Kuinka akvariokalat saa lopetettua kivuttomimmin? =/
Akvarion alustahylly alkaa olla jo tosi huonossa kunnossa ja kauhulla ajattelen, että se sortuu! Kalat alkaa kyllä olla jo todella vanhoja, mutta parasta olis varmaan päästää ne päiviltä. Pahalta tuntuu kyllä! Miten kalat saa lopetettua, ettei ne kärsisi kovin? (kaloja on 4 yht.) Apua!
Kommentit (70)
85 kylläpä vitsin vetäisit :D
Ei menny kyllä yhtään selittelyksi, totesinpa vain kuinka kuivia, tyhmiä ja huumorintajuttomia olette.
Ja peilistä katselee täysin puhtaan omantunnon omaava ihminen, vaikka olenkin parit kalat elämäni aikana tappanut. Entäs ne järvikalat niin joo.. ja sitten noi ravut joita täällä jotku hehkuttaa? Ootkos ite nauttinut rapujuhlissa ELÄVÄLTÄ keitettyjä rapuja? Kannattaisko kattoa peiliin??? Nii! Kalikka kalahtaa omaan nilkkaan.
Oikeasti akvaariokalojen hoito on niin huonolla mallilla, ettei kauheasti jaksa naurattaa. Suurin osa kaloista elää ankean elämän. Akvaario on yleensä liian pieni, seura on vääränlaista, vesi on vääränlaista ja lisäksi vielä paskaistakin. Suurin osa kaloista kokee varmaan hitaan kuoleman. Harva oikeasti edes viitsii lopettaa kalojaan. Ja jos ne lopetetaan, niin ne tosiaan heitettään vessanpönttöön tai keitetään elävältä. Se vastuuntuntoisten akvaristien joukko on kuitenkin aika pieni. Akvaariokauppaan liittyy vielä ihan omat ongelmansa. Tässä tilanteessa minä olen mieluummin huumorintajuton tylsimys kuin vitsailen eläinrääkkäyksestä.
En syö rapuja. Minun mielestäni kenekään muunkaan ei tarvitsi syödä rapuja. Tämänkö halusit kuulla?
Eiköhän tää aihe on oo jauhettu loppuun?
Onko sulla NE vai etkö oo vaa saanu munaa?
Se, että rapuja yleisesti keitetään ruoaksi ei tee oikeutetuksi akvaariokalan keittämistä. Käsittääkseni muunlainen käsittely pilaisi makunautinnon. Itse en ole ikinä rapua syönyt. Tuskin syönkään.
Tarhakettu elää elämänsä häkissä. Saako koiran pitää samanlaisesssa häkissä koko elämänsä?
Samoin kana elää häkissä, jossa ei pysty kunnolla liikkumaan. Saako undulaattia säilyttää margariinirasiassa?
Entäs sitten koe-eläimet? Saako lemmikkirottaa pitää samoissa oloissa kuin koe-eläintä?
Ymmärrätkö mitä ajan takaa? Kun ottaa itselleen lemmikin, on se hoidettava mahdollisimman hyvin ja sille on taattava paras mahdolinen elämä. Tämä sama pätee akvaariokaloihinkin.
Tässä kysyttiin, mikä on kivuttomin tapa tappaa akvaariokala. Keittäminen ei ole kivuttomin tapa.
Pienempiä parvikaloja ei ole nimetty. Toivottavasti eivät tunne itseään kaltoinkohdelluksi.
Eikös se niin ollut, että aloittajalla ei ole varaa ostaa uutta akvaariopöytää, joten tuskinpa hänellä on varaa ostaa jotain hienoa litkua jolla tappaa kalat jostain kalliista luontaistuotekaupasta.
Ja jepjep, on nimetty, ja hautajaisiakin pidetty, tosin kompostiin :D
sitäpaitsi kerroin jo, että etsin kaloilleni uutta kotia!
AP
miten kalojen keittäminen on eläinsuojelurikos, mutta rapujen ei?