakunnalla. ala oli mulle se oikea, mutta enpä tiennyt 2-kymppisenä, et saan 3 lasta jotka joudun yksin elättämään... ja pk-seudulle ei voida muuttaa elinkustannusten ja turvaverkkojen vuoksi... joten nyt olen päättänyt lähteä uudestaan opiskelemaan, opettajaksi, ja toivon mukaan saan käytettyä hyväksi aiempia opintoja, että valmistuisin vähän nopeammin. opiskelu kyl hirvittää, et miten sen jaksaa kun lapsia on niin monta, ja taloudellisesti tiukkaa tulee olemaan tietysti opiskeluaika, mutta nostan täydet opintolainat koska uskon työllistymiseen, ja parempien aikojen toivossa se on jaksettava sinnitellä. opettajan työn valitsin lomien takia ja koska siihen voin käyttää aiempia opintoja, luultavasti.
kyllä mulle vaan riittää motivaatioksi se että tulevaisuudessa siintää vähän leveämpi leipä sekä mulle, että lapsille...
onko ap alasi sellainen, että sieltä voi työllistyä vain yhteen hommaan? Siis vaikka opiskelet hammaslääkäriksi, niin siitä on vaikea lähteä muualle. Mutta jos taas olet opiskelemassa vaikka tradenomiksi, niin mahdollisia työpaikkojahan ja ammatteja on vaikka mitä.
Iän puolestahan sulla on vasta työelämä edessä, joten sen puolesta kannattaa vaihtaa alaakin jos siltä tuntuu. 30 + vuotta on siis töitä vielä jäljellä.
onko ap alasi sellainen, että sieltä voi työllistyä vain yhteen hommaan? Siis vaikka opiskelet hammaslääkäriksi, niin siitä on vaikea lähteä muualle. Mutta jos taas olet opiskelemassa vaikka tradenomiksi, niin mahdollisia työpaikkojahan ja ammatteja on vaikka mitä.
Iän puolestahan sulla on vasta työelämä edessä, joten sen puolesta kannattaa vaihtaa alaakin jos siltä tuntuu. 30 + vuotta on siis töitä vielä jäljellä.
Minä menin. Aloitin insinööriopinnot 38-vuotiaana ja nyt olen puolivälissä. Melkein 20 vuotta kiduin väärällä alalla. Kyllä tämä tästä vielä iloksi muuttuu.