Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hyvämaineisia ja kivoja asunalueita pk-seudulla?

Vierailija
02.06.2010 |

Toivomuksia: ruokakaupat ainakin saisivat olla lähellä ja alueen nuoriso rauhallista.

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
03.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rekola, Päiväkumpu, Ilola, Itä-Hakkila, Vaarala ovat rauhallisia ja niissä on (Vaaralasta en tiedä) vähintään ruokakauppa ja oma alakoulu, Rekolassa on juna-asema ja muitakin palveluja. Myös Nikinmäki ja Jokivarsi ovat hyviä pientaloalueita, mutta niistä on jo pitkä matka palveluihin.

Länsi-Vantaata en tunne, mutta Kivistö ja Lapinkylä vaikuttavat tosi kivoilta alueilta.

Vierailija
42/57 |
03.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen saamasta huomiosta. Todellakin, jos on allerginen ulkomalaisille ei kannata muuttaa mihinkään pk-alueelle tai kaupunkiin. Perähikiällä voi olla joku kyläpahanen, johon ei vierasta kieltä puhuva eksy. Olen ylpeä siitä, että asun Itä-Helsingissä ja juuri Aurinkolahdessa. Loistavat palvelut, luonto ja vain 20 min metrolla keskustaan. t. Vuosaaren eri osissa asunut jo 15 vuotta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
03.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapaninvainio, Puistola, TApanila, Paloheinä, Oulunkylä, Käpylä. Vantaalla Kartanonkoski, muita en tunne...

Vierailija
44/57 |
03.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vantaan Pakkalalle/Kartanonkoskelle pointsit. Jumbo vieressä ja leikkipuistoja kivasti:) Asuimme siellä pari vuotta, kunnes muutettiiin Keski-Suomeen. Oli ihanaa seutua!!!

Vierailija
45/57 |
03.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jupperi, Laaksolahti, Rastaspuisto, Lintuvaara

Vierailija
46/57 |
03.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka on juuri alue helsingistä missä kaikkein eniten erilaisia ongelmia.

Vierailija
47/57 |
03.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itä-Helsinki on niin suuri alue, ettei sitä voi kehua tai haukkua tai sanoa siellä olevan ongelmia tai ei ongelmia. Sinne mahtuu tosi monta erilaista aluetta. Olen itse Itä-Helsingistä kotoisin ja tätä alueiden niputtamista aina jaksan ihmetellä.

Toiseksi: Mitä ap tarkoittaa sillä, että kaupat pitää olla lähellä? On ihan eri asia, että on joku Prisma viiden kilometrin päässä (lähellä autolla) kuin Siwa 200 metrin päässä (lähellä kävllen). Eli onko teillä auto? Se vaikutti aikanaan ainakin meillä paljon alueen valintaan. Asumme Leppävaarassa.

Vierailija
48/57 |
03.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka on juuri alue helsingistä missä kaikkein eniten erilaisia ongelmia.

Kyllähän keskusta-alue on vielä enemmän täynnä ongelmia.

Kyseessä voi olla sekin että kuka mitäkin ongelmana näkee. Jos ongelma on se että katukuvassa vilisee somaleita niin sitten toki itä-Helsinki on ongelmallinen alue. Toisaalta jos nämä somalit käyttäytyvät hyvin (vaikka työttömiä iso osa olisikin) niin sitten ei monen paikallisen mielestä heistä ongelmia ole. Kannattaa myös muistaa että kaikista kansalaisuusryhmistä ne "hulttionuoret" yleensä viettävät aikaa esim. keskustassa aseman seudulla tai Itäkeskuksessa. Se ei tarkoita sitä että jossain Vuosaaren ostoskeskuksen paikkeilla olisi sen rauhattomampaa kuin esim. Munkkivuoren ostoskeskuksen paikkeilla. Alko ajaa kummallekin alueelle ne omat deekunsa mutta onko sitten levottomampaa muuten vain se jos ihmisten väritys on tummempaa idässä kuin lännessä? Moni joka ei ole "tummempaa" aluetta kokenut voi kuvitella että näin on oltava. Oma kokemukseni ei kuitenkaan tätä ajattelumallia tue.

Ymmärrän hyvin aurinkolahtelaisena miksi tätä aluetta lapsiperheille suositellaan. Sivuhuomautuksena että olen asunut myös Töölössä ja Munkkivuoressa joten kokemusta lännemmänkin asuinalueista on. Täällä on kaikkea jota lapsiperhe voi tarvita helposti saatavilla ja lähellä. Terveysasema neuvoloineen alta 1km päässä. Sellainen terveysasema joka ei koskaan ole auljettu kesällä koska asukkaita alueella on tarpeeksi. Oma kela-toimisto aivan vieressä. Uskomattoman hyvät ostosmahdollisuudet. Paljon lähipuistoja (muutaman kilometrin säteellä ainakin viisi) joista suurin osa tarjoaa kesällä ruokaa. Yksikään ei tietääkseni ole kesällä kiinni (johtuu taas siitä että "meitä" on tarpeeksi). Päiväkoteja 14 2km säteellä. Jos lasta ei siihen 500m päässä olevaan saa niin takuuvarmasti saa johonkin näistä muuten hyvin lähellä olevista. Liikenneyhteydet ovat erinomaiset metrolla. Ei odottelua bussi- tai raitiovaunupysäkillä ja miettimistä mahtuuko rattaiden kanssa mukaan vai joutuuko odottamaan seuraavaa tai sitä seuraavaa bussia/raitiovaunua. Metroon mahtuu aina mukaan. Yksi Helsingin suurimmista rannoista on tässä vieressä. Monia kahviloita ja ravintoloita (toki ne muutamat pakolliset kaljankännäyspaikat mutta niitä löytyy Munkkiniemestäkin). Uutelan luonnonsuojelualue. Yhteyslaiva Kaunissaareen lähtee vierestä.

Sitten "varjopuoliin". Tummaa ihonväriä täältä tosiaan löytyy paljonkin mutta onko se oikeasti ongelma jos ihmiset käyttäytyvät hyvin? Ei minusta. Tietenkin jos on allerginen jo käsitteelle "somali" niin edes Aurinkolahteen ei kannata muuttaa. Kännäilijöitä löytyy - ihan kuten Töölöstä ja Munkkivuorestakin. Autovarkauksia on. Toisaalta niin oli noissa edellä mainituissa muissakin alueissa. Todellinen varjopuoli on ehkä metroliikenne myöhään iltaisin. Siitä minulla ei tosin ole kokemusta koska vältän metron käyttöä myöhään illalla (klo 22 jälkeen). Toisaalta kun asuin Munkkivuoressa niin minusta oli myös ikävä matkustaa bussilla iltamyöhään.

Idässä asuu varmasti lukumääräisesti eniten köyhiä ihmisiä Helsingin alueelta. Mutta köyhyys ei ole automaattisesti sama asia kuin häiriökäyttäytyminen. Olen törmännyt elämäni aikana vain yhden kerran huumeisiin ja se oli kotijuhlissa Munkkiniemen ranta-alueella olevassa asunnossa jossa oli nuorisojuhlat (vanhempien ollessa matkalla). Huumeita löytyy valitettavasti kaikkialta.

Vierailija
49/57 |
03.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleva ongelmalähiö tai tavallaanhan on jo sitä. Vaikka Aurinkolahtelaiset ei tietenkään sitä itse suostukaan myöntämään.

Inhottaa jo matka metrolla idän suuntaan, kun metro täyttyy puliukoista yms. En ikinä muuttaisi lapsieni kanssa takaisin Itä-Helsinkiin...

Vierailija
50/57 |
03.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järvenperä, Tapiola, Haukilahti, Westend ja Pohjois-Espoo (Nupuri, Kalajärvi jne)

Vierailija
51/57 |
03.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajoin sitten huvikseni aurinkolahteen. Siellä yhden talön edessä kannettiin suomi-sohvan autosta sohvakalustoa rappuun!!

Mä olin ihan järkyttynyt. Mä oon aina kuvitellut että sillä asuu vähän tyylikkäämpää väkeä tai ei välttämättä tyylikästä, sellaista joilla on rahaa.

Vierailija
52/57 |
03.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli nimenomaan Järvenperä, Kalajärvi, Laaksolahti, Jupperi, Lintuvaara, Tapiola, Westend ja Haukilahti sekä myös Suvisaaristo on kiva alue vaan ilman palveluja

Vierailija
53/57 |
03.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajoin sitten huvikseni aurinkolahteen. Siellä yhden talön edessä kannettiin suomi-sohvan autosta sohvakalustoa rappuun!! Mä olin ihan järkyttynyt. Mä oon aina kuvitellut että sillä asuu vähän tyylikkäämpää väkeä tai ei välttämättä tyylikästä, sellaista joilla on rahaa.

Ei sinne sitten voi muuttaa! :D

Vierailija
54/57 |
03.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleva ongelmalähiö tai tavallaanhan on jo sitä.

Perheemme on harkitsemassa sinne muuttamista ja oikeasti haluaisin tietää minkälainen ongelmalähiö tuo on. Tai edes tuleva. :(

Vierailija
55/57 |
03.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisitko kertoa miksi?

Vaikea kertoa kun vetää asioita hatusta ihan mutuna.

Vierailija
56/57 |
03.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisitko kertoa miksi?

Vaikea kertoa kun vetää asioita hatusta ihan mutuna.

Vierailija
57/57 |
03.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ns. tavallista örvellystä on Vuosaaressa mm. ostarilla, ja örveltäjinä aina poikkeusetta kantaväestö, eivät maahanmuuttajat (tai jokin ryhmä, kuten somalit). Olen asunut Vuosaaressa muuallakin Kallahdessa ja metron vieressä Mustankiven puistossa, ja tykkäsin myös siitä. Osaketalossamme Aurinkolahdessa asuu myös maahanmuuttajia, ja varmastii ovat aika hyvätuloisia, kun ovat näillä neliöhinnoilla asunnon ostaneet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi viisi