Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lääkäriksi aikuisiällä, kommentteja, pliis!

Vierailija
03.06.2010 |

Kuinka intensiivistä lääkiksessä opiskelu on? Missä ajassa olette opinnot suorittaneet ja ennenkaikkea missä vaiheessa pystyy alkaa tekemään sijaisuuksia eli tienaamaankin niitä opiskelurahoja?

Miettii nelikymppinen terveydenhuoltoalalla jo työskentelevä

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
03.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luentoja ja ryhmäopetuksia päivittäin. Luennot eivät toki yleensä pakollisia. Tentit ovat laajoja. Opiskeluaika on jäänyt mieleen mielenkiintoisena ja hyvänä elämänvaiheena. Joka kurssilla oli 1-3 vanhempaa opiskelijaa, esim. sairaanhoitajia, farmaseutteja.

t. ikäisesi LL

Vierailija
2/12 |
03.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan sen jälkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
03.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin meinaat lukea? Ai niin, eihän tuossa puhuttu perheestä mitään...

Vierailija
4/12 |
03.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikää vähemmän, mutta olen perheellinen. Tuntuu että en pääse millään ajatusta karkuun, vaikka olen jo vuosia taistellut.

Vierailija
5/12 |
03.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos se on haaveesi, ei se ole missään nimessä mahdotonta. Omalla kurssillani oli aikoinaan lähemmäs kymmenen yli kolmekymppistä aloitusvaiheessa, ja hyvin pärjäsivät.

Siitä vaan. Tämä työ on kivaa.

T. Lääkäriäiti

Vierailija
6/12 |
03.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelu on intensiivistä, en olisi jaksanut sitä jos olis silloin jo ollut lapsia. Normaaliajassa valmistuu 6 vuodessa, mulla meni puolisen vuotta päälle kun tein syventävät opinnot vasta kurssien suorittamisen jälkeen. Meidän kurssilla vanhempia opiskelijoita oli pitkästi toistakymmentä.

Vierailija
7/12 |
03.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain opiskeluaikana 2 lasta, pidin vuoden tauon kummankin kohdalla, mutta muuten valmistuin vajaan 6v opiskelulla enkä kokenut mitenkään mahdottoman rankaksi.

Vierailija
8/12 |
08.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vieläköhän niitä muuntokoulutuksia järjestetään opistotason koulutuksen omaaville?

Vierailija
9/12 |
08.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aloitin Galenoksen opiskelun pieni vauva sylissä ja aivan mahdottomalta se tuntui. Luin tarpeeksi kauan, laskin laskuja ja opiskelin. Aloin sitten päästä jyvälle koko jutusta ja hain lääkikseen. Pääsin vasta kolmannella kerralla, mutta pääsin! Nyt nautin työstäni täysillä suuressa sairaalassa ja mietin jo jatko-opintoja. Paljon tsemppiä sinne! Kaikki todellakin tuntuu olevan mahdollista.

Vierailija
10/12 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä yksi kysymys: Millaiset valmiudet tarvii olla kemiasta, fysiikasta ja matematiikasta? Ne ovat aina mulla tökkineet, mutta kyllä lääkelaskuista olen selvinnyt ja luonnontieteet ovat aina olleet helppoja?

Vierailija
11/12 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä lääkiksen pääsykokeet ovat tosi matemaattispainotteiset. Tutustu pääsykoekirja Galenokseen niin saat käsityksen asiasta! Omasta mielestäni pääsykokeiden painottuminen matemaattiseen osaamiseen on vähän omituinen juttu, koska itse koulutuksessa painopiste on ihan muissa asioissa.

Kyllä lääkiksessä koko ajan opiskelee myös "vanhempia" ja aikaisempaa koulutusta omaavia, perheellisiäkin ihmisiä. Kaikki on mahdollista!

Terveisin Lääkiksen Ope

Vierailija
12/12 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä yksi kysymys: Millaiset valmiudet tarvii olla kemiasta, fysiikasta ja matematiikasta? Ne ovat aina mulla tökkineet, mutta kyllä lääkelaskuista olen selvinnyt ja luonnontieteet ovat aina olleet helppoja?

Mutta lukion pitkä kemia ja pitkä fysiikka syytä hallita hyvin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kuusi