Millainen yritys on Logica?
Kommentit (53)
huono firma työnantajana joka suhteessa
Eihän sitä edes ole enää, myytiin pois...
Yrityksen nimi on nykyään CGI, kanadalaiset ostivat Logica viime vuonna.
Vastaus otsikon kysymykseen riippuu paljolti siitä missä yksikössä työskentelet. Itse viihdyn, meillä on hyvä meininki. Kaikilla osastoilla ei kuulemani mukaan näin ole.
Palkkani on 3050 euroa.
Ihan loistava työpaikka. Riippuu tosin tiimistä. Minä olen CGI:llä (ent. Logica, ent. Wm-data) koodarina, palkka 3500 euroa kuussa. Erittäin itsenäistä työtä, loistavat etätyömahdollisuudet, ei vaadita tekemään yhtään ylitöitä jne. Enpä vaihtaisi mihinkään pieneen hikipajaan joita alalla riittää.
[quote author="Vierailija" time="02.06.2010 klo 11:51"]
pakka 5500e/kk ja mikä on totta, perhe-arvoja todella kunnioitetaan. Mieheni saa olla töistä pois oikeastaan miten haluaa, kukaan ei kysele perään tai ala vinkua asiasta. Lähtee kotiin, jos lapsi sairas. Jää kotiin, jos lapsi/minä sairas. (olen opiskelija). Aina sovittavissa menot jne. Nidskaan ei hengitetä. Ja mielestäni palkkakin kai ihan ok. Mieheni on projenktinvetäjä ja iältään himpun yli 30v.
Logicalla on aika nimekkäitä asiakkaita kuten VR, Elisa, Samo-pankki, Finnair, Fennia, HUS ja paljon eri kuntia. Hoitavat ainakin Helsingin kaupungin työntekijöiden palkklaskelmat sähköisesti.
Ei valittamista siis Logicalaisen vaimolta:)
[/quote]
Ei kannattane asiakkaista huudella kovin. Usein on salassapito, toki av-mammat ei tuollaisia osaa miettiä.
Joudun lähes päivittäin käyttämään erästä Logican tekemää systeemiä ja se on todella HUONO! Siellä ei ilmeisesti ole kuin pelkkiä nörttikoodareita töissä kun on noin saatu käytettävyydeltään noin huono systeemi pukattua ulos.
Heh, tiukan paikan tullen voi tosiaan olla miehelle varoituksen paikka kun on kertonut asiakas- ja työsuhdeasioitaan henkilölle, joka levittää niitä keskustelupalstalla :) Varovaisuutta..
Nuo palkat vaihtelevat todella paljon saman nimikkeen alla. Osin aiheesta ja osin aiheetta. En epäile etteikö projektipäällikön hommia tekisi samassa firmassa yksi kaveri 2700e/kk, toinen 5500e/kk ja kolmas 8000e/kk. Riippuu tehtävien vaativuudesta, kokemuksesta, näytöistä, omista neuvottelutaidoista, röyhkeydestä, sukupuolesta ja tuurista.
Ap taas paikalla, jännää että tää ketju nostettiin ylös. Pääsin Logicalle hommiin tuolloin pari vuotta sitten ja edelleen olen täällä tyytyväisenä; yt-neuvotteluja on toki ollut muutamat ja firman nimikin muuttunut. Palkka on kunnossa ja työkaverit kivat.
Tuolta http://www.logica.fi/ kun katsotte toimialoista, on monet noista asiakkaista lueteltu.
Kyllä kaikki yllä luetellut asiakkaat ovat ihan julkista tietoa ja jokainen iso projekti yllämainituille asiakkaille kyllä julkistetaan.
ICT-alalla tehdyn kyselyn mukaan CGI on alan toiseksi halutuin työnantaja, Koneen jälkeen.
Ex-asiakkaan näkökulma:
Sikakallis. Toimitetut systeemit todella huonoja ja toimimattomia ja asiakasta haukutaan osaamattomaksi, vaikka viat ovat heidän järjestelmässään. Ja omien vikojen korjaamisestakin veloitetaan hirveää hintaa.
Olen sanonut kiitos ei työpaikoille, joissa ko. firman järjestelmiä on käytössä.
Taitaa olla alan yleinen ongelma. Mikäs ois hyvä toimittaja?
[quote author="Vierailija" time="02.06.2010 klo 11:26"]
Yritys arvostaa perhearvoja ja se näkyy työntekijöille ihan käytännön tekoina.
[/quote]
Mitä nämä käytännön teot ovat? Ihan mielenkiinnosta kyselen, millaisia toimia yritys voi tehdä.
[quote author="Vierailija" time="21.05.2013 klo 10:13"]
[quote author="Vierailija" time="02.06.2010 klo 11:26"]
Yritys arvostaa perhearvoja ja se näkyy työntekijöille ihan käytännön tekoina.
[/quote]
Mitä nämä käytännön teot ovat? Ihan mielenkiinnosta kyselen, millaisia toimia yritys voi tehdä.
[/quote]
Ainakin tällaiset heti tulee CGI:läisenä mieleen:
- Etätyötä saa tehdä useimmissa tehtävissä halutessaan varsin vapaasti, mikä yhdsitää työn ja perheen yhteensovittamista. Itse teen 2 päivää viikossa kotona duunia.
- Myös lyhennetyn työajan järjestelyt on ok niitä haluaville, meidänkin tiimissä jotkut äidit tekee esim. 4 päivää viikossa tai vain 6 tuntia päivässä
- Ei vaadita ylitöitä ja venymistä vaan ymmärretään että ihmisten täytyy saada tehtyä työnsä työaikana ja päästä sen jälkeen esim. hakemaan lapset päiväkodista. Jos täällä huomataan että homma uhkaa myöhästyä, otetaan projektiin lisää henkilöresursseja, eikä piiskata niitä vähiä tekemään ylitöitä.
- Pikkujoulujuhlat ei ole perinteiset ryyppäjäiäset vaan yleensä koko perheen elokuva
- Kesällä huvipuistopäivä koko perheelle
Aika monelle työnantajalle joudut sitten sanomaan ei kiitosta. CGI:n tuotteita kun on useimmissa kunnissa, valtiolla ja järkyttävällä määrällä yrityksiä käytössä. On talouden järjestelmiä, terveydenhuollon järjestelmiä, karttapalveluratkaisuja, HR-ohjelmistoja ja vaikka mitä.
Omien vikojen korjaamisesta emme veloita, se on vastoin sopimuksiakin. Sen sijaan kyllä veloitamme asiakkaan tekemistä virheistä. Kuten tuossa aiemmin joku mainitsi joudumme asiakasympäristöjen monimuotoisuudesta johtuen usein räätälöimään ohjelmiamme asiakkaalle sopivimmiksi, silloin joukkoon saattaa eksyä virheitä, mutta ne korjaamme luonnollisesti prioriteetillä 1. Muutenkin kaikki IT- alan kanssa tekemisissä olevat tietävät että mikään ohjelma ei ole koskaan asiakkaille lähtiessä 100% virheetön - vaikka testausta tehtäisiin kuinka. Sen sijaan se ratkaisee kuinka nämä tilanteet sitten hoidetaan. Saamme jatkuvasti hyvää palautetta asiakaspalvelustamme ja tuotteistamme. Nyt CGI:n myötä asiakastyytyväisyyspalautteidemme tavoitteet on nostettu vielä korkeammaksi kuin ovat olleetkaan. Tuloksia odotellessa.
[quote author="Vierailija" time="21.05.2013 klo 09:58"]
Ex-asiakkaan näkökulma:
Sikakallis. Toimitetut systeemit todella huonoja ja toimimattomia ja asiakasta haukutaan osaamattomaksi, vaikka viat ovat heidän järjestelmässään. Ja omien vikojen korjaamisestakin veloitetaan hirveää hintaa.
Olen sanonut kiitos ei työpaikoille, joissa ko. firman järjestelmiä on käytössä.
[/quote]
Oletko antanut kehitysideoita? Otamme niitä vastaan mielellämme ja oman tuotteeni osalta jokainen kehitysidea käsitellään kehityspalavereissa, joita pidetään kerran kuukaudessa.
[quote author="Vierailija" time="21.05.2013 klo 08:46"]
Joudun lähes päivittäin käyttämään erästä Logican tekemää systeemiä ja se on todella HUONO! Siellä ei ilmeisesti ole kuin pelkkiä nörttikoodareita töissä kun on noin saatu käytettävyydeltään noin huono systeemi pukattua ulos.
[/quote]
2010 jälkeen ei kyllä YT- neuvotteluja ole ollut kuin 2, ensimmäisellä kerralla selvittiin ilman irtisanomisia vaan kaikki vähennykset koskivat eläköityviä ja oli vain ulkopuolisten palkkauskielto voimassa.
Viime syksyn YT:t sen sijaan johtivat irtisanomisiin, mikä oli ikävämpi uutinen, mutta suhteessa työtekijämäärään inhimillinen. Suomessa työntekijöitä oli 2010 vielä 3500, vähennykset koskivat viime syksynä 150 hlöä. Näistäkin osa eläkejärjestelyjä.
[quote author="Vierailija" time="21.05.2013 klo 09:18"]
Ap taas paikalla, jännää että tää ketju nostettiin ylös. Pääsin Logicalle hommiin tuolloin pari vuotta sitten ja edelleen olen täällä tyytyväisenä; yt-neuvotteluja on toki ollut muutamat ja firman nimikin muuttunut. Palkka on kunnossa ja työkaverit kivat.
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="21.05.2013 klo 11:46"]
2010 jälkeen ei kyllä YT- neuvotteluja ole ollut kuin 2, ensimmäisellä kerralla selvittiin ilman irtisanomisia vaan kaikki vähennykset koskivat eläköityviä ja oli vain ulkopuolisten palkkauskielto voimassa.
Viime syksyn YT:t sen sijaan johtivat irtisanomisiin, mikä oli ikävämpi uutinen, mutta suhteessa työtekijämäärään inhimillinen. Suomessa työntekijöitä oli 2010 vielä 3500, vähennykset koskivat viime syksynä 150 hlöä. Näistäkin osa eläkejärjestelyjä.
[quote author="Vierailija" time="21.05.2013 klo 09:18"]
[/quote]
[/quote]
Niin, mitä ajat takaa? Juuri totesin että yt-neuvotteluja on ollut muutamat.
Siis ahluatko mielikuvia vai onko kyse jostain oikeasta firmasta?
Mielikuvana tuo on jotain tietojärjestelmiin liittyvää, ehkä ohjelmistoteknologiaakin? Tai jotain laskentaa, mallintamista?
Tai sitten huonosti muotoiltu nimi logistiikkayritykselle.
Palkassa ei valittamista, mutta muuta hyvää en oikeastaan keksikään.