Perinnöstä: Onko se mielestäsi ansaittu vai onko kyse vain lakipykälistä?
Ja mitä mieltä olette siitä että joku perinnön saajista haluaakin enemmän kuin muut vaikka sillä perusteella että on hoitanut perittävää ja siitä aiheutunut kuluja joita ei pyytänyt vainajan ollessa elossa? Lain mukaanhan näitä kuluja voi hakea perunkirjoituksissa.
Kuuluisiko teidän mielestä isompi perintö sille joka on hoitanut perittävää eniten? Itse en osaa päättää mitä mieltä olen kun ymmärrän tavallaan molempia näkökantoja.
Kommentit (24)
ja mahdottomaksi osoittaa kuka ansaitsee kuinkakin paljon, jos perintöä aletaan jakamaan sen mukaan, kuka on tehnyt mitäkin. Selkeämpää on korvata selkeät kulut (jo ennen ositusta) ja laittaa sen jälkeen niin ,että jokainen saa yhtä paljon.
lähetellyt niitä kortteja vain, huutaa ja vaatii suurimmalla äänellä isointa osuutta perinnöstä.
on oikein, että saa kuitteja vastaan ne kulut korvattua. Ei se ole mitään "ylimääräistä" perintöä, kulut, velat ym. maksetaan ennen perinnön jakamista.
Hoitaminen ei tähän kuulu millään tavalla, ei enemmän hoitanut ole automaattisesti sama, joka on enemmän omia rahojaan käyttänyt.
Perintöä ei voi alkaa mielivaltaisesti jakamaan miten tahansa, perunkirjoituksessa ei pelkät sukulaiset jakele mitään.
oon sanonu sekä omilleni, että mieheni vanhemmille, että käyttäisivät omaisuutensa loppuun ennen kuolemaansa, ni ei perillisten tarvi sitten tapella.. Mielummin jäisin kokonaan ilman, kuin alkaisin rakkaan ihmisen kuoltua tapella, kun tiedän, että se ainakin satuttaisi vainajaa..