TYhmä kysymys "tulkaa meille mökille saunomaan"
Olen aivan surkea saunoja! Inhoan kuumuutta ja jos saisin valita, niin asteita max 60 ja saisin makoilla siellä lauteilla ihan yksin.
Yksi ja toinen on kutsunut kesällä saunomaan mökille, ja tiedän, että naisillekin se on sama asia kuin hirveästi löylyä kiukaalle, välillä uimaan ja taas paistumaan lauteille. En näe siinä mitään järkeä, joten voinko sanoa nätisti, että kiitos ei, en mene saunaan ollenkaan, saunokoot mies sitten sydämensä kyllyydestä. Vai onko huonoa käytöstä, jos sanon, että ei saa heittää löylyä ja jos mennään uimaan niin jätetään saunan ovi auki, että siellä ei kuumene liikaa.
Kommentit (39)
Ja antaako vadin johon oksentaa? Jos siis olen puoli tuntia saunassa niin tuo on tulos.
-terv yksi jolla alhainen verenpaine ja siksi huono saunomaan
Jos isäntäväki näkee vaivaa ja lämmittää saunaa tuntitolkulla, ei vieraan sovi sanoa, että ei sauno. Täytyy edes puoli tuntia olla löylyssä, vähän "maistaa" sitä kuumuutta.
'
Ihan teinimeininkiä tuollainen, että ei sauna kelpaa. Varmaan kotona menee heti suihkuunkin!
Mies saunokoon kahden edestä. Ei ongelmaa!
Tuon tyypin saunassa kaatuisi japsia ja jenkkiä kuin kauraa.... : D
Ja antaako vadin johon oksentaa? Jos siis olen puoli tuntia saunassa niin tuo on tulos. -terv yksi jolla alhainen verenpaine ja siksi huono saunomaan
Jos isäntäväki näkee vaivaa ja lämmittää saunaa tuntitolkulla, ei vieraan sovi sanoa, että ei sauno. Täytyy edes puoli tuntia olla löylyssä, vähän "maistaa" sitä kuumuutta. ' Ihan teinimeininkiä tuollainen, että ei sauna kelpaa. Varmaan kotona menee heti suihkuunkin!
Ei kai ole pakko saunoa, jos ei halua? Omituinen oletus, että kaikki haluaisivat saunoa...
Minä olen myös huono saunoja. Saan saunassa rytmihäiriöitä ja minua alkaa pyörryttää, kun tarpeeksi siellä olen.
Jos saunasta kieltäytyminen on epäkohteliasta jossain päin Suomea (tämän on ihan pakko olla paikkakuntakysymys, täällä Helsingissä se ei ole epäkohteliasta), niin kehitä itsellesi joku rytmihäiriö, huimaus, verenpaineen heittely tms., johon voit aina vedota...
Jos minä olen puoli tuntia yli 60 asteessa, voi tilata jo valmiiksi ambulanssin.
28
Jos isäntäväki näkee vaivaa ja lämmittää saunaa tuntitolkulla, ei vieraan sovi sanoa, että ei sauno. Täytyy edes puoli tuntia olla löylyssä, vähän "maistaa" sitä kuumuutta.
'
Ihan teinimeininkiä tuollainen, että ei sauna kelpaa. Varmaan kotona menee heti suihkuunkin!
ei kenenkään tartte saunoa jos ei halua. mä tulkitsen ton kutsun, että tulkaa viettää iltaa mökille. onhan siinä syömistä ja muutakin ohjelmaa. ei tartte saunoa enkä itse ihmettele ollenkaan jos joku vieras ei sauno.
Kamalan epäkohteliaita vieraita, jotka ei mene saunaan, jos on saunomaan kutsuttu. Häpeäisin silmät päästäni, jos olisin paikalla.
Miten ihmiset kuvittelevat, että voivat kylässä käyttäytyä ihan miten tahtovat? Minä-minä-minä, ihme lellikkejä. Kun on kutsuttu saunomaan niin on erittäin epähienoa väittää, että tulikin grillaamaan.
Sekä aamiaisesta että saunomisesta että mistä tahansa muusta kyläpaikassa voi kieltäytyä, kunhan tekee sen korrektisti ja tahdikkaasti, numeroa tekemättä. Vaikka sitten valkoisen valheen turvin.
Tätä en tosin odota wt-perheiden tajuavan tai osaavan.
tehtiin aika selväksi, että pakko on maistaa tai on epäkohtelias. Saunomisessa sama juttu: jos on saunaan kutsuttu niin saunaan menee tai jää kokonaan pois. Isäntäväki ei ole suunnitellut mitään muuta ohjelmaa nirppanokille.
lämmittäisin saunan ja vieras ei viitsisi edes saunoa.
En kutsuisi toista kertaa.
tehtiin aika selväksi, että pakko on maistaa tai on epäkohtelias. Saunomisessa sama juttu: jos on saunaan kutsuttu niin saunaan menee tai jää kokonaan pois. Isäntäväki ei ole suunnitellut mitään muuta ohjelmaa nirppanokille.
ole tehty selväksi!!! Jos nyt taas välttämättä halutaan verrata tuohon aamupalaesimerkkiin, niin tässä tilanteessa se menisi niin, että kieltäydytään saunomasta ja lähdetään kyläpaikasta sanoen, taidammepa mennä käymään tuolla keskustan höyryhuoneessa. Ihan niin kuin tuossa toisessa ketjussa oli se paskomisesimerkkikin, että lähdetään abc:lle aamupaskalle kun ei isäntäväen vessa kelpaa.
Sanokaa nyt mitä kohtaa tästä ette ymmärrä???!!
jos vieras ei saunoisi ja sanoisi miehelleen, että lähdetään jo, että ehdin käydä suikussa ennen nukkumaanmenoa.
ei kenenkään tartte saunoa jos ei halua. mä tulkitsen ton kutsun, että tulkaa viettää iltaa mökille. onhan siinä syömistä ja muutakin ohjelmaa. ei tartte saunoa enkä itse ihmettele ollenkaan jos joku vieras ei sauno.
Olen myös ymmärtänyt, että Suomessa on lähes pakko saunoa, muuten isäntäväki loukkaantuu...
t. ulkosuomalainen
[quote author="Vierailija" time="03.06.2010 klo 18:25"]
Voithan ilmoittautuessa sanoa et välitä saunomisesta mutta voitko tulla muuten vaan.
[/quote]
Näin juuri.
Sama kuin jos kutsun kahville niin ei tarvitse olla tulematta vaikka ei kahvia joisikaan. Voi tulla vaan juttelemaan ja juoda lasin vettä.
Saan näppylöitä pelkästä mökistä, saati sitten saunomisesta.
Onko juntimpaa, kun vetää ruuhkassa VAG-autolla puskan keskelle Suomen kesästä nauttimaan "kun niin tykkään kuokkia tuota kasvimaata". Yäk.
Jo nyt ahdistaa kohta käsiin tipahtava perintömökin puolikas.
Itse olen tosi huono saunoja. Tulee äärimmäisen huono olo pian. Minulla on alhainen verenpainetaso, johtunee siitä?
Kutsun saatuani olen vastannut, että mökille tulen mielelläni, mutta jättäisin sen saunan väliin. Tietääkseni kukaan ei ole tästä loukkaantunut, on nimittäin kutsuttu uudelleenkin.
Riippuu ihan millainen mökki-sauna-yhdistelmä on, mutta parhaiten vältyt itse löylyiltä, jos on tilaa. Eli jos on joku vilvoitteluhuone-ulkotila, missä voit hengata porukan mukana, vaikka et löylyyn tunkisikaan. Ja sanot että tulee huono olo löylyissä. Kukaan sulle tieten tahtoen pahaa oloa halua. On kuitenkin kurjaa jos porukkaan ilmaantuu semmonen "no voi vitsi just laitoin tuggaa, en tod mee mihkää saunaa, omg"-tyylinen tai sitten joku, ketä vaan ilmoittaa ettei mene saunaan, ja pysyy yksin jossain nurkassa koko illan...
minä esim. en PYSTY saunomaa enää ollenkaan. Syynä migreeni joka yltyy saunomisesta tosissaan eikä auta saunalakit yms. Eikä muutenkaan tule hyvä olo saunassa, joten minä kieltäydyn saunomisesta, uin kyllä ja seurustelen muuten.