Kuinka akvariokalat saa lopetettua kivuttomimmin? =/
Akvarion alustahylly alkaa olla jo tosi huonossa kunnossa ja kauhulla ajattelen, että se sortuu! Kalat alkaa kyllä olla jo todella vanhoja, mutta parasta olis varmaan päästää ne päiviltä. Pahalta tuntuu kyllä! Miten kalat saa lopetettua, ettei ne kärsisi kovin? (kaloja on 4 yht.) Apua!
Kommentit (70)
kaloille annetaan uudessa asunnossa? Vai saako ne peräti oman huoneen? :)
Sätkivät ressukat kyllä jonkin aikaa.
Vierailija:
kaloille annetaan uudessa asunnossa? Vai saako ne peräti oman huoneen? :)
Tuota mietin minäkin... :D tuon kokoiseen akvaarioon mahtuu kyllä kaloja lisää ja MIKSI ihmeessä mieheltä tarvitsee olla lupa muutaman kalan hankintaan?! *nauraa*
Toivottavasti kalaparat löytävät uuden kodin!
Sinne vaan veden sekaan annat mennä pari lippaallista, mä luulen kyllä, että jokunen kuti niihin kaloihinkin osuu.
Vierailija:
Mieheni ei anna minun ostaa lisää kaloja, ennenkuin muutamme isompaan asuntoon.
AP keitä ne kalas. Niin minäkin olen tehnyt akvaarioaikoinani. Kiehuvaan veteen, plumps ja se siitä.
Vie eläinlääkäriin lopetettavaks.
Pyydä tuhkausta.
Joku aika sitten neilikkaöljyä pidettiin inhimillisimpänä vaihtoehtona. Jukka Järven sivuilla on asiasta jotain:
http://aquahoito.info/suomi/taudit/index.html#lopetus
Myös täällä on käyty asiasta keskustelua: http://www.aqua-web.org
Minua ei oikein enää jaksa naurattaa akvaarioharrastuksen eettiset kysymykset. Kun ottaa omaksi huvikseen eläviä elukoita, niin niistä tulee sitten myös huolehtia kunnolla. Kaloja kohdellaan todella huonosti, mutta nehän ovat vain kaloja...
Ei mua naurata että sä haluat sun kaloille kuoleman ettei ne kärsi, niin haluisin minäkin.
SORRY jos et ymmärtäny juttuani.
-kolmonen-
..mä siirrän ne pienempään kuppiin kitumaan ja kuolemaan omassa rauhassaan.
Tietty elokuussa keitän isoimmat lehtikalat aina rapujen kanssa ruoaksi. Ravuthan ei todellakaan tunne tuskaa, vaan oikeasti nauttivat siitä poreilevasta vedestä ympärillään. Vähän niinkun se ois rapujen oma pikku poreallas. ;)
tosin isoin saalis on 400 g ahven, eli aika heikosti menee :/
.. syöttää omat kalansa kissalle tai sitten heittää ne elävänä vessanpöntöstä, tietty yks hyvä vaihtoehto on antaa akvaarion veden lämpötilan laskea niin alas, että ne pienet trooppiset kalaraukat paleltuvat kuoliaaksi!! Kauheeta eläinrääkkäystä!!!
Eikös ne vaan kuole sinne akvaarioon ja siletä löydy kellumasta?
Sori karkea kielenkäyttö, mutta miten ihan oikeasti tietää, että kala on sairas?
olen kyllä huolehtinu kaloistani hyvin, ja haluisin vieläkin huolehtia. mutta nyt pelottaa tuo hylly, jonka laidat on ajan myötä taipuneet (vaikka hyllyn piti kestää!) kyse EI ole mistään päähänpistosta tai kyllästymisestä, jos sitä tarkoitit! en haluaisi luopua kaloista, mutta nyt alkaa näyttää pakolta se ratkaisu!
ap
.. ne kalat pois tai myy ne. Varmasti joku huolii.
Vierailija:
Että hiukkasen miehen tossun alla elellään.