kuinka pitkäksi aikaa kissat voi jättää kotiin keskenään?
mitä kissaihmiset ootte mieltä? mulla ei kauheesti kokemusta kissoista ja tuttu lykkäs kattinsa meille vuodeks kun on ulkomailla.. jos niillä vettä, kuivaruokaa ja useempi vessa, moneksiko päiväksi tohditaan lähteä reissuun? eivät ole kovin seurankipeitä muutenkaan, lähinnä touhuavat keskenään
Kommentit (5)
yksin (pe iltapäivästä su iltapäivään/alkuiltaan). Raksuja kuppiin, märkäruokaa perjantaiksi ja isoon koirankuppiin vettä. Huussin suhteen nuovat eivät ole ikinä olleet niin tarkkoja.
Jos ollaan kauemmin poissa, niin kissat menevät äitini luokse hoitoon + jouluna, kun ollaan 4-5 päivää äitini luona, kisut tulevat mukaan.
Hiekkkavateja täytyy laittaa monta, vettä paljon ja tietysti kuivamuonaa tosi isoon kuppiin.
Purkkiruokaa ollaan jätetty sen verran, että on arveltu että se tulee syödyksi n. 12 tunnissa, ettei ehdi pilaantumaan.
Jos matka on kestänyt kauemmin kuin 2 vuorokautta, ollaan pyydetty jotakin tuttavaa käymään katsomassa kissoja välillä, siivoamassa hiekkavadit ja antamassa ruokaa niille. Näin ne on olleet kaksistaan viikon, että hoitaja kävi joka toinen- kolmas päivä hoitamassa ja tarkistamassa tilanteen.
meillä on yksi yö ollut rajana. Sen jälkeen päivittäinen hoitaja.
pidemmäksi ajaksi ole kissaa jättänyt yksin. Ensinnäkin hiekkalaatikko alkaa tuossa vaiheessa jo olla täynnä, eikä ainakaan oma kissani laatikolle mene, jos siellä on jo useammat pissat. Myöskään tuoreruokaa ei pysty mahdottomia määriä jättämään ja omalla kissalla runsas kuivaruuan syöminen löystyttää vatsan. Jos olen ollut pidempään poissa, olen sopinut että joku käy ainakin kerran päivässä tyhjentämässä laatikon, lisäämässä tuoretyta vettä ja ruokaa sekä antamassa vähän silittelyhoitoa :)
Joku kissaihminen heittelee minua nyt tomaateilla, mutta minä olen jättänyt kissani kahdeksi yöksi yksin kotiin. Perjantai-iltapäivästä sunnuntai-iltapäivään. Onhan niillä ollut kova ikävä, mutta tuskin siitä muuten ovat kovasti kärsineet.
Useampaan astiaan vettä varmuuden vuoksi, jos sattuisi yksi kaatumaan tms ja puhtaan hiekan pitää riittää. Ja tietenkin ruokaa riittävästi (kuivamuona ok, jos syövät sitä muutenkin).
Pitemmäksi aikaa en jättäisi.