Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sanokaapa mitä kolmikymppisen kannattaisi lähteä opiskelemaan!

Vierailija
19.01.2005 |

Kotiäitivuodet alkavat olla takana ja nyt pitäisi keksiä, mitä teen loppuelämäni :D

Älliä riittäisi kyllä vaikka yliopistoon, mutta onko mitään järkeä lähteä enää niin pitkää tutkintoa suorittamaan? Joskus mietin, olisiko sittenkin pitänyt opiskella ennen lapsia.. No, enää ei kannata jossitella :) Mihinkään kaupan kassalle en kuitenkaan halua kolmeksikymmeneksi vuodeksi!

Kommentit (91)

Vierailija
61/91 |
20.01.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

terävä matikkapää, entä kielitaito? Pärjääkö englannilla vai tarvitaanko muitakin kieliä? Missähän ajassa on mahdollista valmistua, jos ei rönsyile liikaa, näin 8,5 keskiarvolaisella?

Kiitos!!

Vierailija
62/91 |
20.01.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae ihmeessä kauppakorkeaan, jos se on se haaveesi! Ei kannata lähteä opiskelemaan oppisopimuksella lähihoitajaksi, jos se ei todella kiinnosta. Ala on todella huonosti palkattua, raskasta työtä jne. En suosittele myöskään ammattikorkeakoulua, jos yliopisto on ollut haaveesi. Järkevällä suunnittelulla selviät yliopisto-opinnoista samassa ajassa kuin amk-opinnoista ja valmistuttuasi palkkataso on korkeampi, etenkin, jos valmistut KTM:ksi. Siellä kannattaa ehkä ottaa sellainen pääaine, jonka osaajat työllistyvät helposti tyyliin kirjanpito tms. ei ainakaan markkinointia, sen alan osaajilla on työttömyyttä käsittääkseni enemmän kuin monilla muilla ja kilpailu kovempaa.

En itse ole KTM, mutta muuten kaksi yliopistotutkintoa suorittanut. En usko, että myöhemmin kadut, jos nyt luet sisukkaasti pääsykokeisiin ja pääset sinne, minne eniten haluat!! Älä hautaa unelmiasi vaan kulje niitä kohti!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/91 |
20.01.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja miten se työpaikka hankitaan. Soitanko tosta vain esim joihinkin vanhainkoteihin jos vanhusten hoito kiinnostaa? vai miten?

Suostuuko kaikki työpaikat oppisopimuksella kouluttaan?

Olen ihan pihalla koko oppisopimushommasta!

Ja tässäkin siis yksi 30v-kriisissä ammatin vaihtoa miettivä

Vierailija
64/91 |
20.01.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä täytän jo 32, huikea peruskoulupohjainen merkantti koulutukseltani :) päivääkään en ole kaupallista alaa tehnyt, mitä nyt englannissa pubissa töissä..

esikoinen on reilu 1v ja toisen laskettu aika toukokuussa. haaveilen myös lähteväni opiskelemaan mahd. jo ensi syksynä. ehkä haen lähihoitaja-koulutukseen, löytyy aikuiskoulutuksena, ja monimuoto-ilta-opiskeluna (n.2 vuotta) jolloin saadaan muksut hoidettua hyvin kotona. hiukan kyllä arveluttaa oma jaksaminen, etenkin jos pääsisi aloittamaan jo tänä syksynä..mutta kyllä tässä tahtoo päätään alkaa taas käyttämään :)

ehkä sitten tuota väylää haen vielä jonain kauniina päivänä amk:hon..

Vierailija
65/91 |
20.01.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämänkokemusta on jo hieman, ettei tarvitse kaikkia asioita kuvitella vaan on ihan kokemusta tästä yhteiskunnasta. Asioiden oivaltaminen on helpomapaa. Ei tartte pähkäillä kaikenmaailman miesjuttujen kanssa. Ei mene aikaa ryyppäämiseen ja siitä toipumiseen ja lasten myötä organisointikyky ajan suhteen on paljon parempi. Parhaimmassa tapauksessa valmistuukin nopeammin.

Vierailija
66/91 |
20.01.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

oletus, että sä valmistuisit vaikka 5 vuoden kuluttua. Sulla on vielä 30 vuotta eläkeikään

Vierailija
67/91 |
20.01.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap, mitkä mietteet tällähetkellä?

T. yksi niiistä jotka käski seuraamaan unelmiaan, ja yrittää paraikaa toteuttaa omaansa (pääsykoekirjat nenän alla!) ja ikää 29v!

Vierailija
68/91 |
20.01.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
69/91 |
20.01.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen opiskellut humanistisessa yliopistossa ja tällä hetkellä olen valtsikassa kirjoilla.. AVO-ohjelma suositteli mulle ammatiksi siivoojaa ja monistajaa (lihanleikkaaja tais olla kolmas), eli ei ihme, että opinnot yliopistossa TÖKKII!!!! En mä kyllä aio nähdä itseäni monistajanakaan tulevaisuudessa, mutta akateemisuudelle sanon byebye.. Käytännön hommat kutsuu tätä likkaa :-))

Vierailija
70/91 |
20.01.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

KOULUTTAUTUMINEN ei ole tärkeintä, vaan työkokemus. Ilman aiempaa alan työkokemusta (jos ei ole kyse todellakin huutavasta työvoimapulasta alalla) on vaikea työllistyä enää yli 30-vuotiaana. Kiva, että jaksatte olla noin positiivisia, kotiäidit, vaan todellisuus on ihan toista.

Vierailija
71/91 |
20.01.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
72/91 |
20.01.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tullut tällä hetkellä siihen tulokseen että pulaa ainakin on niin farmaseuteista sekä puheterapeuteista, sais valita mihin menis ja millä palkalla!!

Vierailija
73/91 |
20.01.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain valmistuttuani heti vakityöpaikan ja palkka oli heti 2400e.Nyt palkka on jo noussut siitä parin vuoden työssäolon jälkeen. Eli hyvä palkka meillä ja koulukaan ei ollut mitenkään vaikea suorittaa, kahden pienen lapsen hoitamisen ohella jaksoin tosi hyvin. Työ on mielenkiintoista, ei mitenkään kovin vaativaa, en huippupapereita koulusta saanut mutta työhän se vasta opettaa :) . Työajat kivat, päivätyö joskus kyllä la ja su. Mutta verrattuna siihen että ennen tein 3 vuorotyötä joka oli huomattavasti vaativampaa ja huonompi palkka :( eli hoitoalalla olin ennen alan vaihtoa.

Vierailija
74/91 |
20.01.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvat ei kellosta katso mihin vuorokaudenaikaan syntyvät..

Vierailija
75/91 |
20.01.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä voi opiskella optikoksi ja miten kauan kestää? Linkkejä, kiitos

!

Vierailija
76/91 |
20.01.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse valmistuin agrologiksi viime keväänä ja olen nyt 30 v. kolmen lapsen äiti. Työni on kotona, heti ulko-oven takana = ).

Aikuisopiskelu on rankkaa, mutta kun on motivaatiota, niin se onnistuu.

Kerro joskus mihin päädyit.

Vierailija
77/91 |
20.01.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

30v. kotiäiti oisin kiinnostunut että miksi kätilö-koulutuksessa ikä on plussaa!?!?!Se olisi minun haave-ammattini,mutta töitä ei ole meilläpäin Suomea sillä alalla.

Vierailija
78/91 |
20.01.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä työajoista, onko aina kolmivuorotyö? Huh huh perheelliselle, saatikka yksinhuoltajille aikamoiset työajat?

Vierailija
79/91 |
20.01.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis tiedoksi nro 18.

Ja joka syksy alkaa uusi ryhmä...

Olen käsittänyt, että ainoastaan Jyväskylässä voi opiskella toimintaterapeutin tutkinnon.

[/quote]

Vierailija
80/91 |
20.01.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingin ammattikorkeakoulussa. Ja Oulussa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi viisi